lancerbanner

طارمی رام المپیک را به سکوت دعوت کرد! :: تمرین سه

[ad_1]

کد خبر: 1812428 |
9 اسفند 1392 14:20 |
71,731 بازدید |

13
دیدگاہ

عاشق ستاره ایرانی درخشش در برابر بزرگان

پورتو با ستاره درخشان ایرانی اش، لاتزیو را در المپیک متوقف کرد و به دور بعدی لیگ اروپا راه یافت.

به گزارش “ورزش سه”، تیم پورتو از صعود به لیگ قهرمانان اروپا بازماند تا اینکه مهدی طارمی و یارنش ماجراجویی فصل گذشته را در پلی آف از دست دادند. آنها در گروه B لیگ اروپا به رده سوم سقوط کردند. حریف آنها در ابتدا لاتزیو بود.

مهدی طارمی که فصل گذشته مقابل یوونتوس و چلسی بازی کرد، در این فصل نیز موفق شد دروازه لیورپول را باز کند. حالا با حضور پورتو در لیگ اروپا، مهدی طارمی به گلزنی در این رقابت ها فرصت داده است. او در ادامه لاتزیو (2-1 در پورتو) را شکست داد و تا یک بازی دیگر برای گولزانی در این جام شکست ناپذیر بود. کانسپسین بر خلاف شرایط پیش رفت و دو تیم روز سه شنبه بازگشتند و طارمی در قرارداد اصلی حضور داشت. ستاره ایرانی پورتو برای زمان گولزانی تنها به یک و نیم نیاز داشت و توانست در ورزشگاه المپیک دروازه لاتزیو را باز کند و این تیم و ژیمناستیک معروف را به لیست گلزنی اضافه کند.

علیرغم اینکه گولزانی مقابل یولو و چلسی قرار گرفت، مهدی طارمی همچنان ممکن است در بازی فصل گذشته مقابل اتلتیکو مادرید تصمیم عجیبی داشته باشد. در عوض او با زیرکی خود را از پشت در مقابل مدافع حریف قرار می دهد تا با یک توپ تیز به هدف ضربه بزند. قاضی پس از قضاوت صحنه در VAR گل طارمی را رد کرد و در این شرایط بود که تقابل شدید او و اوبلاک نیز شکل گرفت و باعث سرنگونی شد. این شب اما VAR برای ستاره ایرانی پورتو خوشحال شد و ورق را بر روی علاقه مهدی برگرداند. اما با دقایق ابتدایی میزبان شاگردان اصولگرا عقب ماندند. سرنگونی هنردانه در محوته جریمه …

دقیق ترین شکل ضربه به خود ممکن است. توپ به سمت چپ رفت و دروازه بان لاتزیو با وجود تشخیص و بررسی دقیق موفق به مهار توپ نشد.

مهدی طارمی در دقایق پایانی نیمه اول رویارویی با مدافع حریف به سبک همیشه زمین خوردنی. داور عجله داشت اما این تصمیم به ضرر پورتو بود. دنیس آیتکن، قاضی آلمانی در این جلسه، حرکت طارمی را اورژانس تشخیص داد و او را با کارت زرد جریمه کرد. همچنین قرار شد چیرو ایموبیله، ستاره تیم ملی ایتالیا و زین الدین زیدان لاتزیو با این تصمیم تشویق شود. اما چند لحظه بعد، داوران و دستیاران حاضر در اتاق VAR گفتگوی کوتاهی داشتند که باعث شد آیتکن به صحنه واکنش نشان دهد. حمله به پورتو در این لحظات با چهره ای مصمم که همیشه از آن آگاه هستیم منتظر تغییر است. این بار VAR برای طارمی خوشحال شد و پس از قضاوت صحنه، رای 180 درجه تغییر کرد و با اعلام ضربه پنالتی، کارت زرد شماره 9 پورتو نیز پس گرفت.

تغییر تصمیم می تواند منجر به شادی، تشویق و همدردی شود. این در حالی است که طارمی خشنود به دلیل به نتیجه رساندن پروژه خودش جریمه شد در حالی که کاشت توپ جریمه بود. با وجود تشخیص و آرزوی موفقیت برای دروازه بان لاتزیو، به زمین شلیک کنید سمت چپ در دارای یک ذره بین بود که در دورترین گوشه می توانست در را باز کند و قبل از پایان نیمه اول به تساوی کشیده شود.

در نیمه دوم نیز طارمی مانند یک ستاره به درخشش خود ادامه داد. پس از گرفتن پنالتی و گلزنی در نیمه اول، این بار نوبت با پاس ستاره پورتو بود. مهدی در زیباترین شکل ممکن گل دوم تیمش است او اوریبه را ساخت و پرداخت، و آن را در حالی که آماده خوردن بود، نواخت و آنقدر دقت کرد که سیاه شود. در حالی که لاتزیو در میانه هیاهوی تماشاگران ناخوانده بود، گل دوم ضربه به توپ بود، تارمی در دقیقه 68 با شوت در خط محوطه جریمه شد. او بی رنگ است و با ضربه ای نرم توپ را از روی چهار مدافع برتر لاتزیو می گذراند و به اوریبه می دهد تا یکی از زیباترین گل های این فصل در لیگ اروپا ثبت شود. یک دقیقه بعد، تارمی با تفنگ ساچمه ای و شلیک داخل محوطه جریمه شد، سومین نیز با ضربه ای به لاتزیو برخورد کرد اما ضربه با یک میلی متر جنجالی از کنار دروازه به بیرون رفت.

ستاره ایرانی پورتو پس از انجام موفقیت آمیز ماموریت خود در دقیقه 78 جای خود را به اونیل داد. در 12 دقیقه که طارمی در ترکیب نبود، لاتزیو حملات زهرآگینی روی دروازه پورتو ایجاد کرد که یکی از آنها (دقیقه 4 + 90 – دانیلو) به گل تبدیل شد. این گل ها اما در کانکس از چشم شاگردان کونسی شاگرو دور نماند و توانستند به دور بعدی لیگ اروپا صعود کنند.

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما