lancerbanner

تورم در راستای سال قبل

[ad_1]

در رفتن بر اساس اعلام مرکز آمار، نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور در اسفندماه نسبت به مدت مشابه سال قبل در ماه مشابه سال قبل به 1.3 درصد رسید. تورم سالانه خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب 1.2 و 1.6 درصد و خانوارهای شهری 1.6 درصد و روستایی 1.2 درصد رشد داشته اند.

به گزارش فرارو، نرخ تورم (درصد تغییر در تعداد شاخص‌ها نسبت به ماه مشابه سال قبل) در ماه مارس به 1.4 درصد رسید، به این معنی که خانوارها در مجموع، 1.2 درصد بیشتر از مارس، یک عدد برای کل مجموعه خرید کردند. کالاها و خدمات برابر؛

این در حالی است که کارشناسان اقتصادی معتقدند با عبور از مرز قفقاز از مرز 41000 میلیاردی، مشکل تحریم و FATF وجود دارد، افزایش نقدینگی و تورم نیز غیرقابل جبران است، در این مورد دولت استدلال می کند که وجود دارد. هیچ راه حلی برای مسئله چاپ جزئی وجود ندارد، برخلاف انتقاداتی که می گویند این اقدام روز به روز در حال افزایش است و در نتیجه وضعیت رو به رشد است.

جهت تورم سال قبل؛ آیا ریسک تورم از بین می رود؟وضعیت تورم در سالجاری
افق مرتضی کارشناس مسائل اقتصادی است به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به اینکه دو سناریو برای تورم در سال آینده قابل پیش بینی است، گفت: در سناریوی یک در صورت تحمل احیا و تحریم ها، واردات نفت از ایران در کشورهای جنوب چین، ژاپن، عراق و هند مسدود می شود. تورم تا سقف فروخته می شود، به عبارت دیگر با تعدیل انتظارات تورمی در مدت زمان کوتاه، دوره انتظار رشد تورم را تسریع می کند، در این زمینه مدیریت بازار توسط دولت نیز انجام می شود. واجد اهمیت زیاد.

وی افزود: این شرایط را می توان برای مدت کوتاه و حداقل شش ماه حفظ کرد، ما نمی توانیم منتظر بمانیم تا به ساختار اقتصادی ایران توجه کنیم، دارند و تا زمانی که این ساختارها با اصلاحات اساسی مواجه نشوند. ما نمی توانیم منتظر بهبود واقعی باشیم.

افقا گفت: البته ذکر این نکته ضروری است که اگر امروز نیز همین اتفاق تکرار شود، حداقل تا سه ماه آینده و به عبارتی در سه ماهه اول سال جاری شاهد آثار آن خواهیم بود. احتمالاً تورم بیشتری خواهیم داشت، ما با شرایطی مواجه هستیم که اثرات آن کوتاه مدت خواهد بود، زیرا قیمت نفت همچنان افزایش می‌یابد و وضعیت فروش نفت به حالت قبل باز می‌گردد، به جز رفع تحریم‌ها، چند ماه زمان نیاز است. کافی نیست. .

این کارشناس اقتصادی افزود: جدای از سختی تعیین عضویت ایران در افغانستان، این موضوع نیز مشخص است که تا زمانی که در این لیست سیاه قرار داریم، انتقال پولی و مالی به هیچ کشوری در دنیا انجام نخواهد شد، بنابراین این موضوع مطرح است. در این راستا باید منتظر ماند تا ایران هر چه زودتر از لیست سیاه سودجویی خارج شود تا بتوانیم منتظر افزایش قیمت و کنترل تورم باشیم.

افق با تاکید بر اینکه جدیدترین تفکر ضد تولیدی و ضد توسعه طلبی حاکم بر نظام اقتصادی کشور است، با بیان اینکه کشور نمی تواند در مسیر شکوفایی قرار گیرد، افزود: تغییر پارادایم در تفکر حاکم اقتصادی بر مدیریت اقتصاد کشور این است که انتظار داریم شرایط تغییر کند، وضعیت فعلی رو به بهبود است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه در سناریوی دوم اگر برجام به ثمر نرسد، وضعیت اقتصادی بدتر از امسال می شود، افزود: در مقابل این موضوع بانک مرکزی در رویکرد خود به چاپ و استقراض می گوید همین موضوع باعث تورم و افزایش قیمت کل بازارها می شود، بنابراین امید است کشور از این مخمصه خارج شود و مردم بتوانند در این بازارها نفس ارزشی بکشند. شرایط و خود را از نظر اقتصادی بازسازی کنند.

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما