lancerbanner

تحریم ازدواج در هند!

[ad_1]

در رفتن برخی از مردان هندی به پلتفرم های رسانه های اجتماعی پیوسته اند تا علیه جرم انگاری تجاوز زناشویی صحبت کنند. دادگاهی در دهلی نو، پایتخت، در حال رسیدگی به پرونده ای علیه معافیت ازدواج بر اساس قانون تجاوز جنسی است.

دویچه وله به نقل از فرارو نوشت؛ اگرچه هند در دهه گذشته قوانین سختگیرانه ای را برای مبارزه با تجاوز وضع کرده است، اما در جهان کمتر از یک لیست است: فهرستی از بیش از 30 کشور که در آن شوهر نمی تواند به دلیل تجاوز به همسرش تحت تعقیب قرار گیرد.

بر اساس قوانین کیفری کنونی هند، تجاوز جنسی به رابطه جنسی با یک زن بدون رضایت و بر خلاف میل او یا در صورت صغیر بودن تعریف شده است. چند استثنا وجود دارد، از جمله مداخلات پزشکی، عدم مقاومت بدنی و آمیزش جنسی بین مرد و همسرش بالای 18 سال. با این حال، کارونا ناندی، وکیل و مشاور AIDWA، به حکم قبلی دادگاه عالی هند اشاره کرد و تکرار کرد:

مردان هندی از جرم انگاری احتمالی می ترسند

در حالی که دادگاه در حال رسیدگی به پرونده های تشکیل شده توسط سازمان غیرانتفاعی AIDWA مستقر در دهلی نو و دو نفر دیگر است، چندین مرد در توییتر نوشتند که اگر تجاوز به عنف جرم شود، طلاق خواهند گرفت.

طرفداران پرونده او تلاش کرده اند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. طرفداران پرونده او تلاش کرده اند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. آنها استدلال کرده اند که این امر ازدواج را به یک نهاد خطرناک برای مردان تبدیل می کند، مردانی که می گویند در حال حاضر طبق قوانین فعلی با رفتارهای نادرست و پرداخت هایی مانند مهریه روبرو هستند.

در 26 ژانویه، هند سالگرد قانون اساسی خود را با هشتگ “روز مرد جمهوری نیست” در توییتر جشن گرفت. چندین گروه مدافع حقوق مردان، از جمله بنیاد خانواده هندی را نجات دهید، اعتراض کرده اند. می گویند هند دیگر یک کشور نیست. مردان و آنها شهروند درجه دو محسوب می شوند. این سازمان ها تعهد خود را به حقوق مردان تکرار کردند و مدعی شدند “نقض گسترده آزادی های مدنی و حقوق بشر به نام توانمندسازی زنان در هند”.

ماقابیتا کریشنان، فعال حقوق زنان معتقد است که خشم توسط گروه هایی سازماندهی می شود که در رسانه ها ناسازگار دیده می شوند.

کریشنان می گوید: “استدلال آنها بر این فرض استوار است که مردان در ازدواج حق دارند رابطه جنسی داشته باشند. کل ایده “ممنوعیت ازدواج” از این نشات می گیرد: اگر به رابطه جنسی دسترسی نداشته باشیم، از ازدواج خودداری می کنیم.” به دویچه وله گفت: مفهوم چشم انداز عمیقاً مشکل ساز است

تاریخچه قانون تجاوز زناشویی

قانون مجازات هند که به طور رسمی به عنوان قانون مجازات هند شناخته می شود، در سال 1860 تحت حاکمیت استعمار بریتانیا به تصویب رسید. در آن زمان، بریتانیا از «دکترین پوششی» دفاع می کرد که در آن حقوق و تعهدات قانونی زن پس از ازدواج توسط شوهرش در نظر گرفته می شد.

این بدان معناست که زنان نمی توانند برخلاف میل همسران خود به فعالیت هایی مانند خرید یا عقد مال بپردازند. در عوض، زنان از مجموعه ای از تعهدات قانونی، از جمله آمیزش جنسی در ازای حمایت و حمایت از همسرشان متنفرند. به گفته کارشناسان، لغو تجاوز یک قانون قدیمی است که ریشه حکومت استعماری دارد.

ربکا جان، وکیلی که به دادگاه مشاوره داد، گفت که مرد نمی تواند به دلیل انتظار برای رابطه جنسی در ازدواج، با همسرش رابطه جنسی اجباری داشته باشد.

نابودی نهاد ازدواج

در سال 2016، موضع رسمی دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند این بود که جرم انگاری تجاوز زناشویی «نهاد ازدواج را بی ثبات می کند و به ابزاری برای آزار و اذیت شوهران تبدیل می شود». با این حال، درخواست‌کنندگان استدلال کردند که بین سال‌های 2015 تا 2016، طبق بررسی ملی سلامت خانواده، بیش از 83 درصد از افراد متاهل قربانی خشونت جنسی (بین 15 تا 49 سال) گفتند که شوهر فعلی‌شان عامل این خشونت بوده است. . تنها 9 درصد از زنان توسط شوهران سابق خود مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

ناندی می‌گوید: «شواهد نشان می‌دهد که احتمال آزار جنسی یک زن توسط شوهرش ۱۷ برابر بیشتر از مردان دیگر است.

در نهایت، سیستم عدالت کیفری هند مجازات های شدیدی را برای طرح اتهامات جنایی نادرست در نظر می گیرد. از آنجایی که دادگاه به دلیل تغییر شرایط، آخرین درخواست‌ها را بررسی می‌کند، دولت فدرال هند سوگندنامه جدیدی صادر کرده است مبنی بر اینکه «رویکرد سازنده» در پیش گرفته است و در حال حاضر در حال رایزنی با چندین متخصص در این زمینه است.

راه پیش رو

کریشنان گفت: “مردانی که به معافیت اعتراض می کنند نگران نجات خانواده نیستند. کریشنان می گوید که آنها بیشتر به حفظ هنجارهای مردسالارانه جامعه علاقه مند هستند. خشونت علیه زنان و کودکان یک تهدید واقعی برای سازمان خانواده است.”

بسیاری از زنان کمتر احتمال دارد که توسط شوهرانشان به تجاوز جنسی متهم شوند زیرا دادگاه به استدلال های شاکیان علیه تجاوز زناشویی می شنود و منتظر پاسخ رسمی دولت هند است.

این نهاد ازدواج را دموکراتیک می کند. هیچ نهادی نمی تواند دوام بیاورد اگر بر اساس تابعیت یکی از طرفین بر اساس تابعیت طرف دیگر باشد، اما قضاوت در مورد اینکه لغو این معافیت منجر به توزیع عادلانه می شود خیلی زود است. کریشنان گفت: قدرت در ازدواج.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما