lancerbanner

بزرگترین ستاره راه شیری کهکشان راه شیری است

[ad_1]

در رفتن کارشناسان دانشگاه پزشکی آریزونا VY Canis Majorisتصور می شود که یک ستاره قهوه ای مایل به قرمز، احتمالاً بزرگترین ستاره در کهکشان راه شیری، می تواند مرگ را پیش بینی کند. در واقع، این مدل نشان می دهد که این ستاره ها مراحل مرگ خود را اسپری می کنند.

طبق گزارشات فرارو، از آنجایی که مرگ کره سرخ در چند وقت اخیر موضوع بحث های زیادی بوده است. در ابتدا، اخترشناسان فکر می کردند که مانند بسیاری از ستارگان دیگر، به خسوف تبدیل می شوند. با این حال، آخرین داده ها نشان می دهد که فقدان تعداد قابل توجهی ستاره قرمز در مقایسه با تعداد ابرهای قرمز نمی تواند پاسخی جهانی برای این فرضیه باشد.

نظریه جدید این است که احتمال افتادن آنها در سیاهچاله بیشتر است، زیرا مشاهده مستقیم بسیار دشوارتر از ظهور مشاهدات جدید است. با این حال، مشخص نیست که وی پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. برای پاسخ به این سوال داشتن یک مدل هوشمند مفید خواهد بود. محققان دانشگاه آریزونا از VY Canis Majoris به عنوان پلت فرمی برای آزمایش مدل خود از صلیب سرخ استفاده کردند.

این ستاره خود جرم است و اندازه آن از 1 AU تا 2 AU (واحد نجومی) متغیر است و تنها 3 سال نوری با زمین فاصله دارد. این سفارش بینندگان VY Canis Majoris که در جنوب Canis Major واقع شده است را به خود جلب می کند. اندازه زیاد و نزدیکی او به منظومه شمسی او را به یک نامزد برجسته تبدیل کرده است. همچنین، علیرغم دریافت داده های خوب، ستاره شناسان می توانند پیچیدگی های سطح روانی ستاره را ببینند.

یکی از مقصران اصلی مرگ یک ستاره، جنایت تسلیم شدن است. طبق معمول، این زمان مصادف است با خروج گاز و غبار به طور همزمان از ستاره فوتوسفر. با این حال، در VY Canis Majoris، ویژگی های فوق العاده ای وجود دارد که شبیه گل آفتابگردان تاج دار است، اما ارزش یک میلیارد دلاری دارد. محققان دانشگاه UA از تلسکوپ ALMA برای جمع آوری سیگنال های رادیویی از ستاره استفاده کردند که بلافاصله پس از آن در فضا منتشر شد. این مواد از جمله دی اکسید گوگرد، دی اکسید سیلیکون و کلرید سدیم مجاز به تشخیص حرکت این مواد هستند.

برای این کار باید کل دیش ALMA را اندازه گیری کنند و بیش از یک ترابایت داده جمع آوری کنند تا اطلاعات صحیح را به دست آورند. جمع آوری تمام داده های جمع آوری شده می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، و آنها هنوز روی برخی از داده ها کار می کنند. با این حال، دانشمندان کشف کرده اند که خود این ستاره در مراحل اولیه است. در واقع، بزرگترین ستاره در کهکشان راه شیری به آرامی در حال مرگ است.

منبع: Universe Today

ترجمه: مصطفی گرفی-فرارو

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما