[ad_1]
74 نماینده مجلس شورای اسلامی طرح تشکیل سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه را تدوین و تنظیم کردند. این طرح به هیئت مدیره رسیده است.
متن طرح به شرح زیر است:
عنوان: طراحی تشکیلات دادگستری سازمان امنیت و اطلاعات
مورد (توجیه):
بر اساس (1)، (2) و (3) سیاست های کلی قوه قضائیه در مورد مقام معظم رهبری (دیوان عالی کشور)، اصل (1) اصول و اصول 167 قانون اساسی و با عنایت به حمایت از نظام تامین امنیت عموم مردم از مراجع قضایی، شعب و مراکز وابسته با پرونده های قضایی مانند وکلا، کارشناسان رسمی، مشاوران و دستیاران، میانجیگران، داوران و سایر اشخاص و اشخاصی که تحت تاثیر قرار می گیرند. اجرای اساسنامه مرکز. صیانت و اطلاع رسانی قوه قضائیه مصوبه 3/5/7 قوه قضائیه سلامت اعضای قوه قضائیه با تاکید بر استقلال قوه قضائیه در نظارت و حفظ ارتباط با کارکنان، لزوم پاسخگویی تقابل با همه طرفین، ایجاد امنیت قضایی برای عموم مردم و کارکنان آن، حفظ و حرمت مردم و پیشکسوتان قوه قضائیه در چارچوب قانون اصلی 167. تحول قضایی این سند با عنایت به حجم پرونده های قضایی و مراجعین به مراجع قضایی و تجهیزات متعدد قضایی و موافقت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با قوه قضاییه نظارتی قوه قضائیه خود را مطرح می کند. نکته قابل توجه این است که قوه قضائیه این طرح را مورد توجه قرار داده است.
مقاله واحد:
قوه قضائیه مجاز است به منظور انجام مأموریت های قانونی خود در سازمان نسبت به حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه اقدام نماید.
ماده 1 – قوه قضائیه مجاز است از قوه قضائیه حمایت و اطلاع رسانی کند.
الف- ایجاد سرویس های اطلاعاتی هوشمند برای شناسایی، پیش بینی و مبارزه با انواع فساد در قوه قضائیه، معمولاً از قوه قضائیه و قوه قضائیه و سازمان ها و مراکز وابسته به آن.
ب- مقابله با هر گونه فشار، ارعاب، ارعاب و فریب مقامات و کارکنان قوه قضائیه به منظور حفظ استقلال قوه قضائیه.
ج – پیشبرد، کشف، شناسایی و مقابله با توطئه ها و فعالیت های جاسوسی، فساد، اختلاس و ایجاد عوامل نارضایتی در بین مردم و اقدامات علیه امنیت ملی در سطح پرونده های قضایی و قضایی.
ت ـ نظارت و حفظ امنیت فردی و بدنی در حجم زیاد ترددهای روزانه و ملاقات افراد و همکاران، زندانیان و متهمان و متهمان بین سازمان های قضایی، اداری و زندان و اقدامات تأمینی و تربیتی و سایر سازمان ها و سازمان های تابعه.
د – حفاظت و نگهداری از تأسیسات فیزیکی و سایبری، تأسیسات، اسناد، پرونده ها، دارایی ها و اموال دولتی و غیردولتی در قوه قضائیه.
ج- شناخت آسیب ها، انحرافات فکری، نفوذ بیگانگان و رفتارهای مغایر با اخلاق حرفه ای در جامعه کارکنان دادگستری و همتایان آنها.
و) نظارت مستمر بر رفتار و عملکرد کارکنان موضوع این ماده و هماهنگی و امنیت و رهبری قوه قضائیه و سازمانهای تابعه و مراکز تابعه.
ح- نظارت بر ایمنی و امنیت دستگاه های انتظامی با هدف جلوگیری از دخالت ناعادلانه در رفتار افراد و انجام امور قضایی.
ح – حفظ جان و مال و آبروی قضات و سایر کارکنان و خانواده های آنان در موارد حساس و مهم یا مناطق ناامن یا مجرمانه.
د- همکاری با سایر آژانس های امنیتی، پلیس بین الملل و قوه مجریه برای کمک به دستگیری مجرمان و متهمان در پرونده های ملی و بین المللی.
ارائه اطلاعات و گزارش های مهم و حساس از پرونده های قضایی زیر نظر مرجع ذی صلاح قضایی به منظور مقابله با تبلیغات استکباری مخالفان و مخالفان جهانی و بدبین.
ر – شرکت در گزینش آزمون ها، جذب، گزینش، پذیرش و اعطای صلاحیت ها و مجوزها به افراد صالح در مشاغل حساس و مهم، سمت های قضایی و مدیریتی و مشاغل مرتبط از قبیل کارشناسی، وکالت، مشاوره و مددکاری، میانجی گری و داوری.
ز – سایر مواردی که در قوانین و مقررات پیش بینی شده است.
تبصره 1- ساختار و تشکیلات تفصیلی سازمان به تصویب رئیس کل دادگستری رسید.
نظر 1- کارکنان اداری و استخدامی، نظام حقوقی، مزایا و امور مالی این سازمان بر اساس
قانون استخدامی وزارت اطلاعات مصوبه 1374 مربوط به اصلاحات و الحاقیه ها و مقررات بعدی است که با همفکری و هماهنگی رئیس کل دادگستری انجام می شود.
تبصره 1- امور مالی، معاملات و اعتبارنامه این سازمان از جمله قانون محاسبات عمومی و پیش نویس قانون اساسی امور مالی و معاملات، ریاست قوه قضائیه را بر عهده دارد.
ماده 1- کارکنان و عوامل سازمان به منظور نظارت، بازدارنده، شناسایی، تحقیق، کشف، مبارزه با فساد، نفوذ، تبعیض، ارعاب، ارعاب و همچنین در موارد خیانت به اشخاص حقوقی یا کارکنان قوه قضائیه. و سازمانها و مشمول ضوابط صلاحیت خاص و حاوی مقررات مربوط در قوانین و مقررات خواهد بود. تعقیب و تعقیب ادله کیفری در این امور توسط سازمان و با نظارت قوه قضائیه انجام می شود.
ماده 1- در صورت اختلاف نظر یا گزارش ارباب رجوع و نهادهای امنیتی در مورد مسائل قضایی و یا در جرایم امنیتی داخلی و خارجی، سازمان نقش هماهنگ کننده را دارد و نظر نهایی را از طریق این سازمان و با مشارکت سازمان مذکور اعلام می کند. مشتریان اعلام شد
ماده 4- دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات، سایر نهادها و سازمان های امنیتی و دستگاه های تابعه آنها، موظفند در اجرای این قانون با این سازمان همکاری کنند.
نظر: کل هزینه اجرای احتمالی این قانون به قوه قضائیه واگذار شده است.
طراحی امضای نمایندگان:
مجتبی ذوالنوری – احمد محرم زاده یخفروزان – حسین حاتمی – سید محمد مولوی – حسن همتی – محمد صالح جو کار جلیل رحیمی جهان آبادی – محمود احمدی بقاش – شهریار حیدری – زهره الهیان – مهدی سعادتی بیشه سیری – ابوالفضلی – ابوالفضلی حسین مالکی – یعقوب رضازاده – سارا فلاحی عیلام – سید علی آقازاده دفسری – وحید جلال زاده – شهریاری – سید حمیدرضا کاظمی – سلمان اسحقی – علی حدادی – احمد دنیامالی – جبار کوچکی نژاد آرماساداتی – ساحید جلال زاده – سید حمیدرضا کاظمی فر – اردشیر مطهری – سهراب گیلانی حسینی پور گچساران – محمد حس ن.آصیفری – جلیل مختار – عبدالله ایزد پناه – مجتبی یوسفی – سید مسعود خاتمی – ذبیح الله اعظمی ساردویی – حسن لطفی – صدیف بدری – بهزاد علیزاده دهلاران – سید جلیل میرمحمدی مبدی – مجید ناصری معدائی نژادی – مهدی موعودی احمد مرادی – فرهاد طهماسبی – علیرضا زندیان – ابراهیم نجفی آستانه اشرفیه – علیرضا عباسی
[ad_2]