lancerbanner

(ویدئو) فاجعه زیست محیطی پس از نشت نفت در سواحل پرو

[ad_1]

نشت نفت هفته گذشته از آتشفشان تونگا باعث نشت نفت عظیم در سواحل پرو شد و منجر به فاجعه زیست محیطی شد که نه تنها سلامت جانداران دریایی بلکه شهروندان آن را نیز تهدید کرد.

به گزارش فرارو، مقامات پرو نشت نفت را به دلیل فوران های آتشفشانی و سونامی در جزایر تونگان (14 و 15/24 ژانویه و 25 ژانویه) مقصر دانسته اند. یک نفتکش با پرچم ایتالیا و 6000 بشکه نفت در حال تخلیه محموله در پالایشگاه پامپیلا در خارج از لیما بود که به دلیل فوران های آتشفشانی و امواج سونامی مختل شد. یک لکه نفتی در نزدیکی کشتی مشاهده شد.

به گفته مقامات پرو، اگرچه شرکت اسپانیایی راپسول، که این پالایشگاه را اداره می کند، لکه نفتی روز بعد را محدود و کنترل شده توصیف کرد، اما به زودی مشخص شد که لکه نفتی مهم تر و بیش از آنچه در ابتدا ادعا می شد است. لکه های پا در سراسر سواحل اقیانوس آرام پخش شد و در نتیجه 21 فضای ساحلی کاملاً آلوده شد.

پدرو کاستیو، رئیس جمهور پرو، از راپسول خواسته است که مسئولیت نشت نفت را بپذیرد و پس از بازرسی زمین و هوای خط ساحلی آلوده، غرامت بپردازد. او پنجشنبه گذشته (19 ژانویه) وضعیت را بحرانی اعلام کرد. اما راپسول این اتهامات را رد کرد و گفت که مقامات نیروی دریایی پرو در مورد امواج غیرعادی سونامی هشدار نداده اند.

آرواره ها، ماهی ها و پرندگانی که به دلیل آلودگی جان خود را از دست داده اند، سواحل را پوشانده اند و در حال حاضر ماهیگیری در این منطقه ممنوع است و زندگی مردمی که در دریا زندگی می کنند را تحت تاثیر قرار می دهد.

قرار است در روزهای آینده تیمی از کارشناسان سازمان ملل برای ارزیابی وضعیت محیط زیست و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی آن و ارائه توصیه هایی به دولت پرو و ​​همچنین هماهنگی و مدیریت واکنش به بحران از پرو بازدید کنند.

علاوه بر تهدیدات محیط زیست دریایی، آلودگی ناشی از نشت نفت، سلامت شهروندان را به خطر انداخته است و وزارت بهداشت پرو نیز چادرهایی را برای ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان برپا کرده است.

جمعه و شنبه گذشته (14 و 25 ژانویه) یک آتشفشان زیردریایی در جزیره تونگاتاپا، مهم ترین جزیره تونگا فوران کرد و خسارات شدیدی به بار آورد. دولت تونگا چهارشنبه گذشته (29 ژانویه) اعلام کرد که این کشور جزیره ای از 16 ژانویه تا 13 فوریه (16 ژانویه تا 17 فوریه) در وضعیت اضطراری قرار خواهد گرفت. فوران و سونامی متعاقب آن، شیلی و اکوادور همسایه را بر آن داشت تا هشدار سونامی صادر کنند، اما پرو این کار را نکرد.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما