lancerbanner

جزئیات طراحی خانه جدید برای بازار مسکن

[ad_1]

در رفتن با امضای مجلس نمایندگان، 9 نفر از اعضای مجلس نمایندگان به این دلیل که اجاره املاک مسکونی از طریق مالیات و تعیین تعیین می شود، به مجلس نمایندگان معرفی شدند. ، نرخ رشد خیره کننده بوده است.

بر اساس این گزارش، تاکنون هیچ گونه کنترل و قیمت گذاری در این زمینه صورت نگرفته و رعایت رهنمودهای قانونی و فقهی در این خصوص ضروری است.

به این ترتیب پیشنهاد می شود آن دسته از مستاجرینی که قرارداد اجاره خود را در اسناد رسمی و یا در موضوع ملک و مسکن به ثبت رسانده اند، قانون تولید مسکن را ثبت کرده و مبلغ اجاره آنها با شاخص سالانه افزایش یابد. نشانگر بانک مرکزی بر اساس مفاد ماده (1) قانون مدنی، امتیاز خرید و بازسازی مسکن در صورت خروج از صندوق و سهولت بازپرداخت سایر متقاضیان تسهیل شده است.

در مقابل مستاجرینی که در قرارداد اجاره خود، اجاره بها را بیش از یک شاخص افزایش داده اند، به ویژه مبلغ مازاد، موظف به پرداخت مالیات بر اجاره عدسی هستند. از این حیث، ممکن است فردی مستقیماً در امور یک کشور دخالت داشته باشد، بدون اینکه به این امر به عنوان آخرین چاره متوسل شود.

آیا قیمت مسکن و اجاره بها با ابزارهای مالیاتی کاهش می یابد؟آیا راه رسیدن به بازار مسکن یک ابزار مالی است؟

مهدی سلطان محمدی کارشناس بازار مسکن در به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به استفاده از ابزارهای مالیاتی در بازار مسکن به دو دلیل عمده گفت: این موضوع در مرحله اول با هدف تامین کسری بودجه دولت است و در مرحله دوم در مرحله دوم ابزارهای مالیاتی اجرای سیاست های دولت در بخش مسکن با هدف کنترل بازار و کاهش قیمت ها است.

وی افزود: ابزارهای مالیاتی متنوعی در این زمینه وجود دارد اما اخذ مالیات از خانه های خالی و مالیات بر اجاره مسکن مورد توجه سیاستمداران حوزه مسکن قرار گرفته است که در نتیجه تنها یک واحد با کنتور زیر کنتور است. از پرداخت مالیات معاف است و فردی که بیش از دو واحد اجاره می دهد نیز باید مالیات را پرداخت کند.

سلطان محمدی با بیان اینکه برای کنترل قیمت اجاره باید معافیت های مالیاتی بیشتری در نظر گرفته شود، معتقد است: این کار صرفا برای جبران کسری بودجه دولت انجام شده و هدفی مبتنی بر اجاره است. و کنترل اجاره و نه تحت هیچ عنوان.

این کارشناس همچنین به موضوع فرار مالیاتی از خانه های خالی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شناسایی خانه های خالی کار سختی است، استفاده از این ابزار مالیاتی تاثیر بسیار کمی دارد، در حالی که املاک و مسکن ملی برای این منظور طراحی شده است. عملکرد این تجهیزات نمی توانست منتظر بماند تا خانه های خالی به طور کامل شناسایی شوند.

سلطان محمدی افزود: با وجود اینکه گفته می شود تقریباً یک میلیون و 500 هزار واحد خالی در کشور وجود دارد، این موضوع چندان دقیق نیست، محاسبه نشده است. علاوه بر تکمیل ملک ملی و مسکن، حدود هزار میلیارد تومان نیاز است.

این مدرس ادامه داد: با توجه به این هزینه ها توجهی به این نشد که با تخلیه منازل اهداف فرار مالیاتی محقق شود، هرچند که برای افزایش عرضه واحدهای تولیدی در بازار مسکن مناسب است. در آن صورت اجرای این طرح موفقیت آمیز نبود.

سلطان محمدی خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر اجرای این طرح با موفقیت همراه نبود، اما اگر تنها مشکل باشد پیچیدگی های خاص خود را دارد و اجرای آن به راحتی سابق نیست. .

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما