lancerbanner

زمان مقابله با خطرناک ترین سیاره شناخته شده روی زمین است!

[ad_1]

در رفتن تهدیدی که سیارات برای زمین ایجاد می کند همیشه یک تهدید جدی بوده است و همه دانشمندان متقاعد شده اند که چنین فاجعه ای باید رخ دهد. اکنون در آخرین برآوردها، تحلیلگران بر این باورند که خطرناک ترین سیاره برای انسان شناسایی شده است. QM1 صد سال دیگر به زمین حمله نکرد.

طبق گزارشات فرارو، اولین QM1 CYAR در 4 آگوست توسط رصدخانه Mount Lemmon در شمال توسان، آریزونا کشف شد. در ابتدا چیز غیرعادی در مورد این کشف کشف نشد و مانند ده سیاره در قلب مدار زمین در نظر گرفته شد. اما با ظهور تلسکوپ های دیگر در سراسر جهان، گزارشگران خبری کمتری ظاهر شدند.

ریچارد موزل، مدیر آژانس دفاعی آژانس فضایی اروپا (ESA) گفت: هر چه بیشتر این سیاره را رصد کنیم، خطر بیشتر می‌شود تا به عددی برسیم که این سیاره امسال به «خطرناک‌ترین فاصله تا زمین» رسیده است. او اضافه کرد: البته برخی از این رصدها در ابتدا بر اساس رصد چند شبه است و سپس به سرعت به تهدیدی برای فهرست سیارات تبدیل می شوند، اما همچنان از لیست سیارات در خطر انقراض حذف خواهند شد.

5 سال برای رویارویی با خطرناک ترین سیاره شناخته شده روی زمین!

اما این شرایط برای QM1 تغییر نکرد و در گذشته خطرناک تر از همیشه بود. با این حال، در جریان رصد، این سیاره در مسیر خود به سمت خورشید بود و به شکل یک ستاره در حال طلوع، ستاره از دید ناپدید شد. اولیویه هاینو، ستاره شناس ESO، توضیح می دهد: “ما تلسکوپ بسیار بزرگی را برای رصد رصدخانه جنوب اروپا (VLT) در این سیاره آماده کردیم، اما غافل بودیم که QM1 از کهکشان راه شیری پشت آن از آسمان عبور می کرد.” در این صورت، ما باید نظارت خود را انجام دهیم.»

5 سال برای رویارویی با خطرناک ترین سیاره شناخته شده روی زمین!

سرانجام در شب 7 می، تلسکوپ VLT ESO توانست مجموعه جدیدی از تصاویر را از این سیاره بگیرد. دانشمندان عکس هایی گرفته اند تا بتوانند جهت طرف مقابل را پیش بینی کنند. با این مشاهدات جدید، “مسیر اصلاح و معامله QM1” CYARK امسال لغو شد. این سیاره در آینده نزدیک بسیار خطرناک خواهد بود و دانشمندان می گویند تا پنج سال دیگر به زمین برخورد نخواهد کرد. سیارات هنوز در فهرست “در معرض خطر” زمین قرار دارند. اگر فاصله صد سال باشد، هنوز خطرات بالقوه دیگری وجود دارد که ممکن است زودتر اتفاق بیفتد. آیا می خواهیم این کار را انجام دهیم تا بتوانیم از خود در برابر این مهاجمان محافظت کنیم یا باید سرنوشت خود را به عنوان دایناسورها بپذیریم.

منبع: scitechdaily

ترجمه: مصطفی گرفی-فرارو

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما