lancerbanner

واکاوی باعث رکود اقتصادی در ترکیه می شود

[ad_1]

رامین فخاری در ماه های اخیر ارزش لیر ترکیه 3 درصد کاهش یافته و آمارهای مبتنی بر تورم در ترکیه 3 درصد گسترش یافته است، در حالی که ترکیه همچنان یک قدرت اقتصادی در خاورمیانه است و تولید ناخالص داخلی آن سه برابر ایران است. .

در این مقاله به دلایل نوسانات اقتصادی ترکیه در چند ماه اخیر می پردازیم:

  • اولین مسئله این است که با توجه به اینکه اقتصاد ترکیه بر پایه گردشگری و گردشگری است، ظهور بیماری همه گیر کورنا در دو سال گذشته این صنعت را در سراسر جهان تشدید کرده است، اگرچه در یک سال گذشته دوباره ظهور کرده است. اما تا زمانی که ریشکانی به طور کامل درگیر شود، بر اقتصاد گردان سایه افکنده است.
  • مورد دوم بر این اساس است که محصولات ترکیه شامل پنبه و پوشاک می‌شود، در دوران همه‌گیری کورنا، به دلیل کاهش رکود اجتماعی و اقتصادی، کاهش خرید پارچه در سطح جهانی رخ داده است. حتی در رکود فعلی، منسوجات و منسوجات نزدیک به 2.5 درصد از صادرات ترکیه را تشکیل می دهند.
  • موضوع سوم این است که اقتصاد ترکیه در گذشته از نظر صادرات و کالاهای منطقه ای قوی بوده است، بلکه به دلیل تحولاتی مانند بهار عربی، جنگ سوریه و امنیت ترکیه در دریای مدیترانه و دریای شمال است. “رژیم صهیونیستی” و “مصر” در منطقه مدیترانه و ایران در منطقه خاورمیانه و قفقاز به رقیب این کشورها تبدیل شده اند و این موضوع مبادلات مالی کشورها را تحت تاثیر قرار داده است. مبادلات ایران و ترکیه که در یک دهه گذشته بیش از یک میلیارد تا 5/1 میلیارد در یک سال پیش بوده است و جستجوی ترکیه برای منابع انرژی در ایران در تبادل بین ایران و ترکیه موثر بوده است. عامل دیگر ساخت سدهای ترکیه است که در پیگیری محبوبیت ترکیه در سوریه و عراق بی تاثیر نبوده است.
  • مسئله چهارم این است که اقتصاد پاندمیک کورنا همه دنیا را تحت تاثیر قرار داده و مبادلات اقتصادی بین همه کشورها گسترش یافته است.
  • بیشترین افزایش سهم ترکیه در بخش حمل و نقل 1.2 درصد بوده است و پس از آن مواد غذایی که در قیمت جهانی سوخت افزایش یافته و بحران اوکراین که زنجیره غذایی در جهان را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است. . اردوغان اعلام کرده است که در آینده نزدیک با هدف ارسال نفت به عربستان سعودی به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.
  • اقتصاد ترکیه به شدت به واردات مواد غذایی و منسوجات وابسته است، کاهش ارزش لیر به ازای هر دلار به واردات و متعاقب آن زنجیره تولید آن، برای مثال بر قیمت علوفه فرانسوی که اخیراً در ایران افزایش یافته است، تأثیر گذاشته است. ترکیه نیز 3 درصد رشد داشته است زیرا ترکیه مواد مورد نیاز برای کشت علوفه فرانسوی را وارد می کند. تولید گران قیمت کارخانه ها عامل اصلی رکود کشاورزان ترکیه است.
  • سیاست های پولی و مالی اردوغان نیز با توجه به افزایش هزینه های زندگی در این کشور که برای مدت کوتاهی مفید است، اما می تواند منجر به فعالیت اقتصادی و رشد اقتصادی و رشد تقاضا شود، نقش اساسی در این زمینه ایفا کرده است.دولت اردوغان تلاش های خود را برای اعمال تعرفه های غیرمستقیم جدی بر ترکیه افزایش داده است که به رکود ترکیه نیز کمک کرده است. اردوغان همچنین نرخ وام های بالاتری را در سال گذشته انجام داده است.
  • وی در خصوص مداخله غیرمستقیم اردوغانان که در این کشور با تورم مواجه است، گفت: این احتمال وجود دارد که دولت ترکیه به این موضوع علاقه مند شود، زیرا با افزایش ارزش صادرات، این کشور واردات خود را افزایش داده است. کشور یکی شده است هدف تبدیل قیمت ارزان برای گردشگران است اما با افزایش قیمت ها امید به زندگی مردم ترکیه سخت تر می شود و میزان نارضایتی از اعتدال و گسترش بیشتر می شود اما عوامل دیگری مانند تاثیر پاندامی کورنا در مورد صادرات و گردشگری افزایش خواهد یافت و … حتی نمی توانیم درگیر این بحران شویم.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما