lancerbanner

سیزدهمین گام دولت مهم در سال

[ad_1]

دولت سیزدهم از همان ابتدا در راستای تحقق شعارها و وعده هایی که به مردم داده شده بود تلاش می کرد.

به گزارش ایسنا، دولت سیزدهم در سال جاری نشان داد که چالش مذاکره، مقابله با بیماری کرونا و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین چالش است.

در طول هفت ماهی که دولت از دنیا رفت، با هموار شدن مسیر واردات واکسن، بیماری کرونا بیش از پیش کنترل شد. اقدامات انجام شده برای حل مشکلات اقتصادی و کنترل هزینه ها اگرچه هنوز راه زیادی برای حل این مشکل وجود دارد. همچنین دولت یکی از مهم ترین و اساسی ترین گام ها را در راستای تحقق یکی از مهمترین وعده ها یعنی ساخت 2 میلیون مسکن آغاز کرده است.

مذاکرات برای احیای برجام نیز آغاز شده اما دولت اعلام کرده است که سیاست خارجی خود را محدود به غرب نخواهد کرد و در عمل نیز به توجه ویژه به همسایگان و کشورهای منطقه اشاره کرده است.

رئیس جمهور نیز به حضور در تهران اکتفا نکرد و سه سال است که در یک سفر رسمی به سر می برد.

در زیر برخی از مهم ترین اقداماتی که می توانیم برای شروع امسال انجام دهیم آورده شده است:

دادن و گرفتن بدون ضمانت

رئیس جمهور هفتم ماه جاری به بانک ها دستور داد تا 3 میلیون تومان بدون ضمانت برای مردم صادر کنند. این مجموعه دستورالعمل برای حل مشکل ارائه ضامن برای کشف مهم است.

رئیس جمهور به بانک ها دستور داد نوع سند و زیر یک میلیون تومان هم تقصیر را تغییر دهند تا مردم به راحتی از اعتبار، تسهیلات مطلع شوند، یعنی فردی که کارمند یا حقوقی بدون دولت دارد و حق دارد. قابل اعتماد باشد کند.

طبق اطلاعیه دولت، سقف و وام بانک ها از یک میلیون تومان با بازپرداخت 3 ماهه به 2 میلیون تومان با بازپرداخت 3 ماهه افزایش یافته است. همچنین اشتغال الحسنه با بازپرداخت 3 ماهه از 1 میلیون تومان به 2 میلیون تومان رسیده است.

آزادسازی ساحل

رئیس جمهور در سفر هشتم بهمن ماه رئیس جمهور به استان گیلان دستور آزادسازی سواحل کشور را حداقل به مدت 5 روز از سوی دستگاه های دولتی صادر کرد.

طبق قانون اساسی، کلیه دستگاه های دولتی موظفند در رابطه با مناطق ساحلی آزاد شده که در محدوده قانونی (حداقل 3 متر از ساحل) اشغال شده اند، اقدام کنند. پس از این دستور ویلاها، موسسات دولتی و حاکمیتی که در منطقه ساحلی بود از بین رفت.

سید صولت مرتضوی، معاون رئیس جمهور، روز چهارم بهمن ماه، یک روز مانده به پایان مهلت مقرر، رئیس جمهور به بقیه رسانه ها تذکر داده بود.

وزیر امور خارجه کشور در آخرین روزهای اسفند ماه دستور آزادسازی سواحل را به مسئولان داده بود.

واکسیناسیون عمومی

دولت هفدهمین گام خود را که از قبل در کشور برای واردات واکسن آغاز کرده بود، ادامه داد. با شروع واکسیناسیون جهانی در کشور، تعداد مرگ و میر در دلتا به چهار نفر و سطح آمیکرون در کشور به یک نفر در روز رسید.

تاکنون بیش از یک میلیون دوز از این واکسن به کشور تزریق شده است. حدود 5 درصد از جمعیت نیز نوبت سوم واکسن را دریافت کردند.

رفت و آمد معلم و حضور در بین مردم

رئیس جمهور از همان ابتدا سفرهای خود را طبق دستورات خود انجام داد. رئیس جمهور گفت که شش روز در تهران برای کل کشور کار می کنم و یک روز در استانبول می مانم تا در آینده نزدیک مشکلاتی پیش بیاید. رئیس جمهور در سفر به خوزستان از پروژه سمندی شبکه اهواز بازدید و دستورات لازم را برای رفع این مشکل به مردم اهواز صادر کرد. رئیس جمهور برای حل مشکلات خوزستان یک روز هم مردم اهواز را تعلیق نکرد.

حضور و گفتگو بین مردم و بدون واسطه با استقبال گرمی همراه بود.

رئیس جمهور تا پایان ماه مارس در یک سفر دولتی بوده است.

تحقق خواسته معلمان باستانی

با همکاری دولت و مجلس درخواست معلمان قدیمی یعنی طبقه بندی معلمان قطعی شد. با این کار، این لایحه یکی از وعده هایی بود که دولت به معلمان داد.

پس از تصویب این لایحه در مجلس، قانون طبقه بندی معلمان رئیس جمهور در تاریخ 11 اسفندماه برای اجرا ابلاغ شد.

قانون طبقه بندی معلمان در جلسه علنی روز یکشنبه 24 اسفندماه در مجلس شورای اسلامی تصویب و 25 اسفندماه به تایید شورای نگهبان رسید.

فعال سازی حوزه های دیپلماتیک

دولت از همان ابتدا بر دیپلماسی در منطقه به ویژه با همسایگانش تاکید داشت و معتقد بود که در گذشته مورد غفلت قرار گرفته است. گفتگوهای سیاست خارجی بر احیای برجام توسط غرب، افزایش همکاری های منطقه ای و تمرکز بیشتر بر همسایگان متمرکز بود.

رئیس جمهور شش ماه پیش از کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان، روسیه و قطر بازدید کرد. با سفر به تاجیکستان و حضور در اجلاس شانگهای دور عضویت دائم ایران آغاز شد. نتیجه این دیدارها امضای تفاهم نامه همکاری با کشورهای مختلف بود. رئیس جمهور همچنین در اجلاس سران گاز اوپک در قطر و اجلاس اکو در ترکمنستان شرکت کرد.

رئیس جمهور در زمان تحلیف و پس از آن دیدارهای متعددی با هیئت های مختلف خارجی از آسیا تا اروپا و از آمریکا تا آفریقا داشته است.

اجرای طرح در تولید مسکن

ساخت 2 میلیون خانه در مدت 5 سال سیزدهمین وعده دولت اولیه از ابتدای اجرای آن بود.

تاکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و مهلت ثبت نام تا پایان سال تمدید شده است. بیش از 2 درصد از کل متقاضیان نهضت ملی مسکن اعدام و برای کنترل وضعیت سکونت به سازمان راهداری و شهرسازی کشور اعزام شدند.

نهضت ملی مسکن تا پایان اسفندماه برای یک میلیون و 6 هزار واحد تامین و بهره برداری از 8 هزار واحد نیز آغاز شده است.

محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر مسکن از روند صعودی تولید مسکن و رسیدن به 2000 واحد در سال خبر داد. او قول داد که اوایل سال آینده یک حرکت بزرگ در کشور خواهیم داشت.

افزایش فروش نفت

اگرچه آمار دقیقی از میزان فروش نفت ایران منتشر نشده است، اما دولت اعلام کرده است که قیمت نفت به شدت افزایش یافته و واردات نیز به کشور رسیده است. علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اشاره به موفقیت دولت در افزایش فروش نفت گفت:

رئیس جمهور همچنین در دومین روز از دوازدهمین اجلاس مجمع عمومی مدرسین حوزه علمیه قم از افزایش صادرات غیرنفتی کشور خبر داد.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما