lancerbanner

کشف آب در مریخ به یک سراب تبدیل شد

[ad_1]

مطالعات اخیر نشان می دهد که کشف آب یخ زده در پایین قطب جنوب یک سراب است و این سیاره قادر به زندگی نیست.

بر اساس گزارش یک دانشمند جوان، آب مایعی که چند سال پیش در مریخ قطب جنوب کشف شد، اشتباه بود و در واقع به شکل مایع آبکی در مریخ وجود نداشت.

به گزارش الجزیره، در سال نهم، دانشمندان پس از تجزیه و تحلیل انعکاس امواج رادار در لایه های بیرونی پوشش بیرونی مریخ، وجود آب مایع در سیاره سرخ را تایید کردند. اما این کشف از همان ابتدا طیف وسیعی از دانشمندان را نفی کرد. آنها معتقد بودند که شرایط خشک منطقه برای حضور آب در حالت مایع مناسب نیست.

در مطالعه‌ای که اخیراً توسط محققان دانشگاه تگزاس در آستین و آلپ گرنوبل فرانسه منتشر شد، آنها دریافتند که بازیابی راداری که دانشمندان دو سال پیش به عنوان مدرک برای اثبات وجود آب در مریخ ذکر کرده بودند، در واقع یک سراب است. این بازتاب ها همزمان با حضور آتشفشان ها در سراسر سیاره سرخ بود و بر اساس یافته های این مطالعه جدید، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که آتشفشان ها در آنجا وجود داشته اند.

کشف آب در مریخ به یک سراب تبدیل شد

محققان بر این باورند که آخرین یافته‌ها معقول‌تر از فرضیه آب مایع هستند. سیریل گرما، سیاره‌شناس دانشگاه تگزاس می‌گوید: آب مایع در مجاورت مریخ نیاز به سر و صدای زیاد و منبع گرما دارد، اما این موضوع با اطلاعاتی که از این منطقه داریم سازگار نیست.

نویسندگان با استفاده از داده های جمع آوری شده توسط سیستم راداری «مارسیس» در یک دوره 5 ساله، از یک مطالعه جدید برای رسیدن به این نتایج استفاده کردند. این رادار در کاوشاگار مریخ اکسپرس که امسال توسط آژانس فضایی اروپا به فضا پرتاب شد، نصب شد.

مریخ مرطوب ترین مکان در گذشته است

اگرچه یک مطالعه جدید نشان می دهد که آب مایع در مریخ جنوبی قطب شمال وجود ندارد، اما همچنین تأیید می کند که یخ بیشتر به شکل یخ در مریخ وجود دارد و این سیاره در گذشته مرطوب تر بوده و به این خشکی رسیده است. این مطالعه همچنین شواهدی برای حمایت از این فرضیه ارائه می‌کند که چگونه آب و هوای خشک و آب و هوای خشک در مجمع‌الجزایر می‌تواند میلیاردها سال کمک کند.

علیرغم نتایج ناامیدکننده وجود آب مایع در مریخ، نویسندگان این مطالعه همچنان در حال کار بر روی ماموریت های جدید برای یافتن آب در مریخ با استفاده از رادار هستند. هدف از این کار شناسایی مکان های سفر انسان برای ماموریت های آینده و جستجوی نشانه هایی از حیات باستانی در این سیاره است.

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما