lancerbanner

دستور پخت بادمجان خوشمزه، خوشمزه و جالب

[ad_1]

در رفتن حلیم بادمجان یکی از غذاهای سنتی و پرطرفدار ایرانی است که در ایران سابقه پخت طولانی دارد و برای پخت آن از مواد مغذی مانند گوشت، ماست و حبوبات استفاده می شود. علت نامگذاری حلیم بادمجان این است که بعد از پخت این غذا شباهت زیادی به حلیم گندم دارد. حلیم بادمجان در بسیاری از شهرهای ایران مانند اصفهان، کرمان، کاشان و غیره با دستور پخت های مختلف تهیه می شود.

به گزارش فرارو؛ بادمجان سبک است، اگرچه یک غذای کامل است. در بسیاری از مهمانی ها مانند ماست و بادمجان به عنوان میان وعده نیز سرو می شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه بادمجان مجلسی و خوشمزه و نکات مهم و تکنیک های مربوط به آشپزی در اختیار شما کاربران عزیز قرار می گیرد.

مواد لازم برای تهیه حلیم بادمجان

بادمجان: 5 عدد
گوشت بدون چربی: 300 گرم
عدس: 200 گرم
ماست: 1 لیوان
پیاز داغ: نصف لیوان
سیر: 3 حبه
پیاز: 1 عدد
چوب دارچین: 3 عدد
نمک، فلفل، زردچوبه: به میزان لازم
نعنا داغ: به میزان لازم

نکاتی در مورد مواد اولیه

سرفه

نکاتی در مورد ماست

سیب زمینی کالری بالایی دارد. اگر اضافه وزن دارید، هنگام خوردن آن مراقب باشید. از سوی دیگر، کشکا حاوی یک درصد نمک است. پس فراموش نکنید که بعد از افزودن ماست به غذاهایی که از ماست استفاده می کنند نمک بزنید و طعم غذا را میل کنید. توجه داشته باشید که آب پنیر خیلی سریع خراب می شود و مسمومیت بسیار کشنده است. حتما از ماست بسته بندی شده و پاستوریزه استفاده کنید. البته ماست محلی بسیار خوشمزه تر است.

اگر می خواهید از ماست محلی استفاده کنید، حتماً آن را از جای مطمئن ببرید. هوی، اگرچه بسیار مغذی است. اما متورم و دیر هضم است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از مشکلات گوارشی رنج می برید، در خوردن آن مراقب باشید. استفاده از نعناع خشک همراه با ماست به هضم غذا کمک می کند.

نکات بادمجان

بادمجان

همانطور که می دانید بادمجان یکی از سبزیجات مورد علاقه ما در ایران است که در بسیاری از غذاها از آن استفاده می کنیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بادمجان سرشار از ویتامین، کلسیم، فسفر، فیبر، پتاسیم، ضد سرطان است و برای قلب نیز بسیار مفید است. هنگام خرید بادمجان سعی کنید ابتدا از بادمجان چینی استفاده کنید. چون بادمجان چینی دوم و سوم معمولا پر دانه و تلخ است. مطمئن شوید که بادمجان آسیبی نبیند. هنگام خرید بادمجان توجه داشته باشید که هرچه درپوش بادمجان بلندتر باشد شیرین تر است. اگر هنگام خرید بادمجان از این نکات پیروی کنید، ممکن است بادمجانی که انتخاب می کنید همچنان تلخ باشد. اگر بادمجان تلخ است از روش های زیر برای تلخ شدن بادمجان استفاده کنید.

سیب زمینی ها را پوست گرفته و آب آن را بگیرید. اما روی آن ها کلاه نگذارید تا له نشوند. آنها را تمیز بشویید؛ سپس آب نمک را به مدت یک ربع تا نیم ساعت در ظرفی که کمی شورتر از حد معمول است قرار دهید. بعد از آب نمک بردارید. با دست فشار دهید تا نمک و آب اضافی گرفته شود. بادمجان دیگر نیازی به شستن ندارد، تلخی بادمجان را از بین می برد و در هنگام سرخ شدن روغن کمتری به خود جذب می کند.
راه دیگر برای از بین بردن تلخی و روغن اضافی بادمجان این است که بادمجان را بعد از سرخ شدن ۲ تا ۳ بار در آب جوش بریزید و هر بار ۱ دقیقه بگذارید بماند. سپس آن را از آب خارج کرده و بشویید. دوباره آب را عوض کنید و بگذارید بجوشد و این کار را انجام دهید.

نکاتی در مورد پیاز داغ

پیاز داغ

پیاز داغ طعم بسیار خوبی در غذا دارد. اما نکته مهم این است که پیاز داغ باید کاملا ریز و خشک باشد. یک پیاز داغ و خشک وجود دارد، پیاز نازک بریده شده است. سپس در روغن فراوان از قبل گرم شده سرخ کنید. توجه داشته باشید که پیاز باید در روغن شناور باشد. بنابراین شما مقدار زیادی پیاز را در یک مرحله اضافه نمی کنید. پس از سرخ شدن پیازها، روی توری سیمی قرار دهید تا روغن اضافی آن کاملا گرفته شود. سپس در سینی پهن کنید. پس از اتمام این فرآیند، پیاز سرخ شده جدید را روی پیاز داغ قبلی قرار ندهید. چون اولی را چرب می کند. در ضمن تبدیل به آرد پیاز داغ می شود.

طرز تهیه بادمجان مرحله به مرحله

حلیم بادمجان

۱- ابتدا عدس را بشویید و با کمی نمک و یک لیوان آب بپزید.

۲- گوشت را بشویید و برش دهید و در ظرفی بریزید. پیاز و سیر را پوست بگیرید و رنده کنید؛ سپس به کوفته ها اضافه کنید. روی گوشت کمی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه بپاشید و در ظرفی مقداری دارچین بریزید. حالا در قابلمه را یک و نیم لیوان آب جوش بریزید و روی حرارت متوسط ​​فر قرار دهید و گوشت را کم کم بپزید و چرخ کنید.

3- بادمجان سرخ شده را در قابلمه بریزید. سپس عدس و گوشت پخته شده را با کمی آب گوشت اضافه کنید. حالا همه این مواد را با گوشت کوب برقی یا گوشت کوب دستی خوب بزنید تا مواد کاملا له شده و با هم مخلوط شوند.

4- در این مرحله ماست را با نمک، فلفل، زردچوبه و پیاز داغ به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس قابلمه را در فر قرار دهید و حرارت را کم کنید. اجازه دهید بادمجان ها روی حرارت ملایم بپزند و حدود نیم ساعت تا 45 دقیقه روغن را اضافه کنید. در این بین چند بار بادمجان را هم بزنید تا یخ نزند. وقتی بادمجان خوب پخت، آن را در ظرف سرو سرو کنید و با نعنا داغ و پیاز تزیین کنید. نوش جان.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما