[ad_1]
در رفتن حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان بین المللی مهاجرت گفت: در قیمت گذاری دخالت نمی کنند چون به برنامه پنجم توسعه برای تعیین قیمت بلیت هواپیما توجهی نمی کنند.
به گزارش فرارو، معاون وزیر هوانوردی و هوانوردی بینالمللی، آژانس بینالمللی انرژی اتمی افزود: تصمیم درباره درخواست شرکتهای هواپیمایی گرفته شده و نتیجه نهایی اعلام شده است.
آرمان بیات کارشناس صنعت هوانوردی گفتگو با فرارووی با اشاره به اینکه گرفتن بلیط هواپیما از مسافران خارجی به صورت دلاری کار درستی است، گفت: در این صورت باید کل کار انجام شود، هواپیمایی مانند تخفیف ماده ب قانون پنجم. اصلاحیه، باید برای اتباع خارجی حذف شود.
وی افزود: بند 6 ماده 6 نیز در این خصوص تصویب شده است، بنابراین امتیازاتی که در حوزه هوانوردی و هوانوردی به کشورهای خارجی داده می شود بی دلیل است و باید حذف شود که هم اکنون انجام می شود، اما حتی اگر سوخت بندر مسافری داخلی عبور می کند، این موضوع برای بخش حمل و نقل هوایی بسیار بد است و خسارات زیادی را به همراه خواهد داشت.
بیات گفت: با وجود اینکه هزینه کل پرواز برای پروازهای خارجی به درستی انجام می شود، نیازی به پرداخت آن با کمک مردم نیست، اما نحوه محاسبه قیمت اتباع خارجی در یک ساعت در پرواز و 5 دلار در پروازها.» با توجه به اینکه موضوع ناآگاهانه بود و قیمت اینچینینی خیلی بالا بود، «ساعت» دلار تعیین شد.
این کارشناس صنعت هوانوردی افزود: اگر این تخفیف ها را حذف کنیم، طبق محاسبات، مبلغ قبض باید 33 باشد نه 100 و 150، بنابراین تعداد تعیین شده برای هر پرواز بیش از 33 5 نیست. لازم به ذکر است که علیرغم اینکه مسئولان چنین ارقامی را مشخص کرده اند، از آنجایی که پروازهای داخلی باید در کلاس بیزینس نهایی شوند، این تعداد نیز ۳۰۵ عدد است.
وی در ادامه گفت: زمانی که چنین نرخی برای پروازهای داخلی تعیین می شود باعث افزایش قیمت پروازهای داخلی می شود که در این راستا باید سازوکاری برای حمایت از اتباع خارجی تعیین شود تا میزان آن در نظر گرفته شود. «همانطور که مشاهده میشود آژانسها و سایتهای فروش هواپیمای باله، ظرفیت را به شدت کاهش میدهند و میگویند فقط ظرفیت بالت به صورت دلاری باز است.
بیات خاطرنشان کرد: در شرایطی که فردی برای خرید سطل عجله دارد، مجبور به خرید پرواز با قیمت گران می شود، اگرچه ایرانی است، اما این تناقض وجود دارد که باید خیال تسهیل کننده را نیز راحت کند، بنابراین که مسافران در آن با توجه به سختی فروش دلار به اتباع خارجی با توجه به تحریم های اعمال شده علیه ایران که حل آن مشکل است، این کار ضرری ندارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ایران به سیستم مالی بین المللی متصل نیست و در نتیجه امکان پرداخت ارزشی وجود ندارد، گفت: بنابراین اتباع خارجی به جای خرید عمده باید به صورت فیزیکی عمل کنند و حقوق خود را به صورت دستی پرداخت کنند. مشکل برای رفع این مشکل امکان پرداخت ریالی برای اتباع خارجی نیز وجود دارد که به گفته وی این موضوع نیز توسط مسئولان سازمان هواپیمایی کشور در حال رفع است.
وی تصریح کرد: این سیاست جدید که در حال حاضر در حال اجراست نباید ابزاری برای افزایش قیمت باشد و در این زمینه فقط شورای عالی هوانوردی می تواند در راستای هوانوردی عمل کند و هیچ شرکت و ارگانی نمی تواند این کار را انجام دهید.» علاوه بر این، قیمت ها باید در این زمینه افزایش یابد.
در ادامه این بیانیه آمده است: در مجموع می توانم بگویم که اصل اجرای این سیاست صحیح است، اما این موضوع مبهم است که باید حذف شوند و در صورت محدود بودن سطل، مسافران را مجبور به خرید آن می کند. سطل از ظرفیت اتباع خارجی به قیمت دلار.
وی افزود: در سه ماهه سوم باید قیمت بلی 1 تعیین و تعدیل شود، زیرا این امر مستقیماً صنعت گردشگری را به چالش میکشد و دلایلی را برای هجوم گردشگران به ایران فراهم میکند، بنابراین قیمت باید به میزان قابل توجهی باشد. ۳۰ دلاری که تملک شده است به عنوان مالک ملک محسوب می شود و همچنین به طور غیرمستقیم از نظر تجارت اقتصادی، فعالان اقتصادی خارجی و کسانی که برای مقاصد اقتصادی به ایران می آیند، قیمت گذاری منطقی انجام شود. در این راستا تا به هیچ وجه به منافع مردم خدشه وارد نشود.
[ad_2]