lancerbanner

مجلس نمایندگان: پیگیر وضعیت معلمان هستیم

[ad_1]

علیرضا منادی صفیدان رئیس شورای اسلامی آموزش و پرورش در خصوص اعتراضات معلمان در هفته و پیگیری وضعیت معلمان گفت: تاکنون این قانون طبقه بندی برای معلمان عزیز تصویب شده است. تمهیدات و مهلت های قانونی نیز در نظر گرفته شده است، مثلاً برای تدوین قانون اساسی یک ماه فرصت آموزش و پرورش داده شده است.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: از معلمان عزیز می خواهم به ما اعتماد کنند و مطمئن باشند که ذره ای از این قانون را رعایت نکنیم. همچنین از دولت عزیز تقاضا داریم که این قانون هر چه سریعتر ابلاغ شود و تا زمان تعیین تکلیف معلمان عزیز بیش از زمان مقرر بررسی نشود.

موعظه صفیدان می افزاید: به ویژه دوستان دیگری از کمیسیون در پی دستگیری معلمان هستند و خواهیم دید که چگونه می توانیم به رفع این مشکل کمک کنیم. موضوعی وجود دارد که به نظر ما قابل کاهش است و باید هر چه زودتر شرایط را روشن کرد تا بتوانیم دوباره کلاس را تدریس کنیم. اما از تعداد معلمان دستگیر شده اطلاع دقیقی ندارم.

رئیس شورای اسلامی آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی به ویژه در مورد آخرین وضعیت و نحوه اجرای قانون، عنوان کرد: به نفع معلمان تا پایان سال گذشته ایجاد شد که تصویب شد. توسط شورای نگهبان

پس از تصویب و ابلاغ، دولت، وزارت آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش یک ماه فرصت داشتند تا منشور اجرایی خود را تدوین کنند که با اساسنامه «فروردین» به دولت تحویل داده شد و به کمیسیون عمومی نیز رفت. در جلسات بازنگری قانون اساسی در ایالت حدود، تغییراتی در آن ایجاد شد که در نهایت منجر به تصویب قانون اساسی جدید شد.

وی ادامه داد: امروز دومین جلسه کمیسیون تشکیل شده است و فکر می کنم موانع نهایی در این جلسه برطرف شده و کمیسیون آن را به هیئت دولت ارسال خواهد کرد. یعنی اگر کمیسیون امروز بررسی های خود را به پایان برساند، روز چهارشنبه دولت به آن اطلاع خواهد داد.

صفیدان صفیدان می افزاید: پس از ابلاغ دولت به آموزش وپرورش دولت فکر می کنم در پایان این ماه اعلام شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس نمایندگان به ویژه اعتبارنامه های لازم برای اجرای این قانون زمان طبقه بندی اقدامات را «شهریور» عنوان کرد و برای امسال 3 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است. پیش بینی شده است و برای اجرای آن اعتبار کامل وجود دارد.

وی در خصوص افزایش حقوق معلمان گفت: اکنون 5 درصد افزایش بودجه برای کارکنان دولت وجود دارد، هزار تومان می شود.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما