lancerbanner

رئیس: نا شناسایی فوری و مقاوم سازی ساختارهای ناامن

[ad_1]

رئیس‌جمهور به وزرای کشور و راه و شهرسازی دستور داد که فوراً سازه‌های غیر وفادار در سطح کشور را برچیده و صاحبان آن‌ها را ملزم به ساخت این سازه‌ها کنند.

به گزارش ایرنا، سیدابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه هیئت دولت با تسلیت به مردم خوزستان به ویژه مردم شریف آبادان و خانواده های آسیب دیده این فاجعه گفت: مسائل ویژه خوزستان به گونه ای انتخاب شده است که مسائل این استان در اولویت قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزیر امور حوزه کشور از تلاش دستگاه ها و نهادهای مختلف و گروه های بشردوستانه برای امدادرسانی به حادثه دیدگان متروپل آبادان قدردانی کرد.

رئیس جمهور در ادامه به بررسی ابعاد، علل و عوامل این فاجعه، برخورد با افراد بی احترامی و همچنین توجه ویژه به مشکلات خانواده های داغدار و آسیب دیدگان این فاجعه پرداخت.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش دستگاه های مسئول نهادهای مسئول در خصوص شناسایی فوری این ساختارها و اجرای قانون، وزرای کشور، راه و شهرسازی در نقاط مختلف کشور را موظف کرد.

دولت خود را به خاطر حفظ جان مردم مقصر می داند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت خود را در حفظ جان مردم مقصر می داند، گفت: صاحبان ساختمان های غیر وفادار باید موظف به مقاوم سازی باشند و اگر در این امر سهل انگاری شود بدون معرفی با وی برخورد قانونی می شود. هیچ کس حق ندارد جان مردم را به خطر بیندازد.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آغاز تدوین برنامه هفتم ترویجی از 30 اردیبهشت ماه، تمامی دستگاه ها را موظف به همکاری با سازمان و بودجه در تدوین این برنامه کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت مقام معظم رهبری در تمرکز بر مسائل کشور، تدوین سند تحول کشور را از اولویت های مهم در این زمینه دانست و خواستار اجرای این سند در تدوین برنامه هفتم شد.

در ابتدای جلسه امروز هیات دولت “احمد واحدی” وزیر اطلاعات و صدا و سیما با حضور شش روزه در محل حادثه متروپل آبادان و جمع آوری کمک های مختلف به حادثه دیدگان دستگاه ها از جمله تیم های امدادی و امدادی محلی و عوامل اجرایی و جبران خسارت به تماشاگران حادثه.

در جلسه امروز هیات وزیران همچنین پیرامون مسائل مهم کشور بحث و تبادل نظر کردند، تعدادی از پیشنهادات دستگاه های اجرایی را بررسی و تصمیمات لازم را به ویژه اتخاذ کردند.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما