lancerbanner

چرا اسکاچ می خواهد سرش به دیوار بزند؟

[ad_1]

172 روز تا شروع جام جهانی باقی مانده است این در حالی است که مسئولان فدراسیون فوتبال پس از لغو رقابت با کانادا برنامه ای نداشتند و حالا کار به جایی رسیده که تیم نیروی زمینی شروع شده اما مشخص نیست کدام تیم یا تیم بازی دوستانه را برگزار می کند!

به گزارش شهروندان، تیم ملی روز دوشنبه در حاشیه آغاز شد و قرار است روز پنجشنبه تهران را به مقصد دوحه قطر ترک کند. ارتش قطر در بیانیه ای گفته است که مقامات فدراسیون فوتبال افغانستان (FFA) به دنبال برگزاری بازی دوستانه بین دو طرف هستند، اما هنوز رقیبی پیدا نکرده اند.

جای تعجب نیست که تیم ملی فوتبال چند ماهی تا جام جهانی فاصله داشت و باعث شد تا دراگان اسکاچیچ سرمربی این تیم از شرایط حسابی ناراضی باشد. اسکاچ که تهدید به گوش دادن به صحبت های مسئولان فدراسیون کرده است، به سرعت در مورد مسائل شفاف سازی بحث و ایجاد خواهد کرد.

موضوع مهم در خصوص آماده سازی و تدارک برنامه های قبل از جام جهانی، مقایسه شرایط موجود با 5 جام جهانی است که تیم ملی ایران پیش از آن در آنها حضور داشت. واقعیت این است که تیم ایران قبل از جام جهانی 1978، 1998، 2006، 2014 و 2018 تدارکات بسیار معقولی نسبت به امروز داشت و دیدارهای دوستانه ایران را مرور کرد.

1978 5 بازی برای دانش آموزان

جام جهانی آرژانتین اولین بار بود که یک تیم شایسته حشمت مغرانی موفق شد ایران را به یکی از بزرگترین تورنمنت های فوتبال جهان تبدیل کند. پس از اولین صعود تیم ملی فوتبال ایران، صعود به جام جهانی در حالی قطعی شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان تنها نماینده اتحادیه آسیا برای صعود به جام جهانی سهمی از ایران داشت. جالب اینجاست که تیم ملی فوتبال ایران در ماه های منتهی به جام جهانی قبل از شروع جام جهانی در دیداری دوستانه به میدان رفت.

تیم ملی فوتبال ایران در تهران به مصاف یوگسلاوی سابق رفت که این دیدار با تساوی به پایان رسید. دانشجویان مهاجر بعداً در پایتخت، تیموتی ولز، شکست یک صفر را پذیرفتند. سپس ملی پوشان با توجه به روابط خوب ایران و فرانسه قبل از انقلاب به پاریس رفتند و در نهایت در شهر تولوز یک بازی دوستانه با فرانسه داشتند که دو بار شکست خوردند. در نهایت در تهران مقابل غنا یک شمشیر دو لبه بود که با تساوی ایران به پایان رسید.

گفته شده است؛ تیم ایران با تساوی با اسکاتلند به جام جهانی 1978 رسید و دو شکست مقابل هلند و پرو متحمل شد.

1998 مسابقه طلایی به خوبی آماده شده بود

نسل طلایی فوتبال ایران پس از حماسه ملبورن و صعود رویا به جام جهانی فرانسه با سرمربیگری تومیسلاو اویچ کرات در ۶ بازی دوستانه قبل از جام جهانی. در آن زمان تیم ملی در هنگ کنگ بازی کرد و دو بازی دوستانه نیز با نیجریه و شیلی انجام داد. این بازی با برتری یک بر صفر نیجریه و دیدار مقابل شیلی با تساوی به پایان رسید.

ملی پوشان ایرانی سپس به ایران بازگشتند و در تبریز با کویت به تساوی رسیدند. آنها سپس دو بازی در تهران مقابل مجارستان و جامائیکا داشتند که دو بازی اول با علاقه صفر به مصاف هم رفتند اما بازی بعدی ایران با یک بازی دنبال شد. همچنین جلسه ای با تیم ASRM ایتالیا برگزار شد تا این تیم بازی ایران را کنار بگذارد.

در پایان تیم ملی ایران در جام جهانی به مصاف آمریکا رفت.

2006 تیم برانکو و جدال دوستانه با تیم های عادی

تیم ملی ایران در سال 2006 با هدایت برانکو ایوانکوویچ به جام جهانی رسید. صعود مستقل منجر به جام جهانی شد، به طوری که این تیم به آینده امیدوار است. هر چند فدراسیون فوتبال توان بازی دوستانه با تیم های بزرگ را نداشت اما از نظر تعداد شرایط خوب بود.

این تیم با هدایت برانکو قبل از جام جهانی تهران مقابل لیبی به میدان رفت و با نتیجه 4 بر صفر پیروز شد. تیم ایران سپس به جنوب کره زمین رفت و دو بر صفر مغلوب شد. در نهایت توگو با دو پیروزی مقابل ایران به عنوان رقیب تدارکاتی ایران انتخاب شد. 2 پیروزی مقابل چین، تایپه و کاستاریکا، دیگر دیدارهای دوستانه ایران در سال جاری. آخرین بازی دوستانه ایران و آلمان پیش از این مسابقات برابر کرواسی برگزار شد که با تساوی به پایان رسید.

گفته شده است؛ ایران در جام جهانی 2006 برابر با تنها امتیاز آنگولا آلمان را شکست داد و برابر مکزیک و پرتغال شکست خورد.

2014 بازی دوستانه 5 + 3 کیروش و شاگردان

در سال 2014 تیم ملی فوتبال با هدایت کارلوس رویکردی نمایشی به صعود داشت و صعود به جنوب را جشن گرفت. بعد از آخرین بازی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی، بازی ویژه کارلوس کیروس و تیموش، چهارمین بازی مقدماتی جام جهانی 2014 بود که خود یک بازی دوستانه محسوب می شود.

لبنان و کویت نیز پس از 4 بازی مقابل تایلند (دوبار) در دیداری دوستانه با 5 تیم دیگر به مصاف برزیل رفتند.

قبل از جام جهانی 2014 گینه، تیم ملی فوتبال مقابل گینه بلاروس شکست خورد و بلاروس در این دیدار بدون تساوی شکست خورد. در این بین تیم ملی ارتش در کشور اتریش تشکیل شد و در آن اردو نیز دو بازی دوستانه داشت. شاگردان قرقیزستان در ابتدا بدون گل برابر مونته نگرو قرار گرفتند سپس با آنگولا برابری کردند. آخرین بازی دوستانه ایران نیز در برزیل برگزار شد که شاگردان قرقیزستانی 2 بار ترینیداد و توباگو را شکست دادند و راهی مسابقات شدند.

تیم ملی ایران در این دور از نیجریه بدون گل به تساوی رسید و تنها امتیاز به آرژانتین و بوسنی داده شد.

2018 شور کیروش کار شد

جام جهانی 2018 برای فوتبال ایران خاطرات زیادی را به همراه دارد. جایی که شاهد بازی های فوق العاده تیم کارلوس کیروس بودیم. عملکرد خوبی بود اما نتیجه یک بازی دوستانه بود که ایران قبل از بازی انجام داد.

تیم ملی کادرفانی قبل از جام جهانی 2018 تدارکات ارتش هفتم را انجام داد و در این مدت بازی های دوستانه نیز برگزار شد. نبردهای کوتاه مدت و بلند مدتی که رویکرد کارلوس منجر به آن شد، زیر ذره بین بود و بازیکنان آماده رقابت بودند. اما با توجه به اینکه سیستم فئودالی برای 4 سال آینده آماده نیست، می توان شرایط را برای تیم ملی بهبود بخشید.

ایران بازی های دوستانه خود را در تهران با تیم ملی توگو آغاز کرد. این منظره با دو سرود ملی همراه بود. تیم ملی مقابل روسیه به مصاف کازان رفت و به تساوی رسید. پس از آن شاگردان کارلوس کی روش به اتریش اعزام شدند و در آنجا بازی دوستانه پاناما و ونزوئلا ترتیب داده شد. ایران 2-0 پاناما و ونزوئلا 0-0 ریک را شکست دادند.

روند آماده سازی تیم ملی با برتری 4 بر صفر سیرالئون در تهران ادامه یافت و سپس تیم ملی برای دیدار دوستانه با تونس قرعه کشی شد. دیدن آن شکست ایران را به صفر رساند. تیم ملی سپس راهی اتریش شد و موفق شد دو بار شکست الجزایر را در بازی دوستانه ببیند.

بازی دوستانه بعدی با ازبکستان در تهران بود که با یک بازی مجموع صفر همراه بود. تیم ملی در آخرین روز جام جهانی نیز سفری کوتاه به ترکیه داشت و دیداری دوستانه با این کشور انجام داد. این مسابقه با حضور دو ترک برگزار شد. آخرین بازی دوستانه تیم ملی چند روز مانده به جام جهانی روسیه مقابل لیتوانی برگزار شد.

اسکاچ حق دارد ناراحت باشد

اسکاچیچ پس از مروری بر آماده سازی تیم ملی قبل از جام جهانی متوجه ناامیدی از شرایط موجود شد. البته هنوز دیر نشده و مسئولان فدراسیون فوتبال می توانند با شرایط مناسب بهترین وسایل بازی را تهیه کنند. این به ویژه در مورد تحولات جدید صادق است.

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما