lancerbanner

فناوری جدیدی که سرعت 5G را دو برابر می کند

[ad_1]

در رفتنبخش هایی از مواد مانند چوب دارای عایق هستند که جریان برق را مسدود می کند. رسانه ها مانند مس اجازه می دهند الکتریسیته از آنها عبور کند. نیمه رسانه همچنین می تواند به عنوان یک میدان الکتریکی تحت شرایط مختلف عمل کند.

طبق گزارشات فرارو، بر خلاف چوب، مس و سیلیکون، چسب های توپولوژیکی (TIs) حالت عجیبی از ماده روی سطح رسانه دارند. برخی از ویژگی های خاص این ماده را می توان در طیف گسترده ای از فناوری ها از جمله ارتباطات بی سیم، رادار و پردازش اطلاعات کوانتومی استفاده کرد.

در آزمایشی جدید، محققان تیمی اولین عایق سه گانه عایق الکترومغناطیسی توپولوژیکی را برای اولین بار در نوع خود انجام دادند. برندگان این پروژه در ویرایش پنجم مجله Nature Electronics منتشر شدند. ناگولو، یکی از محققان این پروژه، گفت: «ویژگی‌های توپولوژیکی بسیار جالب هستند و تنها زمانی مفید هستند که واقعیت‌های بالقوه در طول زمان ظاهر شوند که با ویژگی‌های غیر متقابل ترکیب شوند.

5 گرم

خواص غیر متقابل انتشار یک طرفه امواج الکترومغناطیسی (EM) را تضمین می کند. از این قابلیت در ارتباطات Full Duplex یا Simultaneous Communications استفاده کنید. روشی که امکان انتقال و کشف را با استفاده از فرکانس یکسان فراهم می کند، روش های مفیدی را ارائه می دهد و در نتیجه ظرفیت طیفی را دو برابر می کند. عایق توپولوژیکی همچنین با کاهش نیروی سیگنال تماس موج را با هرگونه تغییر شکل یا بی نظمی در محیط تشخیص می دهد. این تیم قادر است با استفاده از مدولاسیون زمانی دقیق و مهندسی شده کلیدهای ترانزیستوری، خواص عایق های غیر تعاملی و توپولوژیکی را بدون نیاز به مواد مختلف روی یک استاندارد نیمه هادی IC در دسترس قرار دهد.

این تکه پارچه کوچک TI را به دنیای واقعی متصل می کند. همچنین در صورت تقاضا، امواج EM در یک شبکه تک سلولی بازسازی می‌شوند، مجددا جهت‌یابی می‌کنند و به صورت انعطاف‌پذیر، امواج EM ساطع می‌کنند. این تیم نشان داد که چگونه می توان خود را در یک سیستم از برنامه های بی سیم یکپارچه برای برنامه های 5G سازماندهی کرد.

منبع: techxplore

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما