lancerbanner

در مورد سیارات چه می دانیم؟

[ad_1]

دانشمندان بر این باورند که سیارات ذرات سیارات یا قطعات باستانی مواد هستند که در طی مورفولوژی جایگزین گل آفتابگردان می شوند. این سیارات اطلاعات ارزشمندی در مورد مراحل اولیه شکل گیری منظومه شمسی ارائه می دهند و همچنین به ما کمک می کنند تا چگونگی شکل گیری حیات در زمین را درک کنیم. مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در این راستا 7 ژوئن را به عنوان روز جهانی سیاره نامگذاری کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پست اول، امروز نهمین روز از ماه ژوئن، روز جهانی سیاره است. هدف از روز جهانی CARAC اطلاع رسانی به عموم مردم در مورد خطرات ناشی از CARAC و اقدامات مهم ارتباطی است که می تواند در مقیاس جهانی در صورت تهدید برای زمین انجام شود.

تاریخ

در 5 دسامبر، مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه A / RES / 2/1 سازمان ملل را به تصویب رساند و بنابراین، با هدف بزرگداشت سالگرد رویداد تونگوسکا در سیبری و فدراسیون روسیه، در همان روز برای دومین سال در یک CYARK، 2 ژوئن، روز جهانی سیاره نامگذاری شده است.

در ساعت 9:30 صبح روز سه شنبه 6 ژوئن، انفجاری باشکوه با قدرت Hudoodi Magatan در نزدیکی رودخانه Podkamnaya Tongoska که اکنون به عنوان منطقه کراسنویارسک روسیه شناخته می شود، در شرف وقوع بود. اگرچه علت انفجار امروزه هنوز محل بحث است، اما علت انفجار معمولاً مربوط به یک قطعه سنگ یا آوار بزرگ به ارتفاع حدود 5 تا 6 متر در ارتفاع 2 تا 5 کیلومتری از سطح زمین است. .

مجمع عمومی سازمان ملل این قطعنامه را بر اساس پیشنهادی که توسط انجمن کاوشگران فضایی تایید شده بود، تصویب کرد که توسط کمیته استفاده صلح آمیز سازمان ملل از فضا (COPUOS) تایید شد.

سیارات چیست؟

سیارک را به سنگ کوچکی که در آن فرو رفته است می مالند. آنها معمولاً بین سیارات مریخ و مشتری لبخند می زنند که از آن به عنوان کمربند سیاره ای یاد می شود. اندازه آنها نیز از اندازه سنگ ها تا عرض 3 میل متغیر است. تصور می شود که هزاران سیاره در منظومه شمسی ما وجود دارد.

اهمیت

سازمانی به نام B612 برای محافظت از زمین در برابر اعتدال ایجاد شده است. روز سیارات را جشن می گیرند تا مردم متوجه شوند که سیارات یک تهدید بالقوه برای سیاره زمین هستند و به همین دلیل باید این روز را جشن بگیرند.

چگونه این روز جشن گرفته می شود؟

تعداد آژانس های فضایی در چندین کشور مانند آژانس فضایی اروپا، نیروی هوایی ژاپن، آژانس فضایی روسیه، آژانس فضایی هند، آژانس فضایی هند و ناسا به طور کلی بر مردم تأثیر می گذارد.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما