lancerbanner

راه حل «کارلوس» است؟

[ad_1]

وضعیت تیم ملی ایران در آستانه مقدماتی جام جهانی؛ قطر چندان مساعد نیست. این تیم که مورد حمایت خرداد قرار گرفته است، به دلیل کنار گذاشتن فدراسیون فوتبال و تبلیغ اردو در قطر به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. سفر به قطر با آب و هوای بد و شکست بدتر برابر با دومین تیم الجزایر در دیداری دوستانه دست به دست هم می دهد تا این تیم در جام جهانی قهرمان جام جهانی شود.

به گزارش مشرق، ایران در حالی که نمی تواند بازی های تدارکاتی خود را به خوبی انجام دهد، در ساعات باقی مانده، اختلاف با الجزایر را حل و فصل کرده و به تیمی که با وجود اینکه توانایی حضور در این مسابقات را نداشت، ادای احترام کرده است. جام جهانی. الجزایر به همراه تیم نیمه راه قطر در نمایشی بسیار ضعیف موفق شد ایران را شکست دهد و نتیجه آن شکست های “تک بر یک” ایرانی ها بود که هرگز یکسان نبود.

همین شکست منجر به اتفاقات عجیب و تصادفی شد. از نگاه اهالی فوتبال پتانسیل دراگون اسکاچ که از سرمربیگری برکنار شد و بدتر از آن بازیکنان تیم ملی نیز اعتماد خود را به این مربی از دست دادند. این در حالی است که طبق شواهد، بازیکنان بزرگسال تیم ملی از همکاری دراگون اسکاچیچ ناراضی هستند و به دنبال رویکردی پشت پرده برای ایجاد تحول در تیم ملی هستند. بهتر است موضوع را در چند ماه آخر قبل از دادگاه واقعی بررسی کنید.

بار تیم های ضعیف

دراگان اسکاچیچ شروع طوفانی در تیم ملی ایران داشته و رکوردهای زیادی را به ثبت رسانده است. و از زمانی که زمام امور را در دست گرفت، تنها در یکی از دیدارهای رسمی شکست خورده و دیگری را به تساوی کشانده و مابقی که در تعداد زیاد است، مو به مو پیش رفته است. او می تواند ایران را در سریع ترین زمان ممکن به جام جهانی بفرستد و به خوبی پاسخ منتقدان را بدهد.

اما نتایج اسیر شدن دراگان در تیم ملی ایران تحت تاثیر عوامل بیرونی است. این اعداد به ستاره های بزرگ ایران از جمله مهدی طارمی و سردار آزمون پیوند خورده است. ارقام دیگر، با حقایق آماری، ثابت می کنند که توانایی دراگان در بازی تنها برابر تیم های ضعیف است. طبق آمار، اسکاچ تنها برای شکست دادن تیم هایی که در جمع 5 تیم برتر رده بندی فیفا بودند، ایران را شکست داد. او در این مدت سه بار با تیم هایی که در رده سوم جدول قرار داشتند بازی کرد که برابر با دو می شود. بازی دوبل با الجزایر مجموع بازی های ایران در دور آخر.

نکته عجیب این است که در هر سه بازی ایران دو بازی انجام داد و رفت و برگشت و یک بازی با الجزایر انجام داد. در این مورد، اتحاد ایران با تیم های قدرتمندی مانند انگلیس، آمریکا و ولز که هر دو از نظر سیاسی یکسان هستند، به فضای کشش افراطی اسکاتلندی علیه دراگان منجر شده است.

و با وجود اینکه امیدوار بود پایگاهی مردمی داشته باشد، نتایج مشابهی داشت، اما موج شکست های الجزایر با نارضایتی هواداران فوتبال مواجه شد و تعداد زیادی از آنها در فضای مجازی با اخراج سعی کردند اسکاچ را اخراج کنند. اسکاتلندی ها این نشان دهنده سر در ایران است.

فدراسیون فوتبال دو نفره حرفه ای

همزمان میرشاد مجیدی سرپرست فدراسیون فوتبال دو کشور به بیان دیدگاه های خود در خصوص این حادثه پرداخت. وی گفت: آقای اسکاچیچ با ما قرارداد دارد و مربی که قرارداد دارد قطعا در حمایت و حمایت کامل فدراسیون فوتبال است. اما اولویت من خودم و اعضای هیترو و اعضای فدراسیون فوتبال، تیم ملی هستیم و بزرگترین نام در بحث فوتبال جوانان نام ورزش و فوتبال نیست.

مجیدی با اشاره به مذاکرات آتی خود با دراگان اسکاچیچ در تیم ملی فوتبال ایران گفت: هر کاری از دستمان بر بیاید انجام می دهیم تا تیم فوتبال به ویژه برای تیم ملی سربلند شود. رئیس قرارداد دارد و ما به قرارداد متعهد هستیم. او از حمایت فدراسیون برخوردار است و قرارداد دارد. اما من هم می گویم هیچ مردی بالاتر از تیم ملی نیست!

در عین حال این صحبت ها با اسکاتلندی بدشکل در تیم ملی به شایعه اخراج این مربی منجر شد. اما سوالی که در آن روزها مطرح شد این بود که چه کسانی به دراگان می روند و چه کسانی می آیند؟ یک نام آشنا بود: کارلوس کیروش. کارلوس پس از قطع همکاری با فوتبال مصر، علاقه زیادی به فوتبال ایران را از دست داده و معتقد است بهترین گزینه برای این روزها تیم ملی کارلوس کیروس است. البته نام کیروش حتی بر سر زبان ها نیست و به گفته بزرگان تیم ملی، او سرمربی سابق هم است.

بازیکنان مقابل دراگان؟

مواردی که ذکر شد برای رسیدن به این نقطه آغاز شد. بازیکنان شایعه شده از همکاری قلبی این تیم با دراگون اسکاچ راضی نیستند و می خواهند تغییر کنند. این موضوع قبلا توسط یکی از افراد حاضر در فدراسیون تایید شده بود. وی با اشاره به «شرق» گفت: واقعیت این است که بزرگان تیم ملی معتقدند اژدها در ایران نیست. آنها بارها اعتراض خود را به این موضوع اعلام کرده اند و درخواست تغییر کرده است.

وی در پاسخ به درخواست یکی از بازیکنان گفت: آنهایی که سابقه بیشتری دارند از کار دراگان در تیم ملی ناراضی هستند.» مربیان بازیکنان چه کسانی هستند؟ این فرد پاسخ می دهد: ببینید بیشتر این بچه ها با کارلوس کیروش کار کردند و می گویند کار با این دو مربی واقعا قابل مقایسه نیست. کارلوس را انضباط کنید و تمرین‌ها و سخت‌گیری‌های باکیفیت و وضعیت دراگان اسکاچ کجاست؟

او همچنین گفت: فضا در مورد انتقادات رئیس فدراسیون فوتبال به حدی متشنج بود که فکر می کرد باید به جام جهانی برود یا نه؟ در حال حاضر ممکن است عصبانی شدن چندان سخت نباشد. بزرگان تیم ملی هم پنج، شش نفر هستند نه بیشتر. برخی از آنها در قطر با وزیر ورزش دیدار کردند و حتی شنیده شد که دو نفر از آنها با رئیس جمهور دیدار کرده اند. این صحبت ها بر این اساس است که این بازیکنان مدت زیادی است که زنده نمانده اند. زیرا این موج نارضایتی از همان روز وجود نداشته است اما اتفاقاً در این مدت بیشترین تلاش را برای موفقیت تیم دراگان انجام داده اند.

راه حل «کارلوس» است؟

اما با توجه به تعداد زیاد بازیکنان تیم ملی که برای تیم ملی انتخاب شده اند، دراگان را نمی توان کاندیدای مناسبی برای تیم ملی ایران دانست. ظاهراً سفارش به این صورت علامت گذاری شده است. او این روزها را بدون تیم و حتی دو روز مانده به پست در فضای مجازی تیم ملی ایران رفت.

کارلوس با یادآوری برتری ایران مقابل مراکش در جام جهانی نوشت: یکی از بهترین خاطرات ورزشی که چهار سال پیش در جام جهانی روسیه داشتم، یکی از بهترین خانواده هایی بود که شانس همکاری با آنها را داشتم. تنها راز فوتبال یک کلمه است: تیم. هرگز در فوتبال دروغ نگویید، تیم همه چیز است. صحبت های اخیر کیروش با خاطره تیم ملی ایران از بسیاری جهات چراغ سبز و بازگشت به ایران است.

پیش از این گزارش شده بود که کارلوس کیروس پیشنهاد بازگشت به تیم ملی مصر را رد کرده و گفته است که منتظر یک تجربه جدید است. آیا این یک تجربه جدید ایرانی است؟ اگر قرار باشد تکرار شود، خوب، اما کسانی که کیروس را می شناسند، می دانند که دفتر حضور او در جام جهانی و مردم برای خودش رکورد خاصی است.

از طرفی زمان کمی باقی مانده و با توجه به تجربه همکاری با ایران، کیروش نیازی مجالی برای شناسایی بازیکنان ایران ندارد. ضمن اینکه ارتباط زیادی بین بازیکنان ایران و کارشان وجود دارد. اما یک سکه است. اتفاقا اکثر آنها کارلوس را خوب می شناسند، می دانند و در خطر نیستند.

او این فرصت را دارد که در ایران کار کند و این تیم را برای جام جهانی آماده کند و با تمرکز بر نخبگان حاکم فدراسیون فوتبال و البته در آستانه انتخابات این فدراسیون نمی خواهد عصبانیت خود را از دست بدهد قانونگذار به نمایندگی از اعضای فدراسیون احتمالاً تغییرات کادر فنی تیم ملی را حتی اگر از نظر روانی عمل نکند، رد کند.

احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این موضوع که کارلوس کروس به مناظره بازگشته است، گویا پیام مثبتی به پلیس داده و آیا مناظره رفت و برگشت بوده است، گفت: تکنسین ها بودند. همچنین بر اساس لیستی که داده بودند انتخاب شد و قرارداد بسته شد و می‌خواستیم با همین تیم قهرمان جام جهانی شویم.»

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما