lancerbanner

ضرغامی: ایران قبل و بعد از اسلام فرقی ندارد

[ad_1]

عزت الله ضرغامی با بیان این که «هیچ فرقی بین ایرانی و اسلامی نیست و فرقی بین پیش از اسلام و بعد از اسلام نیست»، از آنجایی که علاقه مند به راهنمایی مکان هاست، سخنرانی وی آماده سونامی احتمالی در نوروز خواهد بود. . وی همچنین از مخفیگاه ارزیابی نیروهای اخلاقی اماکن تاریخی و موزه ها در نوروز به مسئولان خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنعت روز سه‌شنبه 12 اسفندماه با حضور سردبیران میراث فرهنگی، سردبیران پایگاه‌های میراث جهانی و موزه ملی، به عید نوروز خوش آمدید. کرد و به اهمیت میراث فرهنگی پرداخت. از نظر ما پایگاه های میلیمنی کمتر از پایگاه های جهانی وجود ندارد. بسیاری از بنیادهایی که شما مدیریت می کنید دارای سابقه جهانی هستند، همه جزو تمدن ما هستند و ما وظیفه داریم آنها را به دنیا معرفی کنیم.

وی ادامه داد: آخرین باری که تشریف آوردم در آغوش تازه واردان بودم. آبروی محل آباد است. مردم بهوی الدین هره در همه جا زندگی می کنند، اما نمی توان انکار کرد که برخی مکان ها مکان هایی را ایجاد می کنند. اگر انسان به جایی برود و از مکانی که خلق کرده صحبت کند، تأثیر، تأثیر و توجه بیشتر روی نظر عمومی است. آنها یک فضای واقعی را ایجاد می کنند که می تواند در زیر توضیح داده شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنعت افزود: می‌توانیم همه محاسبات را همزمان انجام دهیم. اگر درست برنامه ریزی کرده بودیم می توانستیم تمام حرف های خوب ملت را برای بازدیدکننده تعریف کنیم.

ضرغامی گفت: ایرانی و اسلامی مضاعف نداریم. قبل از اسلام و بعد از اسلام فرقی نمی کند. این یک رشته تمدن است. وقتی مردم به دیدار شما می آیند فرصت خوبی دارید و در وهله اول وظیفه ملی و در درجه دوم وظیفه دینی و انقلابی از من می خواهید که حرفه ام را به مردم بگویم.

وی با بیان اینکه میراث ناملموس ارزش بیشتری دارد، گفت: میراث فرهنگی ناملموس یک زمینه است. به همان اندازه که میراث نامشهود است، به عنوان مصداق همین خوش گفتاری، خوش رفتاری و حسن خلق بسیار مهم است و تفسیر آیاتی از قرآن کریم نیز همین کلمه است. ما باید قطبی سازی را زیر میز انجام دهیم.

وزیر میراث فرهنگی افزود: حرم حافظ نه تنها محلی است که مردم بورون و فاتحه یا عروس و داماد در آن حضور پیدا می کنند، بلکه مکان حافظ حافظ است که می تواند کلمات مهم را بیاموزد و معلمان را دعوت کند. در این مکان حضور داشته باشم.» به آنها بگویید که ما می خواهیم حق اینجا ادا شود.

من یک دوست داشتم، یک راهنما

وی گفت: اگر بتوانیم به فردی که در این مکان ها حضور دارد بگوییم خوب حرفش را می دانیم آن وقت می خواهند سفیر ما باشند.

ضرغامی سپس به راهنمایان تور اشاره کرد و افزود: این افراد نقش مهمی دارند، من به این کار علاقه زیادی دارم و حتی اگر در این مکان نبودم در بافت تاریخی به عنوان یک دوست بودم. راهنما و سنت».

وی در ادامه گفت: بعد از انقلاب ادبیات بخش های فرهنگی و تاریخی زیادی را که مربوط به ایران بود رد و بدل کردیم و جای مناسبی برای آنها پیدا نکردیم. به این ترتیب نه مکتب ادبی اسلام را معرفی کردیم و نه ادبیاتی را که در فرهنگ ایرانی بود.

ضرغامی گفت: ایرانیان در طول تاریخ دارای عفاف، حجاب و کرامت بوده اند که دیگران از آن بی بهره بوده اند و این موضوع در آثار باستانی ما به خوبی شناخته شده است. هر چه در فرهنگ ایران است باید درست توضیح دهیم. ما باید در پایگاه های خود برنامه ای در این زمینه داشته باشیم و به رهبران اجازه دهیم با لهجه و گفتار خود آثار خود را معرفی کنند.

اخلاق و حسن نیت نزد مردم ارزش دارد

وزیر فرهنگ، میراث، گردشگری و صنعت با بیان اینکه آثار تاریخی در نوروز با انبوهی از بازدیدکنندگان مواجه است، افزود: وزارت فرهنگ یک میراث فرهنگی است پس ما باید حقوق خود را بپردازیم.

وی بر لزوم تمرکز بر خدماتی که ارائه می دهیم تاکید کرد و گفت: خدماتی که ارائه می کنیم باید مناسب باشد از جمله خدمات بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات مناسب مانند دسترسی و هر آنچه که یک خانواده در یک زمان از آن بازدید می کند. اثر مورد نیاز است، باید ارائه شود.

ضرغامی افزود: باید به همه چیز توجه شود حتی اگر فرد نمونه فروشی شود باید به خوبی از شرایط آگاه باشد. باید شاد و سرحال باشد. پیشنهاد من این است که در ارزش افراد، حتی به بحث اخلاق و مدنیت هم توجه شود.

وی همچنین گفت که به مناسبت عید نوروز تعدادی نیرو را برای بازدید از اماکن تاریخی و موزه ها و مشاهده رفتار مردم در ایام نوروز اعزام خواهم کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ضرغامی وضعیت تابلوهای راهنما در مراکز تاریخی را به خوبی توصیف نکرد و افزود: . متاسفانه کتاب های راهنما در محیط های تاریخی و در حاشیه اطلاعات تاریخی مورد توجه بازدید کننده قرار نمی گیرد. ما با کتاب های راهنما مشکل داریم، متن آثار مقدماتی باید تند باشد و اطلاعاتی را که خطاب به آن نیاز دارد تغییر دهد.

دارم به پک کارونا نزدیک میشم شاید عید نوروز تصمیمات خاصی گرفته بشه

وزیر فرهنگ، میراث، گردشگری و صنعت ادامه داد: هفته گذشته برنامه های نوروزی وزارتخانه را به رئیس جمهور، رئیس جمهور ارائه و از ایشان تشکر کردم. رئیس جمهور یادآور شد: برای اجرای برنامه ها با وزیر بهداشت همکاری خواهیم کرد. آقای عین اللهی بیشترین همکاری را با وزارت ویزا برای صدور ویزا داشتند. داریم به پروکورونا نزدیک می‌شویم، شاید باید تصمیمات خاصی بگیریم، در صورت اعلام هلال احمر، طبق قانون محدودیت‌ها را اعمال می‌کنیم.

ضرغامی در عین حال تصریح کرد: در صورت مهیا شدن شرایط باید برای دوربرگردان سونامی نوروزی آماده باشیم و برای جمعیت و مخاطبان برنامه ریزی کنیم.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما