lancerbanner

ستاره های فوتبال ایران چه کسانی بودند؟

[ad_1]

این روزها ماجراجویی های محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی به یکی از سوژه های داغ فوتبال ایران تبدیل شده است. عدم طراوت در موضوع و در سال های گذشته شاهد افزایش روزافزون ستاره های لیگ بوده ایم. بازیکنانی که مجبور می شوند جای میلیاردرها را بگیرند و در تیمی بازی کنند که مربوط به آنهاست، نحوه برد تیم و کم شدن پول. در این گزارش به شمارش تعداد ستاره های برتر لیگ که مجبور به حضور در تیم نظامی شدند می پردازیم.

حسین ماهینی و آرش افشین

نام این دو فوتبالیست ایرانی نیز در میان بازیکنانی وجود داشت که در پایان کارت سرویس جعلی داشتند. این دو در مرحله نیمه نهایی لیگ یک بر صفر به میدان رفتند و در این تیم به سربازان خدمت کردند.

آرش افشین که قبل از بازی یکی از بااستعدادترین بازیکنان فوتبال ایران بود، این رسوایی را تشدید کرد و نتوانست کیفیت قبلی را به نمایش بگذارد. او به استقلال ملوان پیوست و حضور تاسف باری در این تیم داشت. استقلال خوزستان، فولاد (دوبخشی) و شهر آستارا از دیگر موضوعاتی بود که افشین به میدان رفت. افشین، بازیکن 5 ساله ای که احتمال می رود به فرانسه پیوند بخورد، این روزها با نمایش نسبتا خوبی برای خیبر خرم آباد در لیگ حضور دارد.

حسین ماهینی اما پس از پایان خدمت سربازی وضعیت بهتری برای بازگشت به پرسپولیس داشت. کاپیتان ماهانه پرسپولیس نیز با این تیم دو قهرمانی لیگ را به دست آورد. و بعد از مصدومیت های پی در پی در پرسپولیس به نساجی پیوست و همچنان در سایپا زنده است.

علی حمودی

شروع آهنگ سرباز از علی حمودی مدافع سابق استقلال و سرباز و افشاگری علی دایی از کارت جعلی آخرین سرویس این بازی. او که یکی از بهترین مدافعان فوتبال ایران در آن سال ها بود، کارت مصونیت جعلی گرفت و در فصل چهاردهم لیگ به تراکتورسازی پیوست.

مهدی پور، پهلوان و خز اسماعیلی

این سه بازیکن سابق که در حال حاضر در ترکیب ستارگان استقلال، پرسپولیس و سرباز حضور دارند، در نیم فصل از ضرابخانه آهنین جدا شدند و برای خدمت به تراکتور رفتند.

وجود این دو تفاوت بین دو آسیاب تراکتور و زباله به وجود آمد. هر سه بازیکن پس از اتمام خدمت خود به ذوب آهن بازگشتند و برای این تیم به میدان رفتند.

شجاع خلیل زاده و سروش رفیعی

مدافع فیکس ملی پوش آماده راهیابی کشورمان به جام جهانی مجبور شد برای خدمت سربازی جایگزین تیمش شود. مدافع فعلی تیم ملی فوتبال ایران که جزو کارت های جعلی بود، در چهاردهمین دوره لیگ با تراکتور به سراغ سربازان رفت و پس از گذراندن خدمت به جمع سربازان بازگشت. خلیل زاده پس از چند فصل موفق در پرسپولیس و قهرمانی های مختلف با تیم فوتبال قطر، مدافع فعلی این تیم قطری شده است، تقابل و نظام وظیفه باید در یک تیم نظامی انجام شود. سروش همزمان تراکتورسازی شد و سربازش را پشت تیم راند.

قاسم حدادی فر و احسان حاج صفی

در سال‌هایی که سربازان حاشیه‌نشین وجود نداشتند، تراکتورسازی در خدمت رئیس دو دستی بوده است. قاسم حدادی فر و احسان حاج صفی. در آن زمان بازیکنان شکست خوردند و سربازان به دلیل تیم فوتبال نتوانستند به خدمت خود ادامه دهند. حدادی فر به کسری از دلایلی که نیم فصل در تراکتور بود و دو بازی برای این تیم انجام داد، خدمت کرد. همچنین احسان حاج صفی یک فصل و نیم در تراکتورسازی حضور داشت و در مجموع 1 دقیقه و 2 بازی برای این تیم به میدان رفت. و در این دوره 3 گل نیز برای این تیم به ثمر خواهد نشست.

احمدرضا روح زنده است

احمد زنده روح، تیم خونه به خونه AFBC، سرجان، جستجوی زودهنگام برای فصل داشت، اما به دلیل عدم سلف سرویس، موفق به انجام این کار نشد و دعوت به تیم ملی منجر به چنین پیگرد قانونی نشد. مذاکره کنندگان توضیح دادند که فصل اولیه استفاده از این قانون اجرا شده است اما وی گفت: حضورش در لیست اول تیم ملی نیست و باید در لیست نهایی شود چون چنین شرایطی وجود نداشت و برای سمپاشی به فجر رفت. خدمات در آنجا

گزیده هایی از بررسی نشان می دهد که هدف مورد نظر دقیقاً همان روح زنده را دارد. او نیز مانند گل خانه سابق پیش از بازی در عراق و سوریه در صدر لیست قرار داشت اما در لیست نهایی جایی پیدا نکرد و نوشت. پس مانند روح زنده از این قانون استفاده نمی شود.

امید عالیشاه و احمد نورالله

پرسپولیس دو ستاره در لیگ شانزدهم و در حالی که پرسپولیس در کورس قهرمانی با یک تراکتور حضور داشت، مجبور به حضور در این تیم شد. احمد و امید که جزو ستاره های لیگ به حساب می آمدند زودتر به پرسپولیس بازگشتند.

منبع: خبر ورزشی

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما