lancerbanner

چگونه می توانم خودم اینستاگرام را غیرفعال کنم؟

[ad_1]

در رفتن اینستاگرام یک سرویس اشتراک گذاری عکس و فیلم است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی در بین کاربران در سراسر جهان به دست آورده است. با این حال اقبال جهانی چند چالش جدید به اینستاگرام و افزایش تعداد کاربران اضافه کرده است. اگرچه ادعا می‌شود امنیت سرویس فضای مجازی کاملاً مناسب است، اما تاکید می‌شود که اکثر پرسنل امنیتی به دلایل مختلف از استفاده کامل از ظرفیت امنیتی خود جلوگیری می‌کنند. اگر شما نیز در اینستاگرام فعال هستید و نمی‌خواهید اکانت شما هدف هکرها باشد، این مقاله ممکن است به شما کمک کند اکانت اینستاگرام خود را رد صلاحیت کنید.

امنیت اینستاگرام را به خطر می اندازد

تعداد کاربرانی که از اینستاگرام استفاده می کنند، حساب خود را از دست می دهند و هک می شوند. اینستاگرام بیشتر توسط افرادی که تعداد فالوورهای زیادی دارند هک می شود. با وجود اینکه تعداد آنها کم نیست، مسئله امنیتی اینستاگرام بیشتر توجه را به خود جلب می کند و این سوال پیش می آید که آیا خود اینستاگرام و بانک های اطلاعاتی آن از امنیت کافی برخوردار هستند؟ اگرچه هکرها کاملاً دقیق نیستند، اما توانستند اکانت های اینستاگرام را هک کنند، اما با توجه به یک میلیارد کاربر این شبکه و گزارش های تحقیقاتی مکرر، واضح است که افراد بیشتری در حال از دست دادن حساب های خود در اینستاگرام هستند. در یک سال یا بیشتر، پایگاه داده اینستاگرام توسط گروهی از هکرها هک شد و آنها توانستند به پایگاهی که حاوی بیش از 1 میلیون اطلاعات تماس بود، برسند. همچنین افراد مشهور زیادی در این لیست وجود دارند که اطلاعات تماس آنها در اینستاگرام در DarkWeb به ازای هر حساب کاربری ۱۰۵ به فروش می رسد. پس از آن اینستاگرام اعلام کرد که باغ سیستم موجود را شناسایی کرده و تهدیدات امنیتی اینستاگرام را حذف کرده است.

چگونه می توانم خودم اینستاگرام را غیرفعال کنم؟

کلی میتون گفت اینستاگرام امن است اما اگر قرار باشد امنیت را با اینستاگرام مقایسه کند مثلا برنامه تلگرام باید گفت ممکن است امنیت کمتری نسبت به تلگرام داشته باشد. البته لازم به ذکر است که اینستاگرام یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند در افزایش امنیت موثر باشد که افراد در وهله اول به عنوان کاربر از این عوامل و داشتن اعتماد به نفس باید از آن آگاه باشند. به عنوان مثال، احراز هویت دو مرحله ای یا قابلیت احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام یکی از دو روش پیشگیرانه در برابر اینستاگرام است و استفاده از این قابلیت با بیشترین خطر هک شدن توسط اکانت های اینستاگرام است. بهتر از این، اینستاگرام قابلیت‌های شخصی بیشتری دارد که می‌تواند امنیت آن را برای کاربرانش افزایش دهد، اما اکثر کاربران توجه زیادی به این قابلیت‌ها ندارند و این احتمالاً احتمال هک شدن آن‌ها را افزایش می‌دهد.

اینستاگرام چگونه هک می شود؟

هک اینستاگرام در کل یک عملیات برنامه نویسی است که با استفاده از اسکریپت های مختلف توسط برنامه نویسان آشنا و افراد آشنا با قوانین و مقررات، قادر به استفاده از اسکریپت های مختلف برای ایجاد نظم مخرب و حمله به یک نرم افزار می باشد.Resolution. هدف از این رویکرد نفوذ به ابزارهای نرم افزاری مختلف از جمله اینستاگرام بود تا افراد مختلف را قادر به کسب اطلاعات یا ایجاد اختلال در کسب و کار آنها یا ایجاد مزاحمت برای افراد مختلف کند. از این رو این گونه افراد سعی می کنند اطلاعاتی را از طریق اینستاگرام در اختیار خود قرار دهند و زندگی سایر افراد را در زندگی خود مختل و مختل کنند و برای آنها آرامش ایجاد کنند.

چگونه اینستاگرام را غیر فعال کنم؟

همچنین اگر بگویید برای سارقان و سایر اشرار کافی است از نرم افزار کدهای مبتذل استفاده کنند، به شما حمله کرده و اطلاعات شما را می دزدند. برای انجام این کار، ممکن است لازم باشد یک نرم افزار غیرمجاز را روی گوش خود حذف کنید یا از اینستاگرام به عنوان یک قفل رمز عبور استاندارد استفاده کنید یا صفحات ناآشنا و ضعیف را دنبال کنید. حتی یک پیام ساده از یک فقیر هم می تواند زمینه مناسبی برای دنبال کردن اینستاگرام شما ایجاد کند.

روش های مختلف هک اینستاگرام

. حمله رمز عبور

یکی از پرکاربردترین روش های هک امروزه در اینستاگرام، Password Attack است. به این ترتیب هکر سعی می کند رمزهای عبور مختلف را با رمز عبور صحیح پیدا کند. به این ترتیب یک هکر با تهیه یا فهرست کردن رمزهای عبور، به دنبال آزمایش آنها بر روی حساب هدف است. طبیعتاً به این ترتیب از آنجایی که حساب کاربری برای استفاده از رمزهای عبور ساده در نظر گرفته شده است، به سادگی هک می شود.

. صفحات جعلی

روش دیگر استفاده از هک اکانت اینستاگرام استفاده از صفحات جعلی است. به این ترتیب یک هکر اینستاگرام صفحه ای مشابه صفحه اصلی اینستاگرام ایجاد می کند و با مهندسی اجتماعی فرد را مجبور می کند تا اطلاعات موجود در صفحه را وارد کند و بدین ترتیب هکر به راحتی به نام کاربری و رمز عبور اکانت دسترسی پیدا می کند.

. اپلیکیشن جعلی

راه های دیگر برای هک اکانت اینستاگرام استفاده از اپلیکیشن های جعلی است. اگر از کاربران اینستاگرام باشید احتمالا با نرم افزار جانبی کافه اینستاگرام آشنا هستید. برنامه هایی که نیاز به وارد کردن اطلاعات در اکانت اینستاگرام خود دارند. این اپلیکیشن ها به خودی خود مشکلی ندارند، اما به کمک دستان شما قابلیت کاردستی را نیز دارند.

. باغ های امنیتی اینستاگرام را کشف کنید

قبلاً اشاره کردم که اینستاگرام 100% امن نیست و در واقع این امکان وجود دارد که هیچ سایت یا اپلیکیشنی نتواند چنین ادعایی داشته باشد. انواع زیادی وجود دارد که گفتن آن سخت است، انواع زیادی وجود دارد که گفتنش سخت است.

چگونه از هک شدن توسط اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

توجه به این نکته ضروری است که بهترین راه برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام، انجام اقدامات پیشگیرانه است. در حالی که با چند کلیک و چند تغییر در روال روزانه خود می توانیم حساب ارزشمند خود را از در خطر بودن نجات دهیم، بازیابی و حفظ هویت خود به عنوان یک حساب کاربری دشوار است، کار دشوار است و در نهایت نتیجه می دهد، اما زمان مهم است. شما باختید. مهمترین اقدامات پیشگیرانه برای هک اینستاگرام عبارتند از:

. حساب را خاص کنید

اگر یک اکانت خصوصی اینستاگرام دارید، ممکن است هک آن برایتان سخت باشد، زیرا از محتوای صفحه بی اطلاع هستید و سپس روی صفحه دوبار کلیک کنید. اما اگر صفحه اینستاگرام را باز کنید و همه محتوای شما را ببینند، اکثر شما یک اکانت اینستاگرام خواهید داشت. بنابراین پیشنهاد می کنم در اولین قدم خود، خانواده و دوستانتان را از هکرها حذف کنید و حسابدار را خصوصی کنید. برای خاص شدن اکانت اینستاگرام خود مراحل زیر را در برنامه اینستاگرام دنبال کنید.

ــ صفحه پروفایل اینستاگرام خود را فالو کنید
ــ سه نقطه سمت راست بالای صفحه را لمس کنید
خصوصی در پایین صفحه یک حساب خصوصی وجود دارد که باید آن را فعال یا غیرفعال کنید تا به رنگ آبی درآید.

چگونه اینستاگرام را غیر فعال کنم؟

. از مسدود کردن نترسید

اگر حسابدار را خصوصی کرده‌اید و فرد مظنون از شما درخواست می‌کند، ممکن است بتوانید مسدود کنید. اگر آشنا هستید جایی برای نظارت نیست زیرا با ارسال پیام یا تماس تلفنی در جریان هستید و با یک عذرخواهی ساده همه چیز حل می شود. اما اگر یک هکر یا فردی نامتعادل باشد، خطر هک شدن این است که یک حساب اینستاگرام رضایت بخش داشته باشید. اینستاگرام افرادی را که بلاک یا بلاک شده اند به عنوان کاربران مجاز لیست می کند و در صورت مسدود شدن فردی می تواند نام را حذف و از لیست حذف کند. برای مسدود کردن فالوورها در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید.

ید اینستاگرام را در لیست فالوور گوش دهید و ببینید چه کسی شما را فالو کرده است.
ــ اگر می خواهید بلاک کنید، کاربر را لمس کنید
ــ منوی سمت راست بالای صفحه را لمس کنید
مسدود کردن Block User را در صفحه انتخاب جدید انتخاب کنید

در این صورت کاربر نمی‌خواهد از نظر دادن بلاک شود و دیگران قادر به دیدن عکس‌ها و فیلم‌ها در حساب اینستاگرام شما نخواهند بود.

چگونه اینستاگرام را غیر فعال کنم؟

. احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید

یکی از مهم ترین قابلیت های امنیتی اینستاگرام که متاسفانه افراد کمی از آن اطلاع دارند، تایید هویت دوگانه است. فرض کنید فردی می خواهد با نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفن به حساب شما نفوذ کند. کجا متوجه می شوید و می بینید؟ با فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای یا امنیت از منوی تنظیمات، به سادگی از جایی غیر از محل سکونت خود وارد حساب کاربری خود شوید و با دستگاه، تبلت یا رایانه خود، رمز عبور حاوی رمز عبور یک بار استفاده می شود و واضح است که بدون این کد، هیچ کس نمی تواند روی حساب شما تأثیر بگذارد. برای فعال کردن تایید، دو مرحله زیر را در اینستاگرام دنبال کنید.

پروفایل را در صفحه موبایل اینستاگرام دنبال کنید
صفحه تنظیمات را در بالا سمت راست لمس کنید
ــ احراز هویت دو مرحله ای را در منوی که می خواهید مشاهده کنید لمس کنید
این گزینه را فعال کنید. شماره موبایل شما درخواست شده است. برای تایید کد آنها را وارد کنید.

ممکن است از خود بپرسید که اگر شماره موبایل در آینده در دسترس نباشد چه باید کرد؟ فریب این واقعیت را نخورید که به شما یک کد بازیابی داده شده است تا با هر قدمی که بر می دارید، بتوانید بدون نیاز به جستجوی پیام، حساب کاربری خود را دریافت کنید. این کد را در مکانی امن بنویسید.

چگونه اینستاگرام را غیر فعال کنم؟

. دسترسی به سایر برنامه ها را محدود کنید

در اکثر مواقع هنگام نصب اپلیکیشن ها، ممکن است اجازه شما برای دسترسی به اطلاعات سایر برنامه ها مانند دوربین دوچشمی، مخاطبان، نقشه ها یا حتی اینستاگرام مورد نیاز باشد و شما آزاد هستید که از هر یک از برنامه ها برای این منظور استفاده کنید، اکثر آنها در معرض خطر هستند. علاوه بر این، برنامه کنترل صدا امکان دسترسی به میکروفون و پشتیبانی از برنامه را از سوی مخاطبان فراهم می کند و امکان دسترسی به لیست مخاطبان شما را فراهم می کند. با این حال، اگر می خواهید به حساب اینستاگرام خود دسترسی پیدا کنید، باید مشکوک باشید. در منوی تنظیمات اینستاگرام، می‌توانید فهرستی از برنامه‌های داوری را که در اکانت شما قابل دسترسی هستند، ببینید، یکی را ببینید و انتخاب کنید و آنها را به دلخواه محدود کنید.

چگونه اینستاگرام را غیر فعال کنم؟

. بیشتر مراقب رمز عبور خود باشید

اولین قدم این است که به یاد داشته باشید که حساب شما به یک کد قوی و پیچیده نیاز دارد زیرا نمادهای ساده را می توان به راحتی توسط هکرها شناسایی و کشف کرد. بنابراین سعی کنید از یک رمز عبور با حداقل 5 کاراکتر و ترکیبی از اعداد، حروف کوچک، حروف بزرگ و نمادها استفاده کنید. در مرحله دوم هرگز رمز عبور یکسانی را برای اکانت های مختلف انتخاب نکنید، زیرا اگر مشکل امنیتی هر یک از شما با آن مواجه باشد، اکانت های دیگر امن نخواهند بود و می خواهید خیالتان راحت باشد. هر چند وقت یکبار رمز عبور خود را تغییر دهید، نه فقط اکانت اینستاگرام، بلکه هر حساب کاربری مجازی در جهان را هر چند وقت یکبار (مثلا هر ماه) تغییر دهید.

چگونه اینستاگرام را غیر فعال کنم؟

. با امنیت ایمیل از رضایت خود اطمینان حاصل کنید

ایمیل مشابه ورود شما به حساب های آنلاین است. اگر کسی به آن دسترسی داشته باشد، ممکن است بتوانید به هر یک از حساب های دیگر که برای ایمیل استفاده می کنید دسترسی داشته باشید. بنابراین برای اطمینان از هک اینستاگرام، مطمئن شوید که ایمیل شما ایمن است. اکثر ارائه دهندگان خدمات دو مرحله دارند: مسدود کردن سیستم های خدمات ایمیل برای مسدود کردن ورودی های ناخواسته و ارائه اقدامات امنیتی مانند رمزگذاری ایمیل و تأیید هویت. اگر واقعاً می خواهید حساب اینستاگرام خود را ایمن نگه دارید، باید مطمئن شوید که حساب ایمیل شما به همان اندازه ایمن است.

. ورود و خروج از حساب

یکی از راه‌های دوری از اینستاگرام این است که ورود و خروج قبلی خود را از حساب کاربری خود بررسی کنید و بازدیدها و فعالیت‌های قبلی خود را در آنجا مشاهده کنید. توجه داشته باشید که در صورت هک شدن توسط صفحه اینستاگرام یا دسترسی ناخواسته به افراد دیگر در اکانت شما، ممکن است فرد فعالیت های مختلفی در صفحه شما انجام داده باشد و یا حتی به تازگی وارد صفحه شده و از آن خارج شده و پیام ها را خوانده باشد. در نتیجه بهتر است به بخش تنظیمات و امنیت نرم افزار مراجعه کنید و سوابق ورود و خروج، تغییرات رمز عبور و فعالیت های مربوط به ارسال و دریافت پیام و … را بررسی کنید.

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما