lancerbanner

سنگ قیمتی کلید ورود به عصر کوانتوم است!

[ad_1]

در رفتن کمی سازی کوانتومی روشی است که بسیاری از فناوران برجسته جهان آن را در آینده کاملاً متفاوت می دانند. همه این محققان اخیراً ادعا کرده اند که تحقیقات در مورد کشف یک سنگ قیمتی در قاره نامیبیا در آفریقا نشان داده است که امکان ورود آنها به کلید کامپیوترهای کوانتومی کوانتومی وجود دارد.

طبق گزارشات فرارو، بر اساس یک تحقیق جدید به رهبری دانشگاه سنت اندروز، نوری که به طور خاص با استفاده از سنگ گرانبهای باستانی نامیبیا ساخته شده است، می تواند کلید کامپیوترهای کوانتومی جدید مبتنی بر نور باشد که می تواند اسرار علمی باستانی را حل کند. این مطالعه با همکاری دانشگاه هاروارد در ایالات متحده، دانشگاه مک کواری استرالیا و دانشگاه آرهوس دانمارک انجام شد. مواد طبیعی آزاد شده، یک مس اکسید سنگ گرانبها (Cu2O) استخراج شده از نامیبیا توسط نامیبیا برای تولید پولاریتون ریدبرگ (مخلوطی از ذرات نور و ماده) استفاده شد.

پالریتون های ریدبرگ مدام از نور به نور تغییر می کنند و دوباره ظهور می کنند. در پالریت های رایدربرگ، نور و ماده مانند دو سکه در یک سکه هستند و ماده چیزی است که باعث تعامل پالریت ها با یکدیگر می شود. این تعامل بسیار مهم است زیرا امکان ایجاد شبیه‌سازی‌های کوانتومی، نوع خاصی از کامپیوترهای کوانتومی را فراهم می‌کند که اطلاعات را در مقادیر کوانتومی ذخیره می‌کنند. این بتاهای کوانتومی، بر خلاف بتای باینری در کلاسیک‌های کلاسیک که فقط می‌توانند «یا» وجود داشته باشند، می‌توانند هر کمیتی بین «و» داشته باشند. به همین دلیل ما قادریم اطلاعات زیادی را ذخیره کنیم و چند کار را همزمان انجام دهیم.

این توانایی به شبیه سازی کوانتومی اجازه می دهد تا معماهای مهم فیزیک، شیمی و زیست شناسی را حل کند، به عنوان مثال، نحوه ساخت سطوح با دمای بالا برای راه حل های با سرعت بالا و با کیفیت بالا. پروتئین ها در تولید داروهای موثر موثر هستند. دکتر حمید اوحدی سرپرست این پروژه از دانشکده فیزیک و نجوم دانشگاه سنت اندروز گفت: با ایجاد قصرهای ریدبرگ و عنصر کلیدی آن، ما در این راه غیرت فراوان را تحمل خواهیم کرد.»

برای اختراع پالت Reidberg، محققان توانسته اند نور بین دو آینه را ردیابی کنند. سپس اکسید کریستالی مس استخراج شده از نامیبیا ظریف و صیقلی یافت شد و ورقه های آن حدود 2 میکرومتر ضخامت داشت (نازک تر از یک رشته موی انسان) و بین دو آینه تا ستون های ریدبرگ قرار داشت؛ علامت گذاری شده بود، ساخته شده بود. . یکی از نویسندگان این مطالعه، دکتر سای کیران راجندرا، از دانشکده فیزیک و ستاره شناسی در دانشگاه سنت اندروز، گفت: «خرید این سنگ در وب سایت eBay آسان بود. اما چالش بزرگ ساختن ستون های رایدنبورگ بود که رنگ بسیار نازکی داشتند.” این تیم در حال حاضر در حال انجام تحقیقات بیشتر برای بررسی امکان ساخت مدارهای کوانتومی، که جزء بعدی ابزارهای کوانتومی هستند، هستند.

منبع: scitechdaily

ترجمه: مصطفی گرفی-فرارو

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما