lancerbanner

نکاتی برای پرورش و مراقبت از گیاه آپارتمانی

[ad_1]

در رفتن اگر اتاق یا فضای خانه شما نور کافی برای پرورش گیاهان ندارد و یا تجربه کمی در نگهداری و پرورش این گیاهان دارند، گیاهان سرپوشیده برای سازگاری با شرایط مختلف زندگی بسیار مقاوم هستند. این گیاهان در برابر خاک سبک یا خشک مقاوم بوده و رشد می کنند. آگلونما همیشه یکی از زیباترین و مقاوم ترین گیاهان مقوی است. این گیاه به خاطر انواع شکل ها و فرم هایش معروف است. انواع مختلف آگلونا برای مناظر مدرن با رنگ های سبز، قرمز و سفید مناسب است. این گیاه آپارتمانی خاصیت تصفیه کننده هوا نیز دارد. در پایان قصد داریم شما را با گیاهان و شرایط پرورش، مراقبت و تکثیر آنها آشنا کنیم.

به گزارش فرارو، آگلوناما گیاهی مقاوم در طیف گسترده ای از رنگ ها، با رنگ ها و شکل های متنوع است. تصور می شود که آگلونما گیاهی با رشد کند برای رشد در خوابگاه، حمام، محل کار، کافه تریا یا هتل لابی است. مراقبت و پرورش آگلوما مشکلی ندارد. اما اگر برخی از قسمت های گیاه مورد بی توجهی قرار گیرد، گیاه بیمار می شود و می میرد. دانستن ریشه و ریشه این گیاه قبل از خرید یا فروش گیاه بسیار مهم است. این شناسایی به ما کمک می کند تا اولین گیاهان آگلونما را برای رشد و بقا تامین کنیم و از خشک شدن آنها جلوگیری کنیم.

گیاه شناسی

آگلونما

Aglaonema یک چینی همیشه سبز یا فیلیپین همیشه سبز با نام علمی Aglaonema از خانواده Araceae و بومی مناطق گرمسیری و مرطوب جنوب شرقی آسیا، از گینه تا فیلیپین و چین است. گیاهان آگلونما عمدتاً تک شاخه، با شکل های کوتاه و نیزه ای شکل و ساقه های کوتاه هستند. این گیاه گل‌های چوپانی سفید آبی می‌دهد که هیچ جنبه زینتی ندارد. ریشه های این گیاه کوتاه و منشعب بوده و تا سطح خاک پخش می شود. آگلومراها در طبیعت معمولاً توسط هاگ ​​تکثیر و تکثیر می شوند.

آگلونما فرودگاه را پاکسازی می کند

گیاهان منبع آرامش هستند. تحقیقات نشان داده است که تنها پنج دقیقه توجه به گیاهان می تواند استرس و بی توجهی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. آگلونما یک گیاه زیبا است که با خوشحالی در مناطقی از آسیا به عنوان گیاهان آپارتمانی از آن مراقبت می کردند. مراقبت از آگلونما احساس راحتی، امید و زنده بودن را در شما ایجاد می کند. بر اساس مطالعات ناسا مشخص شده است که گیاه آگلومره شده دارای پتانسیل داشتن ذرات مضر در هوا مانند بنزن و فرمالدئید است. این گیاه به بهبود خواب و سلامت سیستم تنفسی شما کمک زیادی می کند.

با نسل فعلی و آینده گیاهان آشنا شوید

گیاه مقاوم آگلونما بیش از 2 گونه دارد که از نظر شکل و رنگ نیز متفاوت هستند. بر اساس داده ها، این گیاهان حدود 5 بار در گلخانه های کشور تکثیر می شوند. در اینجا برخی از مواردی که به نظرم جالب بود آورده شده است:

انواع آگلونما

آ همیشه سبز چینی: این شکل از آگلونما با برگ های سبز و مسیرهای سفید و ساقه های سبز برآمده از گناهان محبوب باغبانان آپارتمان است.
طاووس قرمز: برگهای سبز با خطوط رنگارنگ یا قرمز تزئین شده است. انقباض این گلدان ها منظره ای سفید یا دشوار از مناظر خیره کننده ایجاد می کند.
خلیج زمرد: بافت ها با لهجه سبز با رنگ نقره ای یا خاکستری در ظاهر زیبا هستند.
ماریا: این گونه به آرامی رشد می کند و نگهداری آن بسیار آسان تر است.
آ لنس سیاه: روی بال ها کشیده شده است و رنگ آن بالاست و رگه های نقره ای سبز تیره در مرکز آن دیده می شود.
آ درخشان: احتمالا یکی از زیباترین گناهان آگلونما از همین نوع است. کمتر نیاز دارد.
آ دبورا: نسبت به برگهای کوچک و حاشیه سبز و خطوط خاکستری در مرکز صمغ های مقاوم مقاوم در نظر گرفته می شود.
آ طلای سرخ: آنها برای زیبا شدن به پول بیشتری نیاز دارند. برگها ترکیبی از سبز، کرم و طلایی هستند که رنگ مایل به قرمزی به آنها می دهد.
آ پیکتوم سه رنگ: پکتوم یک شکل سه بعدی زیبا در انواع گیاهان آگلونماست است. بیشتر در جزایر سوماترا یافت می شود و به ندرت در گلخانه ها یافت می شود.
آ آرزوها: برگ های کوچک قهوه ای یا قهوه ای مایل به قرمز با بافت سبز محدود در اطراف سطح بسیار زیبا هستند.
آ برف بهاری: برف آگلونما به دلیل برگهای سبز با پرهای سفیدش محبوب و مورد علاقه است.

روش پرورش و نگهداری از آگلونما

علف های هرز نکارید

نوع خاک: ترکیب مناسب خاک یکی از مهم ترین الزامات برای بهتر و سالم تر بودن علف های هرز است. افزودن خاک مناسب و همچنین تغذیه کامل گیاه به کنترل و دفع آفات، حفظ رطوبت خاک و تنظیم هوای اطراف ریشه کمک می کند. گیاهان آگلونما سرشار از نیتروژن، اسیدیته کم، خزه پایه یا خزه رودخانه و هوموس هستند. خاک باید به خوبی زهکشی شود و آب باید به خوبی تهویه شود. استفاده از خرده چوب و کاهش پرلیت به بهبود کیفیت خاک کمک می کند. حتما قبل از کاشت خاک را پاک کنید و با برداشتن آب از سوراخ گلدان گیاه را پرورش دهید.

• زمان آبیاریآگلونما همچنین گیاهان آپارتمانی زیادی را ترجیح می دهد زیرا سطح گلدان قبل از آبیاری پس از آبیاری کمتر خشک می شود. بسته بندی بسته به شرایط محیطی مانند نور، دما، رطوبت و تهویه ممکن است متفاوت باشد. بهترین آبی که باید به گیاه بمالید، آگلونما، آب تصفیه شده، آب جوشیده، آب سرد یا آب باران است. حتماً در هر سیکل گیاه را کاملاً آبیاری کنید. آبیاری کامل یعنی آبیاری گیاه به طوری که بتوان اضافی آن را از سوراخ گلدان خارج کرد. سپس آب را داخل گلدان بریزید.

• مناسب تر: گیاه آگلونما به نور غیر مستقیم خورشید و محیط روشن نیاز دارد. اما گیاهان، به ویژه آنهایی که دارای برگهای سبز و رنگ مایل به خاکستری (نقره ای آگلونما) هستند، می توانند با محیطی با نور کمتر سازگار شوند. اگر محیط زندگی شما دارای آب و هوای معتدل است، ممکن است بخواهید آگلونما را در زیر سایه درختان پرورش دهید. بهتر است این گلدان را در پشت خانه در فاصله 5 متری پشت پنجره های شرقی یا جنوب شرقی نگهداری کنید تا زمانی که آفتاب مستقیم صبح به سمت برگ های گیاه برود. آگلومراها نسبت به برگهای سفید به نور بیشتری نیاز دارند. حذف این ارقام کمتر است.

دما دما: آگلونما دمای بین 2 تا 3 درجه فارنهایت (4 تا 5 درجه سانتیگراد) را ترجیح می دهد. محیط برای نگهداری از این گیاه با هوای سرد مناسب نیست. اگر دمای محیط بیش از حد بالا است، رطوبت هوا را افزایش دهید تا انباشتگی را تحمل کنید. نکته ای که باید در نظر داشت این است که دمای شبانه نباید از 5 درجه فارنهایت تجاوز کند.

د رمزگذاری: در مورد خاک غنی و مغذی که برای کاشت یا جایگزینی گلدان و خاک استفاده می شود، گیاه آگلونما نیازی به کود ندارد. اگر فرصت تعویض خاک را ندارید از شته های کامل گیاهان خاص مانند کود استفاده کنید. به عنوان مثال، برای کود دادن به گیاه آگلونما، یک قاشق چایخوری 3 ساله را علف هرز کنید. کود کوددهی شده را به محیط بمالید و در طول فصل رشد هر دو هفته یک بار به خاک اضافه کنید. استفاده از کنه های عنکبوتی پوسیده و آب های خزان کننده یا برگ های پهن برگ پوسیده جنگل نیز برای تغذیه گیاه توصیه می شود.

هوا رطوبت هوا: زادگاه آگلونما، منطقه ای گرم و مرطوب جنوب شرقی آسیا. در نتیجه باید محیطی گرم و مرطوب برای این گیاه در خانه فراهم کنیم. گردگیری روزانه، راه اندازی گلدان های گل در حمام ها، ایجاد جزیره زیر گلدان ها و استفاده از سیستم بخار سرد برای تامین رطوبت گیاه آگلون. در زمستان روشنایی به معنای گرما، رطوبت و رطوبت است. بنابراین در فصل زمستان باید با مرطوب نگه داشتن گیاهان از محیط زیست مراقبت کرد.

گلدان جایگزین: به منظور بهبود تغذیه و ایجاد فضای بزرگتر، ریشه گیاه آگلونما باید هر ۷ تا ۸ ماه یکبار با گلدان تعویض شود. حتما گلدان را متناسب با اندازه گیاه انتخاب کنید. گلدان های سفالی یا سرامیکی به خصوص روی گیاه آگلونما از نظر ظاهری سفید، قرمز و مشک هستند.

راههای تکثیر گیاهان علفی

روش های تولید مثل در آگلونما

گیاه آگلونما به روش های مختلفی تکثیر می شود. . تکثیر با قلمه ساقه 1. تکثیر از طریق بذر 1. جدا کردن لباس خواب. تکثیر با استفاده از کشت.
• تکثیر آگلونما با قلمه ساقه: ساده ترین راه برای تکثیر نهال هایی که از ساقه گرفته شده اند، کشت گیاه آگلونماست است. این روش ضرب برای مبتدیان توصیه می شود. برای این کار ساقه های جدید با حداقل 2 برگ یا ساقه های قدیمی با چند گره بدون برگ درست کنید. برای اطمینان از سلامت گیاه حتما از تیغه یا چاقوی تیز یا ضدعفونی شده استفاده کنید. قلمه ها را می توان در آب یا با کشت مستقیم در خاک ریشه کرد. برای ریشه زایی قلمه ها بهتر است از آب جوشیده و خنک استفاده کنید. سپس قلمه ها را در مخلوطی از کوکوپیت یا پیت ماس ​​و مروارید قرار دهید. کاشت بستر در محیطی با دمای اتاق و نور باید غیر مستقیم باشد. جوانه ها ممکن است بعد از 2 تا 3 روز ظاهر شوند.

• تکثیر آگلونما از طریق بذر: برای تکثیر گیاه آگلونما باید بذر تازه تهیه کرد. پس از آماده سازی بذرها باید به مدت 1 ساعت با آب اسیدی (نه آب قلیایی) درمان شوند. پس از آن برای کشت به مخلوطی از کوکوپیت خاک و پرلیت نیاز دارید. بذر آگلونما را روی بستر گیاه بپاشید و روی آن را با لایه نازکی از خاک بپوشانید. ملافه را همیشه مرطوب نگه دارید و در اتاقی با دمای متوسط ​​نگهداری کنید. جوانه زدن نهال ها بعد از 5 روز امکان پذیر است.

• تکثیر آگلونما با جداسازی همه گیاهان پس از مدتی رشد می کنند. گلبرگ ها گیاهان کوچکی هستند که خوشبختانه به ساقه مادر چسبیده اند. اگر گیاهان شخم زده می شوند، بگذارید خوب رشد کنند. وقتی پنجه ها به 3 سانتی متر رسید، آنها را با چاقوی تیز از گیاه مادر جدا کنید. این کار باید به موقع انجام شود تا گلدان اصلی جایگزین شود. ریشه گیاه را در گلدانی جداگانه با خاک مغذی قرار دهید و خاک را برای مدت طولانی مرطوب نگه دارید. به این ترتیب کارخانه جدید با موفقیت و سرعت کار می کند.

تکثیر آگلونما از طریق کشت: این روش تکثیر نیازمند شرایط گلخانه ای خاص و مهارت های برتر است. روش تکثیر کشت این امکان را ایجاد می کند که در کوتاه مدت بتوانیم تعداد زیادی گیاه را پرورش دهیم. به همین دلیل از این روش برای تولید تجاری و تولید انبوه استفاده می کنند. در روش کشت، شاخه های جدید با استفاده از شاخه های کوچک ساقه، ریشه یا برگ تولید می شوند. این روش تولید مثل در یک آزمایشگاه محیطی توافق شده است و در محیط خانه قابل اجرا نیست.

بیماری ها، بلایا و مشکلات مربوط به علف های هرز یا آگلونما

بلایا

بیماری ها و مشکلات
راک آنتراکنوز آگلونما: شکل برگ ها مانند دایره های قهوه، بیضی شکل و زرد است. اندازه این فسیل ها ممکن است تا پنج سانتی متر باشد. این کپک های کلون شکل باعث آسیب به گیاه می شوند. از مالچ استفاده کنید و برای جلوگیری از پخش شدن این نوع مالچ از آبیاری یا آبیاری بالای گیاه خودداری کنید. بهتر است قسمت های آلوده را از گیاه جدا کنید.

• زرد شدن و پراکندگی شاخه های جدید: کمبود مس می تواند منجر به زرد شدن، تسمه یا انحراف توده های جدید شود. برای رهایی از این بیماری از مس استفاده کنید. ‌ اما گونه های جدید بدون مشکل رشد می کنند.

• زرد شدن ناگهانی برگها و پژمرده شدن گیاهان: احتمالاً ارتباط بین ریشه و ساقه گیاه به دلیل پوسیدگی ریشه و آبیاری است. گیاه پس از تعویض گلدان پژمرده می شود و هوا، ریشه گیاه پژمرده می شود که طبیعی است. اما در نظر داشته باشید که علف های هرز آگلونما آبیاری بالایی دارند و خاک فشرده و همیشه مرطوب است. پس از خشک شدن خاک، آب را روی سطح بمالید.

التهاب باکتریایی: آتش می تواند به خفیف آب باشد. در واقع این باکتری است که باعث بیماری می شود. جداسازی قسمتهای آلوده گیاه، استفاده از خاک استریل، ضدعفونی برگها با سموم خاص و عدم سمپاشی برگها با درمان این بیماری.

دلیل سبز بودن ظاهر کدوهای سبز رنگ جدید یا آگلومره قرمز است: عدم دریافت نور کافی علت این وضعیت است. گیاهان به نور نارنجی یا سفید بیشتری نیاز دارند. اگر خانه ندارید، جین سبز آگلونما بخرید.

• لوله های آگلوتیناسیون و نوک سوزاندن: دلیل اصلی این امر قرار گرفتن گیاه در محیط سرد و باد، نور بیشتر، آبیاری کمتر یا هوای خشک بیشتر است.

• دلیل کوچک بودن آگلومرا جدید: گلدان ها کوچک، نور کم و خاک ناکافی است.

بلایای مرتبط با علف های هرز
• هگزادسیمال: آفت به صورت سرهای سفید گرم روی ساقه یا پشت برگ دیده می شود. برای از بین بردن سریع این آفت 3 قطره ایمیدوکلوپراید را در یک و نیم لیتر آب حل کرده و با اسپری پشت و کناره برگ اسپری کنید.

نه کونه یا شیشک سوپردار: مارمولک ها مانند رنگ های قهوه ای یا خاکستری هستند که در زیر برگ ها زندگی می کنند. این نوع آفت پس از تکثیر و تکثیر باعث چسبندگی و براق شدن برگ ها می شود که نتیجه آن می شود. از لایه صحیح ایمیدوکلوروپرید استفاده کنید.

گرد و غبار سیاه پشه: دفع گلدان های سفالی دافع پشه کوچک و مقاوم با استفاده از سام دیازینون. یک قاشق چایخوری سم را در یک لیتر آب حل کنید و روی خاک اسپری کنید تا سم وارد خاک شود و پشه ها استراحت کنند.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما