lancerbanner

عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به حالت تعلیق درآمد

[ad_1]

مجمع عمومی سازمان ملل متحد عضویت روسیه در شورای حقوق بشر را با رای عدم اعتماد به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش ایرنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با 5 رای موافق، 2 رای مخالف و 5 رای ممتنع عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل را تعلیق کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که در سال 2000 در ژنو تأسیس شد، دارای چهار عضو است که توسط مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شده اند، اعضای زیر: تعلیق شد.

بنابراین مجمع عمومی سابقه عضویت در مجمع عمومی سازمان ملل را دارد و عضویت لیبی در شورای حقوق بشر را به حالت تعلیق درآورده است.

سومین نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره جنگ اوکراین روز پنجشنبه به درخواست آمریکا و متحدانش در این نهاد محلی برای تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر برگزار شد.

شش کشور از جمله الجزیره، بلاروس، کوبا، کره شمالی، ایران، قزاقستان، چین، روسیه، سوریه، ازبکستان، تاجیکستان و ویتنام به عضویت روسیه در شورای امنیت رای منفی دادند.

در قطعنامه ای که مجمع عمومی درباره تعلیق روسیه از عضویت در شورای حقوق بشر در ژنو به تصویب رساند، آمده است که مجمع عمومی می تواند عضویت یکی از اعضای شورای حقوق بشر را که مرتکب نقض ناپسند و سیستماتیک حقوق بشر شده است، تعلیق کند. .

شورای امنیت درخواست کرد که علاوه بر بازرسی‌های جاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران، بر پایبندی ایران به «اقدامات مورد نیاز برجام» نظارت کند.

نمایندگان سه کشور از جمله آمریکا، بریتانیا، کانادا، اوکراین، مولداوی، ژاپن، کلمبیا و اتحادیه اروپا روز سه شنبه به نمایندگی از اتحادیه اروپا حضور خواهند داشت.رئیس مجمع عمومی مجمع عمومی سازمان ملل از سازمان ملل خواست مجمع عمومی عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل را تعلیق کرد.

کشورهای غربی از ابتدای جنگ در اوکراین، روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده‌اند و اکنون در پی حادثه «بوچا»، مسکو را به انجام این حادثه با عبارات مبهم و مبهم متهم می‌کنند و معتقدند این کشور انسان‌ها را نقض می‌کند. شورای امنیت سازمان ملل متحد حقوق ندارد.

همزمان با اعلام مقامات اوکراینی در 2 آوریل (4 آوریل) مبنی بر آزادسازی تمام مناطق پایتخت از کنترل نیروهای روسی، تصاویری از اجساد غیرنظامیان در خیابان های شهر بوچا منتشر شد. ، که جهان را شوکه کرد. تاکنون هیچ تحقیق مستقل بین المللی در مورد این حادثه آغاز نشده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به امنیت مسکو، استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس را در روز دوم فوریه به رسمیت شناخت.

سه روز بعد پوتین نیز عملیات نظامی را آغاز کرد و آن را «عملیات ویژه» علیه اوکراین خواند و بدین ترتیب زمینه را برای تحول نظامی در روابط مسکو و کیف فراهم کرد. روسیه همچنان به دنبال تحریم های اوکراین و روسیه است.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما