lancerbanner

وضعیت اینترنت این روزها نوع جدید فیلترینگ؟

[ad_1]

اگرچه نظارت به‌خصوص در یک ماه اخیر به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است، اما تعداد کاربرانی که بیش از حد تحت نظارت بوده‌اند احتمالاً مشکل در اتصال به اینترنت جهانی را افزایش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، در صورت تصویب طرح ضداینترنت در مجلس، دسترسی به سرویس‌های ابری و وب از ایران با مشکل مواجه می‌شود که تناقض آشکاری با آنچه در ششمین توسعه برنامه ارتباطی مدنظر است. انجام شد.

بر اساس برنامه ای که قرار است تا پایان ماه جاری تکمیل شود، اینترنت در سطح بین المللی گسترش می یابد و وزارت ارتباطات و توسعه زیرساخت های لازم از سرمایه گذاران خارجی استفاده می کند، اما در عمل وزارت ارتباطات نه تنها سرعت اینترنت به نفع سرمایه گذاران تغییر کرده و بدتر شده است. به گفته اعضای کمیسیون مشترک، آنها تا پایان برنامه ششم توسعه منتظر برنامه ششم توسعه هستند و در حالی که قرار بود در بخش هایی از کشور به بالاترین حد ممکن برسد، اعلامیه ها را پس می گیرند. برای افزایش مزایا

اگرچه برخی از نمایندگان مجلس اعلام کرده اند که چیزی به نام محدودیت و بلاک چین در مجمع ضد سایبری وجود ندارد، اما تصادفی است که پیام رسان سال وایبر در اینستاگرام نیز از بین رفته است. عملا فراموش کنید که یک شبکه اجتماعی به نام اینستاگرام وجود دارد. در بحبوحه اعتراضات برخی از اهالی اینترنت با اشاره به جایگاه ابراهیم رییسی قبل از انتخابات و در زمان تبلیغات نیز اشاره کردند و گفتند: سرعت اینترنت را پیدا نمی کنید؟

وزیر می گوید این خبر داستانی است

طبق آخرین گزارش سایت، سرعت اینترنت در کنار کاهشی ایران «به اوج خود رسیده و به دنیا رسیده است». وضعیت اینترنت داخلی از این هم بدتر است و سرعت اینترنت کمتر از 5 مگابیت بر ثانیه اعلام شده است.

انتقاد از وضعیت اینترنت که چند ماه پیش به کاربران شبکه های اجتماعی اختصاص داشت، طی چند هفته اخیر بیشتر و بیشتر شده است.

طی روزهای آخر انواع و اقسام مظاهر در فضای مجازی ظاهر شد که پایان تلاش را رقم زد. در همان روز عیسی زارع پور وزیر ارتباطات به این تظاهرات واکنش نشان داد و در حساب شخصی خود نوشت: اخبار نادرست گاهی آنقدر قابل باور است که ممکن است طیف وسیعی از مردم بر اساس آن باور قضاوت یا تصمیم بگیرند. تصویر دست نویس گوگل از سایتی که در دو هفته گذشته از کار افتاده است و به هیچ وجه نمی تواند کل ترافیک گوگل را شناسایی کند، اما در فضای مجازی برای نشان دادن واقعیت دروغ است، چرا که کل خدمات ترافیک گوگل در ایران ظاهر می شود و وضعیت بین المللی این است که جامعه بین المللی استفاده شده است.»

در همین حال، زاراپور در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر کرد، این اتهامات را رد کرد و گفت: «ادعاهای مشابه و بی‌اساس در مورد تعطیلی بیش از یک بار مطرح شده است. به گفته وی، ماجرا از این جهت بود که شورای عالی شورای فضای مجازی شرکت در دست ساختی برای اعمال ممنوعیت نداشت. خبری که بعداً فیروزآبادی، رئیس و مدیر مرکز ملی فضای مجازی در گفت و گو با یکی از سایت ها این موضوع را تکذیب کرد. اما هیچ کس اهمیت نمی دهد زیرا سرعت اینترنت هر روز سنگین تر می شود. در این ماه اما وزیر ارتباطات با اشاره به «قطع یکی از رودخانه های فیبر نوری کابل در جهت قطر و خروج از کشور» تحت عنوان «گیگ پونه بند کیشور» به دنبال افزایش سرعت اینترنت بود و تاکید کرد که او تسلیم شده است.»

علیرغم اینکه گفته می شد حل و فصل آخرین ماه زاراپور دشوار است، به نظر می رسد وضعیت بدتر شده است و این امر منجر به عدم طراحی حفاظتی، مسدود شدن و فیلتر کردن تلاش ها برای اجرای به موقع شبکه های اجتماعی شده است. تلاش قابل توجهی برای از بین بردن فعالیت در اینستاگرام انجام داده است.

اعضای کمیته مشترک صیانت از تامین اجتماعی ضمن تاکید بر شبکه سازی شبکه اجتماعی تاکید می کنند که تقریبا همه مسئولان در این شبکه های اجتماعی دارای حساب و کارکرد هستند در حالی که رئیس جمهور، وزیر ارتباطات و رئیس جمهور مجلس فقط وظایف خود را دارند. نکته دیگر اینکه اکثر نمایندگان حامی صیانت از فضای مجازی در اینستاگرام هم حساب کاربری دارند و در آن به بررسی فعالیت ها و صحبت های مجلس می پردازند.

نوع جدید فیلترینگ

با توجه به تجربه از دست دادن دسترسی به پیام «وایبر سال»، تصمیم بر این شد که این پیام در اینستاگرام تکرار شود. از ابتدای سال، کاربران وایبر از سرعت پایین و در دسترس بودن اپلیکیشن گلایه داشتند تا جایی که در همان سال وایبر در کشور برای مکالمات احتمالی، ارسال پیام و … مسدود شد. نکته اینجاست که امسال وزیر ارتباطات و وزیر ارشاد از فیلتر شدن این اپلیکیشن ها انتقاد کردند اما با وجود این، دولت وقت این اپلیکیشن را پس گرفت.

در بخش اخبار، این خبر به عنوان اثبات محتوای مجرمانه توسط کارگروه نقل شده است که از سوی واتس اپ و همچنین کارگروه این گروه مستثنی نشده است. پیش از انتشار وایبر، عبدالصمد خرم آبادی چند روزی در کار خود اختلال داشت.

در واقع، بدتر از بی ارزش است، زمان و منابع مصرف می کند، اما هیچ فروش و فروشی ندارد. وایبر فیلتر نشد، اما اعضای گروه در برنامه دستگیر شدند تا کاربر نتواند از محدودیت Viber برای متوقف کردن برنامه و ردیابی سایر پیام‌ها استفاده کند. به گفته وی، همین استراتژی برای اینستاگرام نیز در حال اجراست. وب سایت جماران در این باره نوشته است: «پینگ» استانداردی برای محاسبه فاصله زمانی بین دو دستگاه در یک شبکه است. به هر حال، پینگ می‌داند که چقدر طول می‌کشد تا بسته‌ای از اطلاعات را از یک دستگاه هوشمند مانند رایانه به سرور بکشد و به آن مسیر بازگرداند. اینستاگرام پینگ در ایران بسیار بالاتر از سایر کشورها است.

روزنامه حوزه فناوري نيز نوشت: افرادی که می خواهند بوروندی را مجبور به گرفتن یکی از این اوراق قرضه کنند، هر روز این کار را انجام می دهند. تعداد ماشین هایی که می خواهید خیلی بیشتر از این است. نتیجه ترافیک بیشتر است و شما به سرورهای اینستاگرام خود متصل می شوید و از سرورهای خود به تلفن های همراه خود باز می گردید. اما وقتی اعتراض می‌کنید، علامت سرعت طرف دیگر شما را علامت می‌زند و می‌گوید تست سرعت، همه چیز عادی است.»

در نهایت اینترنت چگونه خواهد بود؟

در بند ششم برنامه ششم توسعه که مربوط به ارتباطات و فناوری اطلاعات است، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجاز است ظرفیت ترانزیتی بندر ترانزیتی سراسر کشور را افزایش دهد. البته در بخش دیگری از متن قانون، گسترش این وزارتخانه به وزارت ارتباطات رسید و سرمایه‌گذاری مشترک با بخش‌های خصوصی و دولتی، شرکت‌های غیردولتی و خارجی موجب ایجاد منافع ملی می‌شود.»

اگرچه مقرر شد از سرمایه گذاران خارجی در حوزه های مختلف استفاده شود، اما با طرح پیشنهادی در مجلس، هیچ سرمایه گذار خارجی تمایلی به ورود سرمایه خود به کشور ندارد. این امر به ویژه با توجه به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 31.2 میلیارد از کشور خارج شده و مشکلات بیشتری را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است، اهمیت بیشتری دارد. به عبارت دیگر، در شرایطی که سیاستمداران و تصمیم‌گیران باید انگیزه‌های فرار سرمایه را از هم جدا کنند، دلیل واقعی فرار این است که بیشتر سرمایه‌ها به مادی و انسانی تبدیل می‌شوند.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما