lancerbanner

قیمت طلا در بازار بالاتر است؟

[ad_1]

پس از شوک ژئوپلیتیک اولیه، اولین حمله نظامی به همه طرف روسیه، اوکراین با یک اونس طلا در پایین دلار ۱۹۰۰ عقب نشینی کرد، اما تحلیلگران نیز نسبت به نوسانات بالای پیش از این فلز محتاط هستند.

به گزارش ایسنا، بازار طلا در چند روز اخیر تحت تاثیر بحران اوکراین قرار گرفت. در معاملات روز جمعه، دلار آمریکا با 1.2 درصد کاهش در هفته، 38 1 در هر اونس معادل 0.3 درصد معامله شد و در 1887 یک اونس بسته شد.

تحلیلگران شفافیت تحریم ها را یکی از دلایل عقب نشینی عنوان کرده و به واکنش شدید غرب به روسیه اشاره کرده اند.

بارت میلک، مدیر عامل اوراق بهادار جهانی در TD Securities به سیتکونیوز گفت: ما می دانیم که پوتین بسیار بیشتر از آنچه تصور می کرد به اوکراین حمله می کند. اعتقاد بر این بود که واکنش غرب قوی خواهد بود و روسیه از سیستم بانکی سوئیفت حذف خواهد شد، اما این اتفاق تصادفی رخ نداد. تحریم‌ها بر اساس آنچه بازار نشان می‌دهد، با شدت و محدودیت‌هایی که می‌توانند از عهده آن برآیند، نیست. یکی از بارزترین پیامدهای این وضعیت، ناکارآمدی تحریم ها بر بازار انرژی و متعاقب آن فشار بر عرضه نفت به ویژه بود.

میلک ادامه داد: قیمت نفت کاهش یافته است. انتظار کاهش تورم و افزایش نرخ ارز برای طلا زیاد نیست. غرب صادرات نفت و گاز به روسیه را ممنوع نمی کند و در عین حال می توان از اوپک حمایت بیشتری کرد.

گرزویل کوینز، یک فلزکار خبره، گفت: «علاوه بر تفاوت در دیدگاه غرب در مورد دسترسی روسیه به سیستم سوئیفت، شدت و پیامدهای این اقدامات متفاوت خواهد بود. مقاومت بیش از حد اعضای اتحادیه اروپا در برابر اعمال تحریم های شدیدتر علیه روسیه مانند ممنوعیت دسترسی به سامانه سوئیفت، منجر به معکوس شدن افزایش قیمت طلا شده است. اعتقاد بر این است که اروپا با آمریکا همسو نیست و انگلیس در حال اعمال شدیدترین تحریم های ممکن است و این یک موضوع بحرانی است.

علاوه بر افزایش قیمت طلا که تحت تأثیر این همزمانی شکل ژئوپلیتیکی به خود گرفت، شتاب گرفت و همچنین تصادفی بود که در سال دوم در جریان الحاق شبه جزیره کریمه، روسیه مشاهده شد. جای تعجب نیست که همه این رشد با سرعتی سریع انجام شده است. با این حال، میلیک هشدار داد که تنش بین روسیه و اوکراین ممکن است در هر زمانی تشدید شود. در جنگ، تنها چیزی که می توانیم از آن مطمئن باشیم این است که هیچ چیز مشخص نیست.

بانک مرکزی نتوانسته فراموش کند

علاوه بر تحولات ژئوپلیتیکی، خبر خوب برای طلا این است که بسیاری از سرمایه‌گذاران، به‌ویژه سرمایه‌گذاران در ایالات متحده، جنگ اوکراین را در پی این ارزیابی مجدد ارزیابی کرده‌اند و اکنون احتمالاً نرخ بهره را افزایش خواهند داد. مارس 2 درصد کاهش یافته است.

دیدگاه این است که بانک مرکزی ایالات متحده ممکن است سیاست تسهیل بلندمدت خود را حفظ کرده و از دیدگاه فوق الذکر در مورد طلا حمایت کند. بانک‌های مرکزی نمی‌خواهند نقدینگی را در زمانی که نوسانات بالاست از بین ببرند و نمی‌خواهند تورم را به قیمت اقتصاد کنترل کنند.

به گفته مهمان، اوکراین در نشست سیاستگذاری مریخ در رادار فدرال رزرو قرار خواهد گرفت. وضعیت ژئوپلیتیکی احتمالاً مانع از افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا می شود که بازار پیش بینی کرده بود.

تحلیلگران انتظار ندارند یک اونس از طلا در سطح 3 آزمایش شود، زیرا این فلز گرانبها به سرعت از 1100 به 2 افزایش یافت. شیر سطح حمایت را تا ۱۸۶۰۲ و سطح مقاومت را تا ۱۹۱۶۲ افزایش می‌دهد و منتظر می‌ماند تا طلا در هفته جاری در بازار معامله شود.

علاوه بر اقدام نظامی روسیه در اوکراین، بازارها به اظهارات این هفته توجه زیادی دارند.

به گزارش کاتچانیوز، مهم ترین گزارش اقتصادی هفته، داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آمریکا بلافاصله منتشر می شود که انتظار می رود روز جمعه منتشر شود. همچنین روز سه شنبه بانک مرکزی آمریکا (CBA) گزارشی را در روز چهارشنبه منتشر کرد، تعداد متقاضیان بیمه آمریکا و شاخص مدیران ISM غیرتولیدی روز پنجشنبه منتشر شد.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما