lancerbanner

داعش هم مثل ارتش پوتین در اوکراین می جنگد!

[ad_1]

عمر عاشور در رفتن عمر عاشور مدیر مؤسسه مطالعات امنیتی حیاتی در مطالعات تکمیلی دوحه و مدیر واحد مطالعات استراتژیک در مرکز عربی تحقیقات و مطالعات سیاسی است. او کتاب «مبارزه با داعش: تاکتیک‌های نظامی در عراق، سوریه، لیبی و مصر» (منتشر شده در 2 پس از میلاد) و «انقلاب رادیکال از جهادی‌ها: تغییر نیروهای مسلح اسلام‌گرایی» (منتشر شده در 2 پس از میلاد) را تألیف کرد. او قبلاً ده سال در دانشگاه اکستر انگلستان و دو سال در دانشگاه مک گیل کانادا تدریس کرده است. او همچنین مشاور ارشد سازمان ملل در اصلاحات امنیتی، مبارزه با تروریسم و ​​مسائل رادیکال است. وی همچنین از اعضای آکادمیک تیم ملی تکواندو مصر بوده و مدال های متعددی در مسابقات مختلف کسب کرده است. او همچنین دو بار قهرمان ملی کیک بوکسینگ چین شد.

به گزارش فرارو به نقل از خاورمیانه، جیمز ولسی، رئیس سابق سیا در ماه فوریه، پس از جنگ سرد، اظهار داشت که ایالات متحده و متحدانش یک اژدهای غول پیکر (اتحاد شوروی) را کشتند، اما در نهایت در حیات وحش. جنگ سالاران در کشور شکست خوردند و تروریسم و ​​تهدیدات فرعی مختلف به خوبی توصیف شد. استراتژیست استرالیایی، دیوید کاکلین، در شاهکاری استدلال کرد که “اژدهاها (قدرت های بین المللی و منطقه ای) می توانند به اندازه Marha (بازیگران فرعی) برای تقویت عملیات ارتش قدرتمند باشند.”

نیروهای روسیه در اوکراین از هر دو روش جنگی استفاده کرده اند. ارتش روسیه از تاکتیک های مشابهی که توسط داعش استفاده می شود استفاده کرده است. بسیاری از این تاکتیک ها ممنوع هستند و می توانند منجر به جنایات جنگی شوند.

داعش چگونه می جنگد؟

داعش و سلف آن، دولت اسلامی عراق و شام (ISI)، «عملیات نظامی ویژه» را برای اشغال بخش‌هایی از سوریه و لیبی به فاصله دو سال و نیم آغاز کرده‌اند. این سازمان در ابتدا بر عملیات های مخفی برای تأثیرگذاری بر شورش و رژیم امنیتی و نظامی، جذب سازمان ها و سازمان های غیرنظامی همفکر با تاکتیک های جمع آوری اطلاعات از رهبران جامعه در سراسر منطقه و در ابتدا وجود خود در منطقه متکی بود.هدف انکار می کند.

این عملیات توسط “عوامل مسئول” رهبری می شد: جاسوسانی که دارای امکانات تحرک و قدرت ترور، بمب گذاری، رشوه، جذب نیرو، نقشه برداری از مناطق عقیده و تعیین جناح ها و جوامع محلی بودند. معروف ترین این عوامل «سمیر الخلیفه» معروف به حاجی بکر بود. رویکرد کار کرد.

در 9 سپتامبر، داعش تقریباً به طور انحصاری بر تاکتیک ها و عملیات غیرنظامی برای نفوذ بر سازمان مسلح مسلط در شهر رقه متکی بود. این اقدامات با هدف تهاجم و غارت از صومعه‌های رژیم متعارف اسد و مخالفان مسلحی است که شکست خورده‌اند و داعش برای اصلاح و توسعه این مناطق گام برمی‌دارد. مشاهدات مشابهی در شهر سرت لیبی در سال 6 پس از میلاد و به عنوان یک نمایش در شهرهای جنوب فیلیپین، در غرب لیبی و در نهایت در غرب آفریقا انجام شد.

ارتش روسیه در اوکراین چگونه می جنگد؟

“افراد خوب، قدرت های بد در اوکراین کار نمی کنند. شناخت این واقعیت جوهره سیاست نازیسم است. ظاهراً نام «اوکراین» را نمی‌توان به عنوان یک کشور کاملاً نازی حفظ کرد. ضروری است که این روند به خاطر نازیسم انجام شود.

روزنامه‌های روزنامه‌نگار که در مقاله‌ای بدنام در خبرگزاری دولتی روسیه ریانوفستی منتشر شد، نوعی تبلیغات با هدف مشروعیت بخشیدن به مخالفت‌ها و انحلال دولت‌های موجود است. این اظهارات مانند انواع تبلیغاتی است که در دیگر سرزمین های تاریخی مدرن از جمله داعش به کار گرفته شده است.

ارتش روسیه

شباهت تاکتیک های روسیه و داعش به تبلیغات ختم نمی شود. شباهت های دیگر این دو کشور به تصرف نیروهای مسلح روسیه به رهبری «ولادیمیر پوتین» و تنها یگان های دولت اسلامی عراق و شام (داعش) درآمده است.

از 2 فوریه پس از میلاد در کریمه و اوریل در 2 پس از میلاد، روسیه و نمایندگان محلی آن بر تاکتیک هایی تکیه کردند که بسیار شبیه تاکتیک هایی بود که داعش و پیشینیانش در سال های بین 2 تا 3 پس از میلاد استفاده کردند.

به عنوان مثال، روسیه و داعش هر دو از قاچاق انسان و تروریسم، تبلیغات و انتشار اطلاعات، جنگ روانی و نفوذ در مناطق اصلی استفاده کرده اند. در ابتدا، روسیه استفاده از این تاکتیک (اصطلاحاً ماسکیروفکای روسی) را اعتراف نکرد، اما داعش در ابتدا اعتراف مشابهی نکرد.

روسیه که یکی از بزرگترین حملات هوایی استراتژیک در تاریخ اروپای شرقی است، توانایی های نظامی خود را تضمین کرده است تا اطمینان حاصل شود که داعش هرگز چنین نکرده است.

علیرغم شکاف هایی که در توانمندی هایش وجود دارد، ترکیب جنگ های شدید رزمی و تضمین موجودیت آن با کمک یک نیروی شناخته شده معرفی شده توسط داعش، بارها در چندین شهر از جمله موصل عراق در 5 خرداد تکرار شده است.

اضطراری که روسیه تا پایان 5 مارس پس از میلاد مهمترین منطقه ژئواستراتژیک اوکراین را با کمترین مقاومت اشغال کرد. این عمل توسط افراد مشابه انجام شد.

فرماندهان نیروهای مسلح روسیه حمله به کریمه را رهبری کردند که بدنام ترین آنها “ایگور گورکین” است. نتایج این عملیات در دونتسک، لوهانسک، خارکف، دنیپروپتروفسک و سایر نقاط بین شکست کلی و جزئی متغیر بود. «جمهوری خلق خارکف» بین «آوریل» و «آوریل» یک ساعت هم دوام نیاورد. اوکراینی های روسی زبان در بزرگترین شهر روسی زبان اوکراین به سرعت جمهوری نیابتی پوتین را سرنگون کردند.

تجاوز جنسی و نارنجک دستی

اکنون به سرعت به قرن پنجم میلادی نزدیک می شویم و شباهت های داعش و راه های مبارزه با پوتین آشکارتر شده است. خشونت شدید در رسانه های اجتماعی، اعدام اسیران جنگی، اعدام بر اساس هویت در بوچا و ارپین، تجاوز جنسی و سایر اشکال خشونت جنسی، همگی نمونه هایی از جنایات جنگی هستند. داعش از این موارد به عنوان ابزار جنگ روانی برای تسلط یا نابودی بر جامعه ایزدی در شمال عراق استفاده کرده است.

تجاوز جنسی به عنوان یک جنایت جنگی قبلاً چندین بار توسط نیروهای مسلح روسیه به ویژه در طول جنگ های جهانی اول و دوم استفاده شده است. بدنام ترین نمونه یوری بودانوف، افسر مسئول گارد آویزان است. عفو بین الملل و سایر سازمان های حقوق بشر ادعاهای دیگری را مستند کرده اند. شدت تبلیغات در تلویزیون رسمی روسیه و سایر رسانه ها احتمالاً تهاجمی است، چه به طور مستقیم یا غیر مستقیم.

با اتکا به بمب های دست ساز و سیستم های تسلیحاتی مبتنی بر نارنجک دستی، مانورهای ویژه ای در حین مانور روش های ابتکاری داعش در جنگ انجام شد. در طول دوره ژانویه تا دسامبر، روسیه و نیروهای جدایی‌طلب آن، تحت رهبری آن، از بیش از دو نارنجک انداز دستی، از جمله دو حمله با نارنجک دستی (VBIED) و دو حمله دیگر با کنترل از راه دور (RCIED) استفاده کردند.

در سال 9 پس از میلاد، شدت، مقیاس، اندازه و محل بمب‌ها و مهمات به جا مانده از یگان‌های جنگی روسیه در مناطق شهری از جمله پارک‌های کودکان و محیط مدارس از نظر نظامی غیرقابل توضیح بوده است. .

کریس هانتر، یکی از ارشدترین کارشناسان بریتانیایی در زمینه مبارزه با تروریسم، می گوید: «من فکر می کنم وضعیت عراق بدتر از اوکراین است. وزارت موقعیت های اضطراری اوکراین ادعا می کند که متخصصان بیش از ده ها بمب دست ساز (IEDs)، از جمله هزاران بمب دست ساز (IED) و بمب های دست ساز (IED) را پاکسازی کرده اند. بیش از شش مورد از این مواد منفجره تنها در منطقه و در مناطق شبه نظامی خنثی شد.

استفاده از دین

داعش همچنین به دلیل استفاده از متون مذهبی برای بسیج، عضوگیری و توجیه تجاوز و خشونت شناخته شده است. این سازمان در ایجاد سنت‌های نادرست مبتنی بر تفسیرهای نادرست یا بررسی دقیق وقایع تاریخی، در ادغام آن در متون مذهبی از خارج از حوزه و سپس گسترش آن با استفاده از انواع مهارت‌های رسانه‌ای تخصص دارد. در نتیجه داعش قادر است هزاران جنگجوی خارجی و شبکه های پشتیبانی را بسیج کند.

مشروعیت تهاجم مذهبی به اوکراین در تبلیغات روسیه از بین نرفت. پاتریارک کریل، رهبر کلیسای ارتدکس روسیه در مسکو، نه تنها به اصطلاح “عملیات ویژه” علیه اوکراین را مشروع دانست، بلکه به ژنرال ویکتور زولوتوف، فرمانده گارد ملی روسیه پیوست تا سربازان و جنگ را برکت دهد.

در میان سربازانی که از گارد ملی محافظت می کنند، پیروان پسر رمضان قدیروف، احمد قدیروف، بالاترین مقام مذهبی، مفتی سابق چچن و رئیس جمهور شورشی نیز هستند.

به گزارش تلگرام، خود قدیروف ویدئویی از سربازان کادیروفسکی-روسگاردیا منتشر کرد که در میان خرابه های ماریوپل، نقشه های جنگی داشتند و فریاد الله اکبر سر می دادند.

موفقیت های عملیاتی، شکست های استراتژیک؟

نیروهای مسلح روسیه نیز مانند داعش از یک بحران ساختاری رنج می برند: منابع انسانی محدودی که برای اهداف استراتژیک در دسترس است. داعش با اکثریت مخالفان خود اعم از نیروهای دولتی و غیردولتی موافق است. روسیه برای دستیابی به اهداف استراتژیک اولیه خود دچار بحران مشابهی شده است. این کشور با دو گروه دور تاکتیکی، افزایش قیمت، سطوح مقاومت قوی محلی و کنترل بی سابقه ناتو و بین المللی بر اوکراین قادر به کنترل 4 کیلومتر مربع نخواهد بود.

داعش در بین دو سال تا دو سال چندین پیروزی تاکتیکی و عملیاتی (تقریباً یک معجزه امید) داشته است و روسیه نیز بین دو سال و بین دو سال به پیروزی های مشابهی دست یافته است. داعش نتوانسته است هیچ یک از این پیروزی‌ها را به سندی راهبردی تبدیل کند که در حد محدود کردن نیروهای انسانی، مقاومت محلی، حمایت خارجی از سوی دشمنان و در همه رفتارهایش نامشروع و جنایتکارانه باشد.

ارتش پوتین با چالش‌های ساختاری، نظامی، اخلاقی و قانونی مشابهی مواجه است و احتمالاً در اوکراین با همان سرنوشتی روبرو خواهد شد که داعش در عراق، سوریه و لیبی: مشاهدات عملیاتی، اما در نهایت یک شکست استراتژیک.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما