lancerbanner

شرکت های دولتی مضر؛ از جیب مردم، کار مدیران بیهوده است!

[ad_1]

در رفتن در چند روز اخیر تعدادی از موضوعات مالی مربوط به شرکت های دولتی در دو سال و نیم اخیر منتشر شده است که با حدود 4000 میلیارد تومان، مشخص است که وضعیت برای شرکت های دولتی بسیار بد است. و باید حداکثر بخشی از بودجه عمومی را برای این ضرر بپردازند.

به گزارش فرارو، با توجه به شرایط پیش آمده و تعداد زیاد شرکت های دولتی، کارشناسان اقتصادی معتقدند تا زمانی که مدیریت فعلی دولت در این حوزه ها مسلط باشد، سال به سال بر این تعداد فزاینده افزوده می شود. وضعیت برای تغییر، ما باید تغییر کنیم تا زمانی که این شرکت ها از این وضعیت غم انگیز خارج شوند.

شرکت های دولتی مضر؛  از جیب مردم، کار مدیران بیهوده است!مردم سال دارند بهای آن را می پردازند
افق مرتضی کارشناس مسائل اقتصادی است به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به اینکه متضرر شدن از سوی شرکت های دولتی موضوع جدیدی نیست، گفت: با توجه به تسلط شرکت های دولتی بر شرکت های بزرگ کشور با مضرات فراوانی مواجه هستند و برعکس، اعلام … خطرات، حاکمیت اقتصادی که دولت در همه ابعاد آن دارد، در نهایت منجر به عدم پرداخت غرامت می شود، که نمونه ای از این است که اکثر شرکت های دولتی در وضعیت نامساعدی قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت مالی جای این چیزها را نمی گیرد، سال ها گذشته است، اشغالگران بر اساس روابط و تحصیلات، مناصب سیاسی را اشغال می کنند که نتیجه آن از دست رفتن موضوع به شرکت های دولتی است که در نهایت باید پرداخت کنند. هزینه برای مردم

افق با اشاره به اینکه واردات نفت به مدت سه سال تحت پوشش این ناکارآمدی ها قرار گرفته است، افزود: قیمت نفت در چند دهه گذشته برای پوشش تمامی ضعف ها، هزینه ها و ناکارآمدی ها در مدیریت کشورهای مختلف علیرغم اعمال چنین تحریم هایی شدید است. واردات نفت یکی پس از دیگری مشکلاتی را ایجاد می کند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: متأسفانه ایران با قیمت نفت در اقتصاد کار کرده است، سایر ساختارهای موجود نتوانسته اند پاسخ دهند، تا زمانی که اصلاحات ساختاری و عمیق انجام نشود، وضعیت اقتصادی نه تنها روز به روز بهتر می شود. تنها راه برون رفت از این وضعیت، اجرای نظام حکمرانی خوب برای انتخابات و انتصابات در اقصی نقاط کشور است.

وی خاطرنشان کرد: نه تنها در قوه مجریه بلکه در سایر دستگاه های اجرایی و نظارتی کشور نیز باید افراد بر اساس حاکمیت شایسته انتخاب شوند تا بتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند. اما این سوال مطرح می شود که آیا نهادها و دستگاه های نظارتی از وضعیت اداره شرکت های دولتی بی اطلاع هستند؟

این استاد دانشگاه گفت: متأسفانه در دهه های گذشته، اقتصاد کشور بر مشکلات و معضلات مختلف که روز به روز بر آن افزوده می شود، نرم شده است. این افراد باید هزینه نهایی این ناکارآمدی ها را بپردازند، راهی که ادامه دارد.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما