lancerbanner

تقاضای قوی در بازار طلا و سکه

[ad_1]

در رفتن در چند روز اخیر پس از اینکه قیمت دلار، سکه و طلا به قله های تاریخی خود رسید و نتوانست بر این مقاومت ها غلبه کند، بازار به بن بست رسیده است، قیمت سکه و طلا در بازار نیز به شدت افزایش یافته است، در حالی که رئیس جمهور اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است که در صورت ثابت ماندن این شرایط، قیمت ها کاهش می یابد.

به گزارش فرارو، قیمت هر دلار آمریکا به نرخ ملی در نیمه نخست روز دوشنبه نرخ روز دوشنبه با ۲ تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت ۷ هزار تومانی روز شنبه «۷» بود. قیمت هر عدد طلا یک میلیون و 7000 تومان بود. هر قطعه سکه نیز در محدوده یک میلیون و 4 هزار تومان یافت شد.

کاهش قیمت جهانی طلا  آیا قیمت طلا و سکه در بازار داخلی کاهش می یابد؟آخرین وضعیت بازار سکه است
ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه قیمت جهانی طلا تحت تاثیر عوامل متعددی قرار گرفته است، گفت: در تمام دوره های جهانی شدن قیمت طلا افزایش یافته است اما در عین حال آرامش نسبی در جهان حاکم است اما طلا با کاهش قیمت مواجه است بنابراین سرمایه گذاران در بازار طلا به این نتیجه رسیده اند که در حال حاضر تقاضای واقعی برای طلا در دنیا وجود ندارد.

وی افزود: پس از آن با سیاست های اقتصادی که آمریکا در پیش گرفت، قیمت طلا به شدت کاهش یافت و سایر نقاط دنیا تمایلی به خرید طلا ندارند و تمایلی به خرید طلا ندارند. در قالب شاخص دلار افزایش یافته و به اوج خود رسیده است که نشان می دهد قیمت طلا به پایین ترین حد خود در ماه های اخیر سقوط کرده است.

محمد ولی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر طلا در بازارهای جهانی حدود 100 واحد در نوسان بوده است، گفت: این در حالی است که اونس جهانی در چند روز گذشته به تعداد محدود 1140 واحد معامله می شود، اما این فلز گرانبها در این روز قرار دارد. دلار در شرایطی مشابه طلای کوتاه مدت در بازارهای جهانی با نوسانات جزئی یک تا دو درصدی در نظر گرفته می شود، اما این یک موضوع طبیعی بود و به اعتقاد من اونس دنیا این موضوع را می توان برای بازار داخلی ما مهم دانست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه و در پاسخ به این سوال که چرا قیمت طلا در بازار کاهش یافته و چرا قیمت ها در بازار با کاهش محسوسی مواجه نشده است، گفت: در داخل مولفه دو اونس، قیمت جهانی و قیمت را تحت تاثیر قرار می دهد، اما قیمت طلا در بازار آزاد نوسانی نداشت.

وی افزود: در حال حاضر قیمت هر اونس طلا با کاهش حدود یک هزار تومانی به 8 هزار تومان و هر اونس یک میلیون و 2000 تومان رسیده است و وزن طلا و سکه نیز تغییر کرده است. اما همانطور که گفته شد این موضوع چشم نواز نیست اما با توجه به شرایط پایدار قیمت ها بیشتر با آن روبرو هستند اما این موضوع ارتباط مستقیمی با قیمت دلار و قیمت جهانی طلا دارد و چشم انداز این است که خواهیم بود. بتواند به وضعیت فعلی توجه بیشتری داشته باشد و ارزش بیشتری ببیند و بتواند این نوع توقع را داشته باشد.

محمدولی با اشاره به اینکه تقاضای سکه با تلاش برای کاهش آن پاسخ داده شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نوسانات قابل توجهی در این بازار وجود ندارد، حضور در این بازار برای برخی افراد جذابیتی ندارد، بنابراین حجم آن افزایش یافته است. افزایش یافته و تقاضا برآورده شده است.» در چنین شرایطی در صورت تقاضای طبیعی برای خرید مصنوعات طلا، با ضرر مواجه می شود.

وی تصریح کرد: اما با اعتقاد به اینکه عبد هیجان در بازار و همچنین ثبات قیمت دلار را می فروشد، وضعیت بازار سکه و طلا نیز بهتر می شود و مردم می توانند وضعیت خرید را مشخص کنند. و فروش در بازار.» این شرایط برای ما به عنوان طلایی هم بهتر است، زیرا از نظر ثبات، بازار پیش‌بینی می‌شود و مردم در حضور در بازار راحت‌تر تصمیم می‌گیرند که این موضوع به رونق بازار کمک می‌کند. .

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر عمده تقاضا در بازار مربوط به خرید و فروش طلا یا طلای خام است، گفت: با توجه به اینکه این بازار برای مردم عادی است، این بازار را به مردم توصیه نمی کنیم. که در این رابطه تخصص ندارند، همراه با ریسک، اما اگر خریدار از این موضوع بی خبر باشد، با ضرر مواجه می شود و به هیچ نوع پوششی محدود نمی شود، زیرا اختیار خرید را ندارد.

وی افزود: بنابراین بهتر است مردم در مصنوعات طلا سرمایه گذاری کنند که در صورت عدم اطلاع رسانی در بازار طلا ریسکی دارند و ارزشی ندارند و طلای درجه دو و مستعمل می فروشند.

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما