lancerbanner

رئیس: ریشه فقر مطلق باید خشک شود

[ad_1]

رئیس جمهور گفت: همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی انقلاب اسلامی و خیریه ها باید حمایت از اقشار آسیب پذیر را سرلوحه کار خود قرار دهند و ریشه فقر ریشه کن شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری روز شنبه همزمان با افتتاح و رونمایی از پروژه های کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: هموطنان به معیشت و اساسی خود رسیدگی می کنند. ضروریات زندگی است و من آن را با ظرفیت های گسترده ای که در کشور وجود دارد سازگار نمی دانم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: وزارت رفاه با همکاری کمیته یاری امام (ره) باید موضوع فقر و محرومیت را به ترتیب خود مطرح کند که با توجه به ظرفیت های کشور این کار به راحتی امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: وجود محرومیت و فقر زینت نظام اسلامی نیست و اعتقاد بر این است که با همین عزم می توان بی درنگ ریشه فقر مطلق را ریشه کن کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نظام های اجتماعی و اقتصادی باید مبتنی بر عدالت باشد، گفت: فقر و محرومیت اساسا محصول عدالت اقتصادی و اجتماعی است و به همین دلیل امکانات و ظرفیت های کشور عادلانه توزیع می شود، چیزی به نام فقر و فقر وجود ندارد. محرومیت زدایی.» از همان ابتدای تشکیل این دولت اعلام کرده ام که مردم در محور عدالت حرکت و عمل خواهند کرد.

وی افزود: دولت بر اساس انصاف مصمم است که نقاط مختلف کشور به صورت متوازن توسعه یابد و در این بودجه مستقیم برای سال آینده بر اساس نقشه برداری اراضی تهیه شده است.

رئیس جمهور گفت: روی آوردن دولت به سمت اقتصاد کشور نیز راهی برای فقرزدایی و محرومیت در جامعه است و در این زمینه سیاست های کنترلی و تورمی به طور جدی مهار شده است.

این مدیر اجرایی با اشاره به خیرخواهی و خیرخواهی و محرومیت زدایی و فعالیت های زیربنایی اقتصادی گفت: هیچ یک از این دو کار سابقه ندارد و با پروژه های بزرگ زیربنایی و اقتصادی برای قشر مستضعف و محروم قادر به اجرای آن هستیم. مهم این است که از این جریان طلایی به چاه غافل نشوید.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با قدردانی از زحمات ارزنده امام خمینی (ره) در جستجوی تجهیزات امدادی هوشمند (صها) گفت: جهت گیری بسیار ارزشمند است. این تجهیزات برای مفید بودن نیاز به اتصال به سایر تجهیزات داخل کشور دارد تا امور مددکاری به راحتی انجام شود.

وی بر لزوم تمرکز بر ایجاد خدمات دولت الکترونیک تاکید کرد و گفت: راه زیادی در پیش است. به این ترتیب لازم است که تجهیزات هدایت شوند، بلافاصله به یکدیگر متصل شوند تا تجهیزات جامع شکل بگیرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت مسکن برای اقشار ضعیف و محروم جامعه، خاطرنشان کرد: دولت قول داده است تا شش سال آینده چهار میلیون واحد مسکونی ساخته شود که این نیز بخشی از بار قانونی مسکن محسوب می شود. تولید بنابراین باید با همه اقشار و تشکل های انقلابی همکاری کرد تا این موضوع به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی نیز در حال انجام همکاری با بخش های مختلف، ساخت منازل مسکونی مجردی با اولویت خانواده های نیازمند و محروم است.

رئیس جمهور بر اهمیت توانمندسازی و خودکفایی خانواده های محروم تاکید کرد و گفت: طرح خودکفایی خانواده های محروم از جمله طرح هایی است که با موازین دینی و با رعایت شئونات و منزلت خانواده ها سازگار است. .وجود.

رئیس اعتماد عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) را مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: نوآوری، خلاقیت و نوآوری برای تقویت این شجره به دنبال است تا سرچشمه کارهای بسیاری برای فقرزدایی و غفلت در مسائل محروم

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما