lancerbanner

رئیس جمهور با وزیر اول عراق گفتگو کرد

[ad_1]

رئیس جمهور و اولین وزیر عراق در گفت و گوی تلفنی بر اهمیت همکاری های منطقه ای، اجرای تفاهمات کلیدی و گسترش این همکاری ها تاکید کردند.

گزارش شده توسط پایگاه اطلاع رسانی دولت سید ابراهیم رئیسی عصر روز یکشنبه در گفت و گوی تلفنی، «مصطفی الکاظمی» را اولین وزیر عراق و ابرس خرسندی را پیشرفت نهضت ملت عراق و تعاملات گروه ها و جریان های سیاسی برای تشکیل نظام جدید خواند. دولت در این کشور در پارلمان عراق به رژیم صهیونیستی تبریک گفت.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات ریزگردها و طوفان در شهرهای ایران و عراق گفت: تغییر اقلیم مختص کشور نیست و از مرزها عبور می کند. امروز رویارویی با گیرندگان به درخواست مشترک منطقه تبدیل شده است و همه کشورهای منطقه منتظر انجام مسئولیت خود در این زمینه هستند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه گسترش خطوط ارتباطی دو کشور موجب رشد و شکوفایی اقتصادی و ثبات در منطقه می شود، بر تسریع در اجرای رالی تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین به نزدیک شدن به اربعین سالگرد گزینش حجاج ایرانی اشاره کرد.

مصطفی الکاظمی، اولین وزیر عراق نیز از تصمیم آیت الله رئیسی مبنی بر ممنوعیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به نفع ملت و کشور عراق تقدیر کرد و دولت و پارلمان عراق نیز در حمایت از این اقدام گرد هم آمده اند. مردم فلسطین

وزیر امور خارجه عراق در بیانیه‌ای که امروز در اینجا صادر کرد، گفت: در سخنرانی خود موضوع بصره را جدی می‌گیرم و یادداشت تفاهمی در قالب یک یادداشت تفاهم تنظیم می‌شود.

الکاظمی در رابطه با افتتاح هنگ اربعین پیاده گفت: از مسئولان عراقی می خواهیم که تمامی برنامه های ممکن را برای مراسم و چارچوب پذیرایی از زائران ایرانی فراهم کنند.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما