lancerbanner

کشف شکل زندگی در یک سیاره

[ad_1]

در رفتن محققان دانشگاه اوکایاما ژاپن نمونه ای از غبار و غبار سیاره ای به نام ریگو را آزمایش کردند. ریوگوآنها بیش از 3 آمینو اسید را کشف کرده اند که در واقع مواد حیات بخشی به حساب می آیند.

طبق گزارشات فرارو، ریوگو سیاره ای است که بیش از 1 میلیون مایل (3 میلیون کیلومتر) از زمین فاصله دارد. نمونه های بدست آمده از نزدیک به سیاره زمین توسط آژانس فضایی Hayabusa2، آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) که در 3 جولای وارد ریوگو شد، جمع آوری شده است. دانشمندان ژاپنی با مطالعه همین نمونه ها توانستند این اولین کشف را به روش خودشان انجام دهند.

در سال سوم، فضاپیمای ژاپنی 1.2 اونس (4.5 اونس) گرد و غبار را از سطح و سیارات زیرزمینی جمع آوری کرد و سپس آنها را در یک مسیر منقبض و دقیق به سمت زمین قرار داد. دانشمندان می گویند ریوگو به جای اینکه یک تخته سنگی بزرگ باشد، از سنگ های ریز تشکیل شده است. ریوگو که به عنوان یک سیاره کربن دار یا نوع C نیز شناخته می شود، حاوی مقدار زیادی ماده غنی از کربن است که احتمالاً بیشتر از همان سحابی است که حدود 1.5 میلیارد سال پیش غرق شده و سیارات منظومه شمسی را تشکیل داده است. تجزیه و تحلیل نمونه ها همچنین نشان می دهد که این سیاره دارای آب است.

کشف شکل زندگی در یک سیاره

هسایوشی یوریموتو، استاد علوم زمین در دانشگاه هوکایدو و رهبر شیمی و تجزیه و تحلیل اولیه این تیم از ماموریت هایابوسا، در بیانیه ای در اولین روز ماه و سیاره گفت: برخلاف تمام مولکول‌هایی که روی زمین وجود دارند، نمونه‌های این سیاره تاریک هستند و دانشمندان دریافته‌اند که تنها 3 تا 4 درصد نوری را که با آن مواجه می‌شوند منعکس می‌کنند. به عبارت دیگر، این ماده می تواند مربوط به منظومه شمسی اولیه باشد، زیرا مواد موجود در سطح زمین تأثیرات خود را بر محیط زیست تغییر نمی دهند.

هیروشی نارایوکا، دانشمند دانشگاه کیوشو نیز گفت: ما ترکیبات مختلفی از آلیاژهای پری بیوتیک از جمله اسیدهای آمینه پروتئین دار، چند هیدروکربن معطر، روغن های مشابه و روغن های مختلف را معرفی کرده ایم. در ابتدا، تجزیه و تحلیل نمونه سه نوع اسید آمینه را شناسایی کرد، اما اکنون، طبق گفته وزارت آموزش ژاپن، این تعداد به بیش از سه نوع افزایش یافته است. آمینو اسیدها بلوک های ساختمانی اساسی همه پروتئین ها هستند و برای وجود حیات در سیاره ما ضروری هستند.

جالب توجه است که مطالعه ای مربوط به سال سوم در مجله Geochimica et Cosmochimica Acta وجود مولکول های فرازمینی را در فضا در خوشه های 1.2 میلیارد ساله در آفریقای جنوبی نشان داد. این کشف این نظریه را تقویت می کند که بخش هایی – اگر نه همه – از این مولکول های حیات بخش برای اولین بار از طریق سیارات به زمین رسیده اند. رویدادهای مرتبط در ریوگو این فرضیه را بیش از پیش تقویت می کند.

کانسی کوبایاشی، استاد زیست شناسی در دانشگاه ملی یوکوهاما، به کیودو نیوز گفت: اثبات وجود اسیدهای آمینه در سطح سیارات احتمالاً این ترکیبات را از جو زمین تقویت می کند. این بدان معناست که اسیدهای آمینه ممکن است در سیارات دیگر نیز یافت شوند، بنابراین ممکن است حیات در مکان‌های دیگر بیش از آنچه قبلا تصور می‌شد، در کیهان رخ دهد.»

البته ریوگو تنها سنگ فضایی نیست که باید در نظر گرفته شود. در سال ششم، فضاپیمای OSIRIS-REx نمونه ای از الماس ناسا را ​​به شکل الماس دیگری به نام Bennu جمع آوری کرد. با توجه به اینکه این نمونه در مدت 5 سال روی زمین منتشر شده است، نشانه هایی از وجود مواد ابزاری در آن وجود دارد که می تواند منجر به تحولات مهمی در تکامل منظومه شمسی و مواد آن و همچنین ظهور شود. زندگی توسط دانشمندان

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی گرفی-فرارو

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما