lancerbanner

پوتین به اروپا

[ad_1]

روسیه در آخرین مرحله از توسعه خود، صادرات گاز به لهستان و بلغارستان را در “کشورهای متخاصم” در اروپا به حالت تعلیق درآورده است. گازپروم، یک شرکت دولتی، می گوید که عدم پرداخت گاز از طریق روبل توسط اعضای ناتو توسط پوتین باعث شده است روسیه صادرات گاز به این کشور را قطع کند. این اقدام جدید نشان دهنده مرحله جدیدی در تعامل مسکو با ناتو و روسیه است. کشورهای اروپایی دریافته‌اند که پوتین به تهدیدات و وعده‌هایی مبنی بر قطع عرضه گاز به کشورهایی که هزینه گاز را پرداخت نمی‌کنند، محدود شده است. قطع گاز اکنون مقامات و رهبران اروپایی را خشمگین کرده است. آنها مسکو را به وضع مالیات بر گاز متهم کردند و قول “پاسخ هماهنگ” را به کرملین دادند. در همین حال، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع تایید کرد که “اتحادیه اروپا پرداخت های خود را به روبل انجام داده است و این شرکت اروپایی نیز حساب های ویژه ای برای پرداخت گاز به روسیه باز کرده است.”

بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، روسیه عرضه گاز طبیعی به لهستان و بلغارستان را قطع کرده و واکنش خود به تحریم ها علیه غرب را تشدید کرده است. غول انرژی دولتی روسیه گازپروم روز چهارشنبه در توییتی گزارش داد که تامین گاز شرکت گاز پلی تکنیک “PGNIG” و “بلغارستان بلغارستان” پس از درخواست روبل پرداخت می شود. آنها متوقف شده اند، به طور کامل متوقف شده اند. کمیسیون اروپا تصمیم به تعلیق گاز را “مجزا با مالیات” توصیف کرد و گفت که هماهنگی واکنش بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا گامی در جهت درست است. اورسولا فاندرلین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: «اروپایی‌ها معتقدند که ما در مواجهه با این چالش جدید که کشورهای ارگانیک با آن مواجه هستند، متحد و کاملاً متحد هستیم. اروپایی‌ها می‌توانند روی حمایت کامل ما حساب کنند.» پگی نگ در بیانیه ای که روز سه شنبه منتشر کرد، گفت که گازپروم به آنها اطلاع داده است که تحویل خط لوله “یامال” از روز چهارشنبه متوقف خواهد شد. وزارت انرژی بلغارستان در بیانیه ای اعلام کرد که گازپروم به بلغارستان نیز گفته است که روز چهارشنبه عرضه گاز خود را قطع خواهد کرد. این وزارتخانه گفت که پرداخت به روبل “غیرقابل قبول” است و “خطرات مهم” ناشی از بلغارستان است. در این بیانیه آمده است که بلغارستان به طور کامل به تعهدات خود پایبند بوده و تمامی تعهدات مندرج در این قرارداد را به موقع، جدی و معقول انجام داده است. این خبر در حالی منتشر می شود که معاملات گاز طبیعی در ایالات متحده 5 درصد افزایش یافته است. رویترز گزارش داد که قیمت گاز اروپا در صبح چهارشنبه حدود 3 درصد افزایش یافت. روسیه ماه گذشته اولتیماتومی به کشورهای «غیر دوست» داد و گفت که باید از همان ابتدا هزینه انرژی خود را به روبل بازپرداخت کند، در غیر این صورت خطر قطع منابع حیاتی وجود خواهد داشت. اما جریان گاز تا روز چهارشنبه ادامه دارد. کرملین گفته است که پرداخت برای تحویل گاز در اواخر آوریل یا اوایل ماه مارس انجام خواهد شد و به همین دلیل روسیه عرضه گاز به اروپا را فورا قطع نخواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تهدید کرده است که اگر اروپا اقتصاد صرفه جویی انرژی درازمدت خود را حفظ نکند، موجی شوک به اروپا خواهد فرستاد. مسکو سیگنال واضحی مبنی بر کاهش سرعت جریان گاز طبیعی در این منطقه ارسال کرده است. فاندرلاین گفت: «اعلام گازپروم مبنی بر تعلیق تحویل یکجانبه گاز به مشتریان در اروپا، تلاش دیگری از سوی روسیه برای استفاده ابزاری از گاز است. این غیرقابل توجیه و غیرقابل قبول است.» وی افزود: یک گروه مدیریت بحران گاز از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نمایندگان صنعت روز چهارشنبه جلسه ای برای بررسی این موضوع داشتند. به طور خاص، گزارش مفصلی در مورد این موضوع امروز در صفحه 4 درج شده است.

گور دست در دست هم در ماریوپل؟

شهردار شهر تحت محاصره ماریوپل روز چهارشنبه در گفتگو با تلویزیون ملی اوکراین مدعی شد که دستبندهای سومین گور در این شهر پیدا شده است. وادیم بویچنکو گفت: علاوه بر خوشه های انبوه کشف شده در روستاهای منگوش و وینوهردان، هنوز شواهدی از خوشه های خوشه های دیگر وجود دارد. تصاویری از کیف های دستی جدید گور روستای جمعی “کرم ستاره ای” را نشان می دهد. شورای شهر در تلگرامی اعلام کرد که این تصاویر که در قبرستان دفن شده اند نشانگر قبرستان باستانی است. شورا گفت: آنها در 11 اسفند بعد از اشغال در روستا ظاهر شدند و طول آنها حدود 5-6 متر بود. شورا گفت که تا ماه آوریل، لایه جدیدی از تصاویر از طاقچه ها پنهان شده بود و محل دفن بزرگ شده بود. در این بیانیه آمده است: طول کل تنگه بیش از 3 متر افزایش یافته است. دانشمندان نمی توانند گزارش شهر را در روز جمعه تایید کنند. این تصاویر اولین بار روز دوشنبه توسط رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی (RFE/RL) گزارش شد. دانشمندان تصاویر ماهواره ها را طوری بررسی کرده اند که گویی گروهی از فیل ها را در ونزوئلا علامت گذاری کرده اند. اما فراتر از تلاطم زمین، معلوم نیست در آنجا چه خبر است.

مایلی: نظم بین المللی در خطر است

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، روز سه شنبه به جیم اسکیتو گفت که اگر روسیه “بدون هزینه” از اوکراین فرار کند، کل “نظم امنیت بین المللی” پس از جنگ جهانی دوم در خطر خواهد بود. در پایان این نشست وزیر دفاع ارشد آمریکا به میزبانی لوید آستین با آمریکا در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان به ویژه با دانشمندان گفتگو کرد. ملی در این مصاحبه گفت: اگر این موضوع ثابت بماند، اگر پاسخ به این حمله وجود نداشته باشد، اگر روسیه به این موضوع توجه نکند، نظم به اصطلاح بین‌المللی هم بین ماست و اگر این توافقنامه رسیده است، ما خواهیم کرد چرخه خطرناک است. میلی گفت: «بی ثباتی به طور جدی در حال افزایش است. وی افزود: بدیهی است که پایبندی ما به امنیت جهانی در خطر است. این نظم بین المللی به مدت سه سال ادامه داشته و از وقوع جنگ های بزرگ جلوگیری کرده است.» ملی در حالی که دو سال و نیم است که آمریکا به افغانستان و عراق حمله نظامی می کند، مدعی شد: در این نظم بین المللی، سه سال است که ملت های بزرگ جرات حمله به شبه نظامیان را ندارند. اقدام روسیه علیه اوکراین دقیقاً همان چیزی است که در اینجا اتفاق افتاد.»

روسیه در مورد پیامدهای احتمالی اقدام جهانی در اوکراین هشدار می دهد، اما همچنین بر فوریت ایالات متحده و متحدانش در آنچه آنها می گویند منطقه حساسی است، تأکید می کند. پس از این مصاحبه، آستین همچنین بر اهمیت حرکت سریع برای ارائه کمک های نظامی به اوکراین تاکید کرد و در یک کنفرانس خبری گفت: «ایالات متحده و متحدان و شرکای آن زمانی برای تلف کردن ندارند. عرضه کمک های اساسی به روسیه همچنان در حال رشد است. وی گفت: ما زمانی برای تلف کردن نداریم. جلسات توجیهی به وضوح نشان می دهد که هفته های آینده برای اوکراین بسیار مهم خواهد بود. پس باید سریع بجنگیم.” وی گفت: ما مصمم هستیم که همیشه از اوکراین حمایت کنیم. آستین با اشاره به تعهد آلمان برای ارسال تجهیزات ضد هوایی «ضد هوایی» به اوکراین، روز سه شنبه اعلام کرد. آستین گفت که دولت بریتانیا اعلام کرده است که قابلیت های ضد موشکی بیشتری در اوکراین خواهد داشت و کانادا نیز اعلام کرده است که هشت خودروی زرهی را به اوکراین عرضه خواهد کرد. آستین همچنین گفت که او فکر می کند اوکراین یک بار دیگر در آینده به ناتو خواهد پیوست. او در یک کنفرانس خبری گفت: «من فکر می کنم که ناتو همیشه به اصل حفظ خود متعهد خواهد ماند. بنابراین حدس می‌زنم که نمی‌خواهم این اتفاق بیفتد.”

ژنرال میلی روز سه شنبه همچنین از سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به دلیل اظهارات اخیرش در مورد خطرات جنگ هسته ای انتقاد کرد و گفت: «این نوع ارتباطات از سوی هر رهبر ارشد یک قدرت هسته ای «کاملاً غیرمسئولانه» است. میلی در مصاحبه با دانشمندان گفت: “هر بار که یک رهبر ارشد یک دولت-ملت شروع به صحبت با دولت هشتم می کند، آنها همه چیز را جدی می گیرند.” لاوروف روز دوشنبه گفت که خلع سلاح اتمی روسیه “در اصل” است. اما وی افزود: خطر جدی است، واقعی است و نمی‌توانیم آن را ساده بپذیریم. میلی گفت ارتش آمریکا همراه با دوستان و متحدانش به تهدید هسته ای روسیه نگاه می کند. در اوایل این ماه، مقامات نظامی ایالات متحده گفتند که زرادخانه هسته ای روسیه دائماً تحت نظارت است، جنگ در اوکراین ادامه دارد و ژنرال های ارشد آمریکایی از دو یا سه آستین در هفته برای نظارت بر تسلیحات و دفاع ایالات متحده استفاده می کنند. مطلع. ایالات متحده هیچ نشانه ای از آماده سازی روسیه برای سلاح های هسته ای در طول جنگ نشان نداده است. اما دو منبع آشنا با آخرین ارزیابی اطلاعات به بازدیدکنندگان گفتند که مقامات آمریکایی از زمان پایان جنگ سرد بیش از هر زمان دیگری از زرادخانه هسته ای روسیه استفاده کرده اند.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما