lancerbanner

ذوالنور: بنیانگذاران شرایط فعلی را تغییر داده و رنگ را تغییر داده اند

[ad_1]

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی با ارزیابی روند نهضت هفدهم دولت در سه ماه اخیر گفت: برخی از آنها همچنان در حال کار هستند و وضعیت فعلی را شکل می دهند، برخی از آنها همچنان کار می کنند و رنگشان را تغییر داده اند. شعارهای جدیدی خلق کرده اند.” مكن.

به گزارش فارس، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فعالیت های دولت سیزدهم در دو ماه اخیر، ببینید بین زمین و کره زمین تفاوت است. آسمان و استاندارد این ایالت با حالت قبلی متفاوت است.

وی ادامه داد: حضور در همه عرصه ها و پویایی و تیزبین بودن، حرکت عظیم جهادی و مردمی کشور ستودنی است. در دولت گذشته نه تنها مردم، بلکه مسئولان نیز می خواستند رئیس جمهور را در یک جا ببینند و یکدیگر را بشناسند، اما امروز رئیس جمهور و مردم در سطوح مختلف با مردم و مسئولان دسترسی دارند.

رئیس جمهور برای چند ابرقدرت فشار می آورد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه باید قدردان این نعمت باشیم، به اقتضائات دولت اشاره کرد و گفت: کار همچنان ادامه دارد، اما اولویت بهتر و بیشتر انجام می شود تا تاثیر حرکت بر مردم دیده شود. دولت

ذوالنور در تشریح این نکته گفت: امروز فشار اقتصادی بر مردم زیاد و فرصت های خدمت رسانی نیز کم است، بنابراین دولت باید پروژه ها و برنامه ها را برای تحول جامعه در اولویت قرار دهد.

وی ادامه داد: سفرهای معلم یک ضرورت و جای تشکر است اما واقعیت این است که مشکلات در استان های مختلف یکسان است و دلایل آن یکی است. به عنوان مثال تعطیلی کارخانه ها یا سختی های معیشتی و رفت و آمد مردم در همه مناطق کشور علل مشترک دارد و همچنین بیکاری مفرط یا گلایه از مشکلات نظام اداری و فساد بانکی در همه مناطق کشور تقریباً یکسان است و باید زمان بندی شود او ریشه ها را درمان کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با عنوان: سفر در زمان برای شناسایی مسائل و مشکلات که باید گفت امروز مسائل کشور تقریباً شناخته شده و روشن شده است، به عنوان نمونه می توان از آن مطمئن شد. می گویند آقای رئیس جمهور تا پایان روز تعداد سفرهای کشوری را کاهش داده است که قابل تقدیر است.

رئیس جمهور نباید سایر مدیران را مقصر بداند

ذوالنور ادامه داد: دولت باید تلاش کند تا با کمترین هزینه بهترین کار را انجام دهد و یکی از مهم ترین هزینه ها نیز زمان رئیس جمهور است که نباید سایر مدیران را مقصر بداند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اولویت ها در برنامه های دولت تصریح کرد: معیشت، بهره وری، بیکاری و مشکلات بانکی از جمله اولویت هاست که در صورت ریشه یابی همه مسائل به نتیجه می رسد.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: امروز فساد بانکی یکی از مهمترین اولویت های کشور و در واقع یکی از دلایل زمین خواری، تولید و شکست اقتصاد و از بین رفتن بخش خصوصی است. دولت باید در شرایط فعلی به این مشکل رسیدگی کند یا مثلا معلمان امروز در خیابان هستند و به سلسله مراتب اعتراض دارند اما بانک ها به کارمندان خود مزایای مختلفی می دهند و هر کجا که سر برج باشد. در آسمان دیده می شود، به یکی از کرانه ها متصل است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌تر این است که رئیس‌جمهور در سفر به استان، همزمان با وزارتخانه‌اش در تهران به این وزارتخانه هم سر بزند و کار خود را بررسی کند.

فساد اداری و بانکی؛ ریشه بسیاری از مشکلات کشور

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه فساد اداری یکی از معضلات و اولویت های کنونی کشور است، اعتماد مردم را از دست می دهند.

ذوالنور گفت: برخی بانک های مفسد علاوه بر فساد اداری، تولیدکنندگان را نیز تحت فشار قرار می دهند. مثلاً به اسم تسهیلات بانکی 5 درصد می گیرند اما با جریمه و مسائل دیگر عملاً به 2 درصد کاهش می دهند! الان چند تولیدکننده با سود 2 درصدی در این شرایط هستند؟!

وی تاکید کرد: بنابراین دولت باید خودش موضع واقعی بگیرد و کارهای خوب و ارزشمندی که هم اکنون انجام می شود موثر واقع کند تا مردم از طعم شیرین آن لذت ببرند و این تاثیرگذاری تاثیرگذار باشد و همچنین روی برخی تمرکز کند. اولویت ها و پروژه ها پرونده زمان بندی شده و برنامه اجرا می شود.

ذوالفقار یادآور شد: ما در موقعیتی هستیم که می توانیم بقیه گذشته را نقد کنیم و دولت فعلی باید شرایط را بهبود بخشد. در واقع نقد وضعیت کنونی ما، نقد وضعیت معنوی نیست، بلکه وضعیت بهتر و امیدوارکننده تری است.

با توجه به شرایط فعلی، ریش و رنگ جدید همچنان کار می کند

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برخی از انتقادات به ویژه مبتکران شرایط کنونی گفت: آقای یعنی فردی که این وضعیت را به وجود آورده نباید مسئول باشد وگرنه معنای این کلمه قوی نیست و مدیرانی هم وجود ندارند.

وی در توضیح این مطلب گفت: کسانی که در شرایط کنونی تاثیرگذار و تعیین کننده بودند، عده ای همچنان مشغول کار هستند و رنگشان عوض شده و با شعارهای جدید همین کار را می کنند و البته همان کار قبلی را انجام می دهند. با این حال، شکی نیست که رئیس جمهور جمهوری خلق هند نشان داده است که افراط و طمع و افراط گرایی را ندارد و می تواند از پتانسیل خود برای توسعه کشور استفاده کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دیگران را بدنام نکنید.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما