lancerbanner

علی دایی را جدی بگیریم!

[ad_1]

برخی از بزرگترین ستاره های فوتبال جهان که آرزوی تماشای دور هر فوتبالیستی را دارند نیز گرد هم آمده اند تا قرعه کشی جام جهانی را برگزار کنند که میلیاردها نفر منتظر تماشای آن هستند. به طور اتفاقی کافو و ماتیوس کاپیتان های سابق تیم های برزیل و آلمان با هم درگیر شدند. ستارگانی که جام جهانی را بالای سر علی دایی گذاشتند اما شهریار فوتبالیست ایران که رکورددار بیشترین گل ملی بود چند وقت پیش به راحتی سپری کرد. رکوردی که فقط کریس رونالدو شکست خورد و توجه جهانیان را برای ما به خود جلب کرد برای ما ایرانی ها جذاب و مهم شد و قبلاً توجه زیادی به آن نداشتیم.

انتشار این ویدئوی کوتاه با واکنش کاربران ایرانی طنز همراه شد. برای او هم عجیب بود که ماما در مراسم اینقدر آرام بود اما به ماما نخندید. علی دایی یک فوتبالیست مطرح در جریان بازی بود که اتفاقات بزرگی هم داشت اما در برخی مواقع محبوبیتی نداشت. بینندگان بیشتر به خداداد عزیزی، عابدزاده، مهدوی کیا و علی کریمی علاقه داشتند. مادر زبان تیزی داشت. روزی روزگاری این احساس وجود داشت که او خودش را به تیم ملی تحمیل کرده است. گهگاه در بازی های خانگی گلی دیده نمی شد، اما جالب توجه بود که مدارس توجهی نمی کردند. در لحظه هیجان کمتری برای واکنش دیگران وجود دارد. تمرکز و راز ثابت بود. اینها موقعیت های جدی نیستند. بعد از فوتبال، مربی هیچ پیشنهادی را قبول نکرد. در سطح کارشناس تلویزیون، خودش را زمین نگذاشت. به هر برنامه و رویدادی سر بزنید. هیجان افتتاح رستوران، تبلیغات دندانپزشک و معرفی اینستاگرام برای واردات از بین نمی رفت. او خودکفا بود. این ماما در دوران مربیگری خود نیز خودکشی کرد. گاهی اوقات اشتباهاتی وجود داشت. حتی تیم و نتایج هم باعث نشد ایران جام جهانی را تجربه کند، اما نمی توانست از تفاوتش با بقیه چشم پوشی کند. چه روزهایی است که سنجاب های سرخ شعار علی پروین عالیحش سر می دهند و روی گل حفظ تمرکز می کنند؟ علاوه بر این، در قرعه کشی جام جهانی، که یک استراحت آرام را ترجیح می دهد، نه همان کافه هایی که کافو و ماتیوس گذاشته اند.

علی دایی در نحوه حرکت دیگران به آنها نگاه نمی کند و از آنها مراقبت نمی کند. گاهی مثل جام جهانی «و» از این سرعت دلنشین است و هر از چند گاهی همین تفاوت بین او و علی دایی ایجاد می شود. اگر قرار بود روزی علی دایی در خانواده باشد، یک روز تیرانداز میهمان می شود و چند روز بعد مافیایی می کند و در صفحه اینستاگرامش هم تجارت می کند. ترجیح می دهد خودکفا باشد و همراهی نکند. افسانه هایی که این افراد قبلاً با آنها دوست شده اند آنقدر قوی است که خودشان را باور دارند و برای ایران قابل اعتماد هستند.»

علی دایی را جدی بگیریم!

خراسان

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما