lancerbanner

عقب نشینی دولتی دلار 8 تومنه؟

[ad_1]

در رفتن وزیر اقتصاد در بیانیه ای گفت: لایحه جدید برای بازگرداندن نرخ گمرکی به نرخ 2 تومان به مجلس نمایندگان تقدیم می شود.

به گزارش فرارو، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت به ویژه بازگشت فوری دو قبض، نرخ ترخیص کالا از گمرک از نرخ ETS به 3 تومان، اظهار داشت: این دو قبض از گمرک به 3 تومان رسیده است. مجلس نمایندگان فوراً در این مورد موافقت نکرد.

وی افزود: از آنجایی که مجلس شورای اسلامی دو فوریت لایحه دولت قبل در خصوص اصلاح نرخ محاسباتی، گمرکی و سایر بخش های بودجه را در نیمه دوم سال رد کرد، با تمرکز بر موضوع استرداد نرخ گمرک حسابداری از نرخ ETS به 2 تومان به تصویب دولت رسید.

وزیر اقتصاد ادامه داد: اهمیت این موضوع در این است که نرخ حسابداری در گمرک بر گرانی تولید اثر دارد و به همین دلیل قیمت ها در سال بیش از 2 افزایش پیدا نمی کند. اسیر.

بازگشت ارز تومانی  آیا باید منتظر بازار ارزان تری باشم؟مجلس موافق استرداد تومانی است
اقبال شاکری نماینده تهران در مجلس است گفتگو با فرارو وی با اشاره به دو لایحه فوری دولت برای بازگرداندن نرخ حسابداری گمرک به 3 تومان، گفت: این لایحه به زودی در صحن علنی مجلس وصول می شود که مجلس نمایندگان در این مورد با قوه مجریه موافقت نکرد، اما با توجه به این موضوع. با توجه به اینکه دولت تغییر نرخ حسابداری در گمرک را با نرخ 5 تومان در نظر گرفته است، مجلس نمایندگان معتقد است که نمایندگان با این موضوع موافقت کردند.

وی بر لزوم تمرکز بر روی «تومان» برای همه مقاصد تاکید کرد و گفت: توجه به حذف تومان از چرخه اقتصادی کشور، تورم زیادی را به جامعه تحمیل کرده است، نیاز به یک سری کالاهای اساسی و مایحتاج اولیه مردم و همچنین مواد اولیه اولیه که از طریق واردات به کشور تامین می شود.

شکیری تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور، دولت لایحه را به مجلس نمایندگان ارائه کرده است که این موضوع به سد معیشت مردم تبدیل شده است که در صورت تصویب کاهش می یابد. قیمت برخی از اقلام اولیه انسانی که وارد می شود.

این نماینده مجلس یزد افزود: با توجه به اینکه قسمت اول مواد از کارخانه ها و واحدهای تولیدی وارد می شود، تغییر نرخ ارز از 2 تومان به 4 هزار تومان باعث افزایش قیمت تمام شده تولید در کشور شده است. زیرا موضوع کالاهای نهایی نیز با افزایش مواجه است، اما اگر در گمرک ارزش 2 تومانی بر اساس نرخ محاسبه شده واردات در نظر گرفته شود، این موضوع متاثر از کاهش قیمت تمام شده کالای تمام شده در گمرک خواهد بود. کشور و اجرای آن مطابق آیین نامه داخلی مجلس و دولت است.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به اینکه اکثر صاحب نظران و صاحب نظران اقتصادی موافق بودند که ارزش تومان حذف شود، گفت: و انتقال کمک ها از ابتدای زنجیره تا انتهای زنجیره، یعنی به مصرف کنندگان این است که ارزش وقت اختصاص داده شده به تومان تبدیل به سود و سود شد، اما این به نفع مردم نیست، این گونه افراد سیاسی شده اند، اما در عمل منتفع شده اند. فقط از شماره های خاص

شکیری ادامه داد: به عبارتی ارزش تومان از چرخه اقتصادی کشور حذف شده است، اما با توجه به آثار این اقدام، دولت تصمیم گرفته برخی از کالاهای اساسی و مواد اولیه اساسی را نیز حذف کند. به عنوان قیمت های حسابداری واردات در گمرک مشخص می شود که این موضوع منجر به کاهش قیمت ها در بازار و همچنین کاهش قیمت تمام شده تولید در کشور می شود که این سیاست درستی است که مجلس به نظر می رسد. نیز پشتیبانی خواهد کرد.

بازگشت ارز تومانی  آیا باید منتظر بازار ارزان تری باشم؟در مقابل، چیز تومانی ارزان نخواهد بود
علی قنبری کارشناس مسائل اقتصادی بین المللی است گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه استفاده مجدد از ارزش 2 تومانی بسیار اشتباه است، گفت: به این ترتیب دولت دهم چوب و پیاز را هم خورده است زیرا در ابتدا ارزش 2 تومان به بانک رفته است. با یک افسر متورم.» در نتیجه این کار، دولت مایل است همه کالاها و خدمات کشور را مجدداً ارزیابی کند، در حالی که دولت می خواهد بر اساس حقوق و مسائل گمرکی، تومانی را دوباره ارزیابی کند.

وی افزود: به ناچار حتی با این تصمیم هم کالاها در بازار ارزان نمی شوند، همانطور که سیاست های قبلی را تجربه کرده ایم، امید می رود کارها به نتیجه نرسد، باز هم معلوم نیست دولت چه فکری خواهد کرد. یا تومانی را از نظر دستوری احیا کنید. در زمان سال نیز دولت زمان را 4200 2 اعلام کرد که قرار بود قیمت کالاهای اساسی را افزایش دهد. بنابراین بهتر است دولت از چنین سیاست هایی که برای کنترل تورم و کنترل تورم ضروری است حمایت کند.

قنبری با تاکید بر اینکه در عمل از اقدامات دولت چنین استنباط می شود که سیاست گذاری دقیق برای کنترل اوضاع اقتصادی کشور وجود ندارد، افزود: چهار کالا آزاد می شود و مابه التفاوت این کالاها نیز خواهد بود. از 4000 تا 5000 تومان به مردم پرداخت می شود، اما در عمل شاهد بوده ایم که تمامی کالاها و خدمات در کشور حداقل دو برابر افزایش یافته است و اساس توافق خود را بر مبنای قیمت کالاهای اساسی در بازار قرار داده ایم. کاهش یا قیمت تمام شده تولید با کاهش قیمت تمام شده واردات مواجه می شود، هر چه دولت و مجلس تصور می کردند روی برگرداندند اما اتفاقی و عملا تلاش گرانبهایی در بازار ندیدیم.

این استاد دانشگاه گفت: دولت باید در سیاست های اقتصادی خود تجدید نظر کند و از دانش و تخصص افراد برای تصمیم گیری استفاده کند در غیر این صورت با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد کشور امیدی به بهبود نخواهد بود. با تحریم ها و وضعیت مبهم برجام، تورم روز به روز افزایش می یابد و منابع اساسی و ضروری مردم نیز افزایش می یابد.

بازگشت ارز تومانی  آیا باید منتظر بازار ارزان تری باشم؟اجرای این نوع سیاست معکوس است
حمیدرضا صالحی عضو اتاق نمایندگان اتاق تهران و ایران گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه نرخ ارز تومانی برای محاسبات گمرکی به عنوان نوعی سیاست معکوس شده است، گفت: همه تلاش ها برای حذف ارزش تومانی بر اساس فساد، رشوه، سوء استفاده و امضاهای طلایی بوده است، سیاست، همه چیز بود. منابع کشور قابل مبادله نبود، در حالی که دولت با توجه به خطرات اجرای این سیاست، خواستار اجرای مجدد سیاست های گذشته بود.

وی افزود: با اجرای این امر نظام دوباره در کشور تشدید می شود، بنابراین بهتر است دولت از چنین سیاستی صرف نظر کند، آن را مدیریت کنید و هدف مورد نظر خود را پیدا کنید.

صالحی افزود: به عنوان مثال تعرفه پایه که در حال حاضر 3 درصد است، تعرفه خود را یک درصد کاهش داده است، چرا که حذف ارزش کالا معادل میانگین قیمت 2 تومان است، بنابراین نسبت به همین تعرفه ها. «اصلاحات، هدف دولت، یعنی هزینه زندگی هم می‌تواند محقق شود، اما با چنین اجرای سیاسی، مشکلات بر نمی‌گردد.

نایب رئیس اتاق ایران گفت: دولت و مجلس با عنایت به آثار و آثار آن این تصمیم را اتخاذ کرده اند، اما همانطور که گفته شد اجرای این سیاست مشکلات را حل نکرده، بلکه مشکلات را حل کرده است. تومانی را احیا کنید تا دولت به جای تغییر نرخ واردات در گمرک، از تعرفه برای کاهش هزینه های زندگی و کاهش قیمت کالاها در بازار استفاده کند.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما