lancerbanner

شه نقشه گنج ۳۰۰۳۰۰ هزاران شهاب در قطب جنوب! (لینک نقشه)

[ad_1]

در رفتن امروزه بیشتر صحبت‌ها نشان می‌دهد که نقشه‌ها به فعالیت برای کودکان یا کاردستی برای داستان‌ها و فیلم‌ها تبدیل شده‌اند، هرچند هنوز هم هستند افرادی که به چنین نقشه‌هایی اعتقاد دارند. شايد جالب باشد كه در ميان علما يك نفر از چين هم وجود دارد و حالا گفته مي شود كه اين گروه اين امكان را دارد كه از چشمان خود نقشه بكشند تا بتوانند چشمان خود را از راز 3000 شهاب در قطب جنوب پنهان كنند. .

طبق گزارشات فرارو، اگرچه شهابسنگ ها در همه جای دنیا می ریزند، اما محیط زیست و انحصارات اطراف آن ها در قطب جنوب، رسیدن به منظره باکر و برف را برایشان آسان می کند. با این حال، تجمع شهاب سنگ ها در قطب جنوب از نظر فیزیکی خسته کننده و خطرناک است. اما اگر «گنجینه‌ای» وجود داشت که محتمل‌ترین مکان شهابسنگها در قطب جنوب را مشخص می‌کرد، محققان می‌توانستند از بسیاری از این خطرات اجتناب کنند.

بر این اساس، محققان دانشگاه دلفت هلند از هوش مصنوعی برای ایجاد نوعی نقشه برداری برای شناسایی منطقه ای که احتمال یافتن شهاب سنگ ها در آن وجود دارد، استفاده کردند. ورونیکا تولنار، سردبیر این مطالعه پیشرفت علم وی گفت: با تجزیه و تحلیل متوجه شدیم که مشاهدات دما، سرعت جریان یخ، پوشش سطحی و پیش بینی کننده های هندسی برای مکان دریاهای غنی خوب است. به همین دلیل است که ما گنجینه خود را طراحی کرده‌ایم و منتظریم تا “100% دقیق” باشد.

شه نقشه گنج ۳۰۰۳۰۰ هزاران شهاب در قطب جنوب!  (لینک نقشه)

بر اساس این مطالعه، دانشمندان محاسبه کرده اند که بیش از 2 شهاب سنگ در مناطقی از قطب جنوب وجود دارد که در انتظار یافتن هستند و این نشانه نشان می دهد که پتانسیل علمی بالای این قاره سرد است. دیوید تکس، استاد دانشگاه TU Delft که در این مطالعه شرکت کرده است، می گوید: «ما چند منطقه غنی در شهاب سنگ پیدا کرده ایم که هرگز کشف نشده اند، و جالب است که آنها نسبتا نزدیک به مکان های تحقیقاتی هستند.

کهکشان های فضایی هزاران سال است که در قطب جنوب جمع شده اند و این قاره در آب های سرد و بیابان ها حفظ شده است. شهابسنگ ها می ریزند و لایه های یخ در داخل قاره می ریزند. همانطور که یخچال ها جریان راحت دارند، شهاب سینگ ها را نیز به تنهایی حمل می کنند. اگر یک یخچال طبیعی در نقاطی مانند کوه‌های فراتر از جنوب شرقی با مانعی با بزرگی روبرو شود، یخ بالا می‌آید و شهاب‌ها نیز به سطح می‌آیند. علاوه بر این، قطب های خشک قطب جنوب به تدریج یخ ها را منجمد می کنند و شهاب سنگ ها در معرض دید قرار می گیرند. با هدایت مکرر و عمدتاً یخ روی سطح، این فرآیند تکرار می شود که با گذشت زمان کافی، مجموعه قابل توجهی از شهاب سنگ ها ایجاد می شود.

شهاب‌سنگ‌ها بسیار کوچک هستند، بنابراین نمی‌توانستند آنها را جدا از جو شناسایی کنند، اما محققان گفتند که با اندازه‌گیری‌های ماهواره‌های غیرمستقیم مانند دما، سرعت جریان یخ، سطح سطح و تقارن بازتاب. آنها می توانند محل مونتاژ شهاب سنگها را در سطح پیش بینی کنند. یکی از مناطقی که بیشترین تعداد شهاب سنگ را دارد، قاره آبی یخی نام دارد. یخ آبی، شناسایی و تجمع شهاب‌سنگ‌ها را در سراسر مأموریت‌های میدانی قطب جنوب تسهیل می‌کند.

شه نقشه گنج ۳۰۰۳۰۰ هزاران شهاب در قطب جنوب!  (لینک نقشه)

تولنار در بیانیه‌ای گفت: «قطب جنوب آنقدر دور است که تا به حال بخش زیادی از قلمرو آن دیده نشده است. علاوه بر این، گزارش‌های مربوط به موفقیت ماموریت‌های بازیابی قبلی شهابسینگ، با توجه به کمبود نمونه‌های باکیفیت، اغلب مبهم و چندان دقیق نیستند. برای غلبه بر این مشکل، بر رویکرد جدیدی در حوزه ظهور یعنی هوش مصنوعی تکیه کرده ایم. این روش به شما امکان می دهد تا نقشه های دقیقی از محل تجمع شهاب سنگ ها ایجاد کنید تا خطر اکتشاف را به حداقل برسانید. برای کاوش در قطب جنوب و یافتن مکان هایی با پتانسیل بالای شهاب سنگ ها، می توانید نقشه گنج را ترسیم کنید. اینجا دیدن.

منبع: universetoday

ترجمه: مصطفی گرفی-فرارو

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما