lancerbanner

تفسیر روایات تکراری از مرگ و خیانت تا سقوط و فرار

[ad_1]

در رفتن رویاها گاهی اوقات چیزهایی را که در درونمان هستند علامت گذاری می کنیم، اما سعی می کنیم آنها را نادیده نگیریم یا سرکوب نکنیم. به این ترتیب ما را به بررسی عمق شرایط روحی و روانی خود دعوت می کنند.

گزارش شده توسط فرارو رویاهایی مانند سناریوهای زندگی خودشان بسیار متنوع و متنوع هستند. انواع تصادفاتی که در بیداری یافت می شود در بینایی نیز دیده می شود و قلمرو جدید بینایی به مراتب فراگیرتر و مرموزتر از بیداری است. اما در عین حال برخی از مقالات کلی هستند که اکثر ما آنها را در رویاهای خود تجربه کرده ایم و حتی گاهی اوقات هر کدام را چند بار تجربه کرده ایم. رویاهایی مانند پرواز، تعقیب و گریز، خیانت و سقوط.

هر یک از این بسته های رویایی معانی متفاوتی دارند، معانی مختلفی دارند. در اینجا شرح مختصری از ادراکات متنوع دکتر کارمن هارا است که ما قادر به تصور آن هستیم.

. تعقیب و اجتناب

تفسیر روایات تکراری  از مرگ و خیانت تا سقوط و فرار

ما در رویاهایمان از چیزهایی که به آنها اعتقاد داریم فرار می کنیم. از یک حیوان، آدم یا موجود وحشتناک دیگر. معمولاً این خواب ها ترس و اضطراب زیادی در ما ایجاد می کند و گاهی حتی پس از بیدار شدن از خواب، دوره طولانی آشفتگی و اضطراب در ذهن ما ایجاد می شود. این رویاها نشانه چیست؟

رویاهای فرار معمولاً نشان می دهد که ما از چیزی یا شخصی در زندگی اجتناب می کنیم. هرچه جلوتر می رویم، به موضوع یا شخص رسیدگی می کنیم و به جای اینکه خودمان مشکل را حل کنیم، سعی می کنیم تا حد امکان مسیر خود را تغییر دهیم و موضوع را پاک کنیم.

علاوه بر این، چنین رویایی می تواند به این معنا باشد که ما درهای ذهن خود را به روی امکان چشم ها یا امکانات تازه باز می کنیم. ما نمی خواهیم واقعیتی را که در زندگی و وجود ما می گذرد بپذیریم. این واقعیت که ما در ناخودآگاه خود می دانیم که وجود دارد، اما در سطح هوشیاری ذهن خود را سرکوب می کنیم.

گاهی هم پیش می آید که در خواب دنبال چیزی می رویم. این چشم اندازها ممکن است بازتابی از تمایل ما برای دستیابی به کسانی باشد که به دور از دسترس خود نگاه می کنند.

. خیانت

تفسیر روایات تکراری  از مرگ و خیانت تا سقوط و فرار

وقتی در خواب می بینیم که شریک عاطفی مان به ما خیانت می کند، آنقدر ناراحت می شویم که حتی در بیداری از او احساس نارضایتی می کنیم. اما خبر خوب این است که خیلی به ندرت موافق است که خیانت در خواب به معنای خیانت در دنیای واقعی است. در واقع، بیشتر این بینش ها به چیزی در درون خود، به شریک عاطفی آن چیز اشاره دارد.

یکی از نشانه ها این است که چنین رویاهایی را می توان نادیده گرفت. یعنی احساس می کنیم که به شریک عاطفی خود توجه کافی نداریم یا به شدت نگران او هستیم. علاوه بر این، ممکن است قبلاً یک ارتباط عاطفی را از دست داده باشیم و این شکست در ما ترس ایجاد کرده باشد. ترس از طرد شدن دوباره و تنها ماندن. آنها آنقدر از نظر عاطفی تخلیه شده اند که سناریوی خیانت را ایجاد می کنند.

اینها نشانه هایی هستند که باید در احساساتی که نسبت به خود داریم تجدید نظر کنیم. وقتی در خواب می بینیم که شریک عاطفی ما شخص دیگری را به ما ترجیح می دهد، یعنی خود را پست تر از دیگران می بینیم و فکر می کنیم ارزش هایی که شخصیت جذاب ما را تشکیل می دهد در وجود ما نیست.

البته گاهی این رویاها واقعاً به شریک عاطفی مربوط می شود. یعنی ما در بیداری از نظر دستوری هوشیار شده ایم و حتی خیانت کرده ایم، اما این آگاهی را سرکوب کرده و از آن چشم پوشی کرده ایم. در این شرایط، ما معتقدیم واقعیتی که نمی‌خواهیم بپذیریم مشخص است.

اما اگر به خودمان خیانت شده ببینیم چه؟ در این صورت احتمالاً احساس گناه می کنیم. ما از نظر دستوری به خود خیانت کرده ایم و ذهن این گناه را در قالب خیانت برای ما مجسم کرده است. در عین حال، ممکن است این رویاها نشانه این واقعیت باشد که نیازهای ما به اندازه کافی در رابطه با شریک عاطفی ما ابراز نمی شود.

. مرگ

تفسیر روایات تکراری  از مرگ و خیانت تا سقوط و فرار

این احتمالاً یکی از وحشتناک ترین رسوایی هایی است که هر کسی می تواند ببیند. اما مرگ که در بینش من تصادفی است، برای عزیزان نشانه مرگ نیست، بلکه معمولاً نشانه مرگ از یک انتهای زندگی است.

اگر در خواب مرگ را ببینیم، نشانه هایی از یک دگرگونی بزرگ و اساسی را در وجود خود می بینیم. چیزهای درون ما می میرند تا چیزهای دیگر متولد شوند. برخی از چیزهایی که ممکن است به خاطر بسپارند عادات یا رفتارها و باورهای ما هستند.

شاید در اعماق ذهن خود احساس کنیم که بیش از حد برای دیگران فداکاری می کنیم و بنابراین به یک معنا زندگی خود را به خاطر دیگران از دست می دهیم. مفهوم دیگر این است که ما خود را تحت فشار زیادی می بینیم و مرگ استعاره ای از تمایل ما برای رهایی از فشار شرایط است.

اما دیدن مرگ یکی از عزیزان می تواند نشانه ای از پیچیدگی و دشواری روابط ما با آنها باشد، یا صرفاً به جای اینکه آنها را از دست بدهیم، ما را از ترس بازسازی می کند.

. سقوط

تفسیر روایات تکراری  از مرگ و خیانت تا سقوط و فرار

رویای افتادن از ارتفاع واقعاً باعث خوشحالی فرد نمی شود، اما معمولاً همه ما خیلی موافق هستیم. این بینش می تواند نشانه این واقعیت باشد که ما نسبت به شرایط و در رابطه با خود و چیزهایی که احساس ناامنی می کنیم از کنترل دست برداشته ایم. علاوه بر این، زمین خوردن ممکن است به این معنا باشد که ما تصمیمات اشتباه می گیریم و مسیرهای اشتباه را دنبال می کنیم، زیرا از اشتباه ناخودآگاه خود آگاه هستیم، اما در بیداری خود این آگاهی را نادیده می گیریم.

از نظر روانشناسی فرویدی، خواب سقوط نشانه آن است که قدرت تشخیص و عقل منطقی را کنار گذاشته و خود را به شهوات مطیع و خیالات جنسی تبدیل کرده ایم.

. پرواز

تفسیر روایات تکراری  از مرگ و خیانت تا سقوط و فرار

رویای پرواز معمولاً با رویای ما دوستانه است و ما نسبت به آن احساس مثبتی داریم. احساس می کنیم از نظر احساسی و عاطفی «بنزین تمام شده است».

در واقع، برخلاف رویای پرواز، رویای سقوط می تواند به معنای کنترل موقعیت و احساس توانایی شخصی باشد. این بینش معمولاً مصادف با زمانی است که ما به وسعت زندگی در زندگی پی می بریم و در موقعیت های مختلف زندگی مزایای جدیدی کسب می کنیم.

رویای پرواز به این معناست که ما نمی توانیم هیچ کاری غیر ممکن انجام دهیم و می توانیم آرزوی رسیدن به خود را داشته باشیم. اگر در رویاهای ما پرواز خیلی بلند است و از دیدن مناظر لذت می بریم، اینها نشانه تعالی و امید ماست. یعنی از اضطراب ها و ناامیدی های آنها رهایی یافته ایم یا توانایی رهایی از آنها را داریم.

اما اگر از تاخیر پرواز می ترسیم، این ممکن است به معنای ترس از چالش ها و مسائلی باشد که ممکن است در مسیر موفقیت با آن مواجه شویم.

. بکش

تفسیر روایات تکراری  از مرگ و خیانت تا سقوط و فرار

ما کاری را که انجام می دهیم دوست داریم و از آنچه از آنها می ترسیم معمولاً در رویاهای ما آرامش پیدا می کنند. ما شکل ها و اندازه های مختلف، رنگ های مختلف و معانی مختلف در سنت های خود داریم.

در واقع، نقش کلیدی در تفسیر این گونه دیدها، نگاه و احساسی است که ما در مغز داریم. مار در خواب می تواند نشانه هایی از تهدید یا خیانت را نشان دهد. نشانه هایی که نشان می دهد به محیط یا افراد اطراف خود اعتماد نداریم و احساس خطر می کنیم.

اما تعبیر خوش بینانه این است که مار در خواب می تواند نشانه هایی از خلاقیت، دگرگونی یا آرامش را نشان دهد. اینها مفاهیمی هستند که معمولاً به گونه ما در فرهنگ های ما مربوط می شوند، زیرا ما همچنین می توانیم آنها را بیان کرده و دوباره ارسال کنیم.

فروید مارها را به عنوان مسائل جنسی توصیف کرد و ترس از مار در بینایی را نشانه ترس ما از صمیمیت و ارتباط با دیگران تفسیر کرد.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما