lancerbanner

خبردهنده: نان و دارو هرگز از بین نمی رود

[ad_1]

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ارزش ترجیحی نان و دارو حذف نشده و دولت مصمم به توزیع عادلانه آن است.

به گزارش ایرنا، محمد مخبر جمعه شب در برنامه « ردیف اول » شبکه خبر با تشریح اقدامات دولت سیزدهم برای ایجاد و توزیع عادلانه کمک ها، چالش امنیت غذایی و مشکلات اخیر در جهان.

خشکسالی در منطقه که عمدتاً تولید کالاهای اساسی بود، ناشی از جنگ اوکراین بود که 3 درصد غلات نفتی و 2 درصد غلات آن را تولید می کرد.

معاون اول رئیس جمهور در بیانیه ای مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری سه سال اخیر را در مسائل اقتصادی با عنوان نامزدی اقتصادی به پایان رساندند، اجرای کامل این موارد را فراتر از چالش ها، جدیت و تحقق شعارهای ما دانستند. مقام معظم رهبری با عنوان

این مخبر افزود: دشمنان پس از تحمیل کودتای نظامی جای میدان جنگ هشت ساله را گرفته و جنگ اقتصادی را برای ملت ایران به ارمغان آورده اند که خطرناکتر است.

وی ادامه داد: جنگ اقتصادی از جنگ نظامی دور است و دشمن به دنبال همه ملت ایران است.

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در تلاش ویژه برای مقابله با تحریم ها علیه دشمنان و توقف راهبرد در عرصه اقتصاد گفت: توصیه های ایشان بود که کشور را از تنگناهای شدید اقتصادی نجات داد.

مخبر افزود: در گذشته با کوچکترین سمت رئیس جمهور آمریکا شاخص هایی از تحولات اقتصادی دیده می شد اما امروز متوجه شده اند که این تحرکات و مواضع چالشی نیست.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت گام های هفدهم را برای خنثی سازی این وضعیت برداشته است، افزود: دولت در ابتدا نفت را با نرخ 9 هزار بشکه می فروخت و به منابع کافی برای فروش نفت دسترسی نداشتیم.

مخبر افزود: در عین حال منابع مالی کشور افزایش یافته و وضعیت کالاهای اساسی نیز نامناسب تلقی شده است که در این زمینه امکان موفقیت وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: دولت بدون استقراض و با همان منابعی که سه تا چهار ماه در اختیار دارد می تواند شرایط اساسی را به نقطه مطلوب برساند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به فوت و فوت روزانه 6 نفر در کرونا در آستانه هفدهمین سالگرد درگذشت وی، گفت:

این مخبر افزود: دولت سیزدهم با همین منابعی که در اختیار داشت، 2 میلیون دوز واکسن تولید کرد و با همین واردات و درآمد حاصل از فروش نفت، اکثر امور کشور را اداره کرد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای خنثی سازی تحریم ها، گفت: طرف های مذاکره درک می کنند که جمهوری اسلامی نیازی به مذاکره و نتیجه ندارد، اگرچه دولت سیزدهم تمام اقدامات لازم را برای رفع تحریم ها انجام داده است، اما اقدامات انجام شده قابل احترام است.»

به گفته معاون اول رئیس جمهور، برخی از کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند قیمت دلار تا 3 هزار تومان افزایش یابد، اما با اقدامات دولت و مالی که صورت گرفته، شاخص های اقتصادی تثبیت شده است.

مخبر افزود: در روزهای ابتدایی سال هفدهم نرخ تورم 3 درصد بود اما در پایان سال گذشته به حدود 3 درصد رسید.

به ویژه افزایش قیمت برخی اقلام در هفته گذشته، منشأ گرانی، الزامات قانونی بودجه و حذف موضوع ترجیحی اقلام اصلی.

مخبر افزود: سال 1.6 میلیارد برای سال ارزش ترجیحی کالاهای اساسی در نظر گرفته شد که سه تا چهار ماه بود.

وی ادامه داد: دولت یک فوریت و دستور العمل دو فوریتی را به صورت فوری به مجلس نمایندگان ارائه کرد که با مخالفت مجلس عوام مواجه شد و تا پایان سال این موضوع حل نشد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: بحث لایحه بودجه در اولویت نبود و سایر دولت ها مجبور شدند برای جلوگیری از فساد این ارزش را اصلاح کنند، به نظر نمی رسد.
مخبر افزود: در کنار گرانی انرژی و افزایش ارزش کالا و نصف شدن آثار گمرکی، طبیعتا تورم و تورم را به بازار تحمیل می کند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت کالاهای اساسی در جهان نیز به این امر کمک کرده است که حتی برخی از کشورهای اروپایی برای اولین بار برخی از کالاها را به اشتراک گذاشته اند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در این شرایط دولت رسیدگی به کمبود کالاهای اساسی و همچنین مقابله و صادرات این کالاها را در اولویت قرار داده است.

مخبر اضافه کرد: شرکتی که 2 هزار میلیارد تومان سود می گیرد از آن خدماتی نیست که به دنبال خدمات ارزان باشد و به صورت آزاد بفروشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال شرکت های بزرگ فولاد و پتروشیمی از آب رودخانه ها به جای آب شرب با قیمت ارزان تر استفاده می کنند که برای بهبود این وضعیت هشت خط آب راه اندازی کرده ایم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه شرکت ها اقتصادی عمل نکردند بلکه از فرصت ها استفاده می کردند، افزود:

این مخبر به ویژه گفت که آثار گرانی بر لایه های اقتصاد کاهش یافته است.

وی به عنوان مثال توضیح داد: سال گذشته 61.2 میلیارد با نرخ ترجیحی پرداخت شد که برای هر دلار 2000 تومان در نظر گرفته شد که حاصل آن در 3122000 میلیارد ضرب شد.

به گفته مخبر، در سایه این اتفاق، اقشاری ​​از مردم در کمین مانده اند و میلیون ها نفر بدون کمک این یاوران، زندگی سختی را سپری می کنند، زیرا برخی از آنها حتی قادر به تامین نیستند. مسکن مناسب

معاون اول رئیس جمهور در دیگر سخنان خود با بیان اینکه کمک و دارو به هیچ وجه حذف نمی شود، افزود: همچنین مبلغ ماهیانه برای افزایش قیمت در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه بیان کرد: قشرها بیش از هزینه تامین این کالاها پرداخت می کنند، اما نیاز لایه هاست و جامعه در مجموع از این کمک ها بهره مند می شود و پولی که متعلق به آنهاست بر عهده آنهاست.

معاون اول رئیس جمهور همچنین گفت: این کمک ها قبل از آزادی با هزینه خانواده سرپرست در نظر گرفته می شود.

مخبر همچنین افزود: در کنار این تمهیدات برای اقشار پایین جامعه، به سهام جامعه نیز توجه شده است.

معاون اول رئیس جمهور به ویژه در مورد لزوم مبادله عادلانه و توزیع عادلانه کمک ها گفت: جراحی اقتصادی عامل مرگ افراد است به همین دلیل برای دولت اهمیت زیادی دارد.

مخبر افزود: دولت های گذشته نتوانسته اند با چالش ها کنار بیایند اما آیت الله رئیسی گفته است که حاضر است با اصلاح اقتصاد کشور اقتصاد کشور را خدشه دار کند.

وی ادامه داد: اگر در آن زمان قیمت 8000 تومان بود، ارزش ترجیحی حذف می شد، هزینه ها کمتر می شد، اما امروز دلیل افزایش ارزش ارز قطعا دنبال می شود، اما اقتصادی بنیادین. اصلاحات یک تصمیم جدی دولتی است.

معاون اول رئیس جمهور از همه دست اندرکاران و نخبگان می خواهد که از دولت هند در این اصلاحات اقتصادی حمایت کنند و به کل جامعه بفهمانند که ارزش ام تومانی ناعادلانه بوده و بهره وری کشور را به چالش کشیده و هیچ منفعتی برای کشور ندارد. مردم.

این مخبر در عین حال از نخبگان و اصحاب رسانه خواست تا از این موضوع به ویژه اقشار حاشیه نشین جامعه غافل نشوند و گفت: این کار بزرگی است که به نفع مردم و کشور است.

معاون اول رئیس جمهور نیز با بیان اینکه بخش مسکن منبع اصلی درآمد خانوارها است، بر لزوم کاهش این هزینه ها توسط دولت تاکید کرد و افزود: این اقدامات موجب افزایش توان اقتصادی خانوارها نیز می شود.

این مخبر همچنین با اشاره به اقدامات دولت در زمینه شاخص های مدیریت اقتصادی گفت: یکی از دلایلی که باعث تولید نقدینگی می شود، استقراض بانک مرکزی از دولت مرکزی است.

وی بر لزوم تمرکز بر هدایت وجوه نقد در جیب کارگزاری تاکید کرد و گفت:

به گفته مخبر، دولت مصمم است از طریق بانک به سمت نقدینگی در تولید و حمایت از مردم حرکت کند که قطعا آثار خوبی برای جامعه خواهد داشت.

معاون اول رئیس جمهور در دیگر سخنان خود به ویژه در مورد سیاست خارجی قرن هفدهم از دیدگاه نخبگان برای اصلاح ساختار اقتصادی سمندی افزود:

مخبر اضافه کرد: آیت الله رئیسی در رایزنی بسیار حائز اهمیت است و صاحب نظران را از دیدگاه ها و نظرات مختلف از منظرهای مختلف گرد هم می آورد و چهار تا پنج جلسه با کارشناسان اقتصادی در زمینه اصلاحات اقتصادی و جهت گیری توسعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت اقدامات خوبی برای رفع مشکل اشتغال انجام داده است که یکی از آنها استفاده از این احکام در ظرفیت معلق کشور بود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: تعداد کارخانه ها و واحدهای تولیدی را در کشور افزایش داده ایم و مرخصی ها و مرخصی ها افزایش یافته است.

مخبر گفت: در حدود دو ماه گذشته کارخانه غیرفعال به تولید بازگشته و جبهه توسعه اقتصادی بسته شده است.

وی همچنین به پیشنهادهای دیگر دولت برای بحث و بررسی پیشنهادات نیمه تعلیق اشاره کرد و گفت:

مخبر افزود: اولویت دولت در سفرها به استان اعتبار دادن به پروژه هایی بود که بیش از 5 درصد پیشرفت داشته اند اما بر زمین مانده اند.

وی ادامه داد: دولت در جایگاهی قرار دارد که در تکمیل نیمی از طرح های تکمیل طرح جدید مردمی مشارکت داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور در پایان به وضعیت ذخایر عمده کشور خواهد پرداخت.

مخبر افزود: اقتصاد کشور مشکل دارد اما حل نشدنی نیست.

وی گفت که دولت هفدهم مصر همیشه زندگی آبرومندانه ای داشته است و هیچ نیازمند و ناتوانی توان پرداخت آن را ندارد و همه منابع باید عادلانه توزیع شود و آنها همکاری صمیمانه ای دارند.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما