lancerbanner

در پی حضور چینی ها برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی

[ad_1]

در رفتن عمران، سرپرست مدیریت شهرهای جدید چین، در خصوص استفاده از مسکن برای تولید در ایران گفت: ما معتقدیم مسکن باید با ظرفیت سازندگان داخلی مورد استفاده قرار گیرد. ما به شرکت های ساختمانی پیام قوی داده ایم که «به عملکرد سازندگان داخلی نگاه می کنیم» اما نکته مهم این است که باید ظرفیت رقابتی برای کیفیت و فناوری ایجاد کنیم.

به گزارش فرارو، علیرضا جعفری افزود: در این ارتباط باید از فناوری های نوین استفاده کنیم. اولویت ما با سازندگان داخلی است اما برای انتقال دانش و تجربه از ظرفیت های توسعه صنعتی دنیا با شرکت های خارجی از چین و ترکیه که آماده اعلام هستند مذاکره کرده ایم.

حضور شرکت چینی و ترکیه ای کوزوو برای ساخت 2 میلیون واحد حضور چینی ها و ترک ها در بازار ایران
احمدرضا سرحدی کارشناس بازار مسکن در به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به حضور چینی ها و ترک ها برای ساخت واحدهای مسکونی در ایران گفت: در ابتدا رئیس دولت هفدهم اعلام کرد که دولت تا پایان این مدت 2 میلیون واحد مسکونی خواهد ساخت. چنین تعداد واحدی وجود ندارد و زیرساخت ها و امکانات لازم در این زمینه فراهم نیست.

وی افزود: صحبت‌ها در مورد حضور شرکت‌های چینی در ایران تنها مربوط به حوزه مسکن نیست، بلکه به این دلیل است که چینی‌ها جزء واحد پولی ایران نیستند، بلکه نفت ایران هستند. تئاتری که در این زمینه وجود دارد، هم جنبه مثبت دارد و هم جنبه منفی، این خوب است که دولت به مشکلاتی که در فروش نفت وجود دارد توجه کند، آن را بفروشد و در اختیار مردم قرار دهد. گفت: نیازهای امروز کشور به حدی است که مسکن در این کشور به بحران تبدیل شده است.

سرحدی افزود: به دلیل بالا رفتن هزینه های زندگی، مردم توان خرید مسکن را ندارند اما با این 3 میلیون واحد مسکن خواهان سرپناه هستند اما جنبه منفی آن این است که اگر بخواهند در ایران خانه بسازند. خانه های سنتی بسازند و از آن استفاده کنند.» به نفع مردم این کار را انجام نمی دهند، چون در ساخت و ساز انبوه و صنعتی خانه های پیش ساخته را به ایران می آورند و در عین حال کارگاه راه اندازی می کنند. در کشور برای ساخت خانه های پیش ساخته.

این کارشناس بازار خاطرنشان کرد: انتقال دانش و فناوری به همین جا ختم نمی شود و تنها تعداد انگشت شماری خانه می تواند ساخته شود و چین نیز با حضور کارگران چینی می تواند نفت ایران را با قیمت ارزان تری نسبت به سایر سازه ها در ایران خریداری کند. و مهندسان.همچنین شرکت هایی که صلاحیت شرکت در این پروژه را دارند با توجه به اینکه امکان مشارکت در این پروژه را دارند اما به دلیل اینکه قادر به ورود تعداد زیادی از افراد هستند نمی توانند این کار را انجام دهند.

وی همچنین درباره حضور شرکت های ترکیه ای در ایران خاطرنشان کرد: با توجه به حضور قبلی شرکت های ترک در ایران و ساخت پلمب به ویژه تجربه شرکت کوزو در پرند، آنها نیز مشتاق حضور در ایران هستند که این امر با وجود اینکه ترکیه نیز مانند چین در حال ساخت خانه های پیش ساخته در قالب صنعت است.

سرحدی با اشاره به اینکه شرکت های داخلی تحت هیچ عنوانی در ساخت مسکن صنعتی موفق نبوده اند، تصریح کرد: با وجود تبلیغاتی که می شود، ساخت و ساز صنعتی در ایران شکست خورده است، چرا که اصولا این کار برای اولین بار انجام می شود. مسکن های تکمیل شده کاهش می یابد و سرعت دو برابری روی رودخانه ساخته می شود، اما شرکت های خصوصی و همچنین شرکت های بزرگ بخش خصوصی که در بخش صنعتی شاکی هستند، نه تنها این را در نظر نمی گیرند بلکه با روش های سنتی خانه های بسیار گران می سازند. ساخت و ساز انجام شده است، بنابراین ما ظرفیت تکمیل ساخت مسکن را نداریم.

وی همچنین گفت: در تمامی صحبت های مسئولان وزارت راه و شهرسازی در حضور سازندگان ایرانی، بر اساس قانون تولید مسکن، عنوانی برای ساخت مسکن داخلی در مورد بهداشت صنعتی چون این کار در کشور وجود ندارد.تکنولوژی ساخت مسکن که در ایران وجود دارد مربوط به ساخت شهرک اکباتان قبل از انقلاب است و از آن زمان تاکنون فناوری جدیدی تحت عنوان در کشور توسعه نیافته است. فناوری، بنابراین حضور خارجی ها در چنین وضعیت مسکن اجتناب ناپذیر است.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما