lancerbanner

بحران قیمت مسکن در ترکیه را افزایش داده است

[ad_1]

در رفتن بانک مرکزی ترکیه هفته گذشته گزارش سالانه خود از شاخص مسکن در ترکیه را منتشر کرد. این گزارش اشاره می کند که ترکیه با یکی از بدترین بحران های املاک در تاریخ خود مواجه است.

بر اساس گزارش فرارو از خاورمیانه، بانک مرکزی ترکیه گزارش داد که میانگین قیمت یک کشور در استانبول به 6.5 میلیون (11000 1) در سال رسیده است، در حالی که در ترکیه 75000 2 در سال است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی ترکیه، قیمت مسکن در ترکیه در مدت مشابه سال گذشته به طور متوسط ​​1.3 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که افزایش قیمت در استانبول 1.3 درصد بوده است.

حتی در شهرهای کردنشین مانند دیاربکر و سانلیورفا در جنوب شرقی که کم توسعه‌ترین مناطق ترکیه محسوب می‌شوند، این افزایش 3 درصد بوده است. به گفته کارشناسان، تورم همراه با افزایش هزینه ساخت، ابزار دقیق و عدم تعادل بین عرضه و تقاضا، نقش مهمی در بحران ترکیه ایفا می کند.

سایت میدل ایست آی در 2 سپتامبر گزارش داد که سیمان یک فرد 500 3 (661) قیمت دارد. در ماه جاری، یک تن سیمان حدود 1 یر (95 1) قیمت دارد.

ابراهیم گوزجو، پیمانکار خاورمیانه گفت: «فقط قیمت سیمان نیست که افزایش یافته است، بلکه همه چیز و هر ماده ای که در ساخت و ساز و تجهیزات استفاده می شود، هر روز سنگین تر می شود.» نرخ ارز در آن زمان 1 لیر بود. یا 5 دلار

تورم در ترکیه که در سپتامبر گذشته حدود 3 درصد بود، پس از افزایش بیش از 3 درصدی، در ماه مارس بالاتر از ارزش دلار آمریکا 1.4 درصد بود.

حمله روسیه به اوکراین بر بخش تولید ترکیه نیز تأثیر گذاشته است، زیرا قیمت ها به شدت افزایش یافته است.

به عنوان مثال، قیمت یک اونس ساخت و ساز در ترکیه در ماه آوریل، حد قبلی 1 لیر (745) بود و اکنون 1 لیر (1022 3) است.

افزایش قیمت چشم

طبقات متوسط ​​در ترکیه که دارای پایگاه خانگی هستند، بار عمده این افزایش چشمگیر را متحمل شده اند.

اوگور گورسیس، اقتصاددان و رئیس سابق بانک مرکزی بانک مرکزی ترکیه، تصویری را در حساب توییتر خود منتشر کرد که نشان می‌دهد سرکوب بین شاخص مصرف‌کننده و شاخص قیمت، که شامل هزینه غذا، انرژی، حمل و نقل و قیمت است. کشور.

بدترین بحران املاک و مستغلات ترکیه در تاریخ

به نظر می رسد که به طور موثر نشان دهنده این است که قیمت زمین از نظر تورم بیش از دو برابر حقوق کشور افزایش یافته است.

علی کورت، مدیرعامل شرکت ساختمانی کیپتاس، که به دنبال تامین مسکن ارزان، متوسط ​​و ارزان در استانبول است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: به عبارت دیگر، متوسط ​​قیمت هر متر مربع یک آپارتمان است. 1.2 میلیون لیر (9500 1).

با توجه به اینکه حداقل دستمزد ماهانه در ترکیه 1 لیر (295) است، یک فرد کم درآمد باید بیش از 5 سال کار کند تا بتواند یک آپارتمان متوسط ​​داشته باشد، چیز دیگری را هدر ندهید. همچنین افزایش نرخ تورم که باعث کاهش ارزش ارز می شود در نظر گرفته نمی شود.

ابوبکر کیشار، یکی از کارکنان بخش خصوصی ترکیه، می گوید که خاورمیانه برای خرید یک آپارتمان در استانبول تقریبا غیرممکن است.

وی می گوید: در سه ماه اخیر توانستم یک آپارتمان مناسب در دنبال بخرم حتی در آن زمان 3 درصد افزایش قیمت داشته است. مستاجران نیز به شدت متضرر شده اند.

مرد جوان می افزاید: اکنون ماهیانه 2 لیر (170 دلار) برای آپارتمان خود می پردازم اما صاحبخانه ام به بهانه افزایش قیمت می خواهد 3 لیر (410 دلار) قیمت را افزایش دهد. قانون ترکیه به مالک اجازه نمی دهد نرخ تورم سالانه را افزایش دهد.

بدترین بحران املاک و مستغلات ترکیه در تاریخ

با وجود این، وکیل «ابراهیم دیرین» می گوید: از شهریورماه گذشته پرونده موجر- مستاجر را بررسی کرده ایم، زیرا مالکان می خواهند در حالی که مستاجران مقاومت می کنند، آپارتمان های خود را با قیمت روز اجاره دهند.

ادعاهای مالکان و مستاجران در ترکیه به قدری رایج شده است که بسیاری از وکلا شروع به ارسال پست هایی در توییتر و اینستاگرام برای اطلاع مستاجرین از حقوق خود کرده اند. با این حال، این قانون همچنین به مالکان اجازه می دهد تا پس از پنج سال قرارداد خود را تمدید کنند.

اوزگور جوماک، “مهندس سابق هیدرولیک که در کاگیتانا زندگی می کرد، یکی از محله های مهم در منطقه استانبول است.

او می گوید: اجاره من 2 لیره (135 3) بود و شش سال در یک آپارتمان زندگی کردم، صاحب زمین قرارداد را تمدید کرد و از من 2 لیره (410) اجاره خواست. برای من غیرممکن بود. “من می توانم اجاره را بپردازم، زیرا شریک زندگی من کار نمی کند. بنابراین، مجبورم از این آپارتمان نقل مکان کنم.”

اوزگور و خانواده‌اش اکنون با پدر و مادرشان در آپارتمانی رویایی در شنلر، بخشی دیگر از منطقه فقیرنشین استانبول زندگی می‌کنند.

عصبانیت از جانب بیگانگان

بحران اموال همچنین به بحران دیگری دامن زده است، هزاران ترک در رسانه های اجتماعی طوماری را برای بازگرداندن پناهجویان از دولت، ممانعت از ورود پناهجویان جدید و ممنوعیت فروش اموال به خارج از کشور راه اندازی کردند.

ترکیه در حال حاضر به هر خارجی که یک دلار غیرنظامی بخرد تابعیت می دهد. طی 9 سال گذشته، 6 کشور ترکیه به ارزش 31.6 میلیارد به خارج از کشور فروخته شده است.

این موضوع مخالفت شدید شهروندان ترکیه با پناهجویان و مهاجران را برانگیخته است و دولت را مجبور به ایجاد تغییراتی در سیاست خود کرده است. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت که دولت در حالی که روی راه‌هایی برای فراهم کردن شرایط برای بازگشت پناهجویان کار می‌کند، “ایمن و با عزت” است.

اردوغان گفت: ترکیه میزبان پنج میلیون پناهنده است که از این تعداد یک میلیون و 200 هزار پناهجو اهل سوریه هستند، اگرچه ما تنها هستیم، اما تمام تلاش خود را می کنیم تا صلح و عزت را به برادران خود در سوریه بازگردانیم.

سلیمان سویلو، وزیر امور خارجه ترکیه، احزاب مخالف ترکیه را به اقدام «تحریک آمیز» در مورد موضوع پناهجویان متهم کرد. با وجود این، وی گفت که ترکیه در عید فطر جلوتر از سوریه حرکت کرده است و سوریه به نیابت از آن اقدام خواهد کرد.

سالانه صدها هزار خوک برای عید وارد سرزمین خود می شوند و سپس به ترکیه باز می گردند. انتقاد از احزاب مخالف ترکیه تشدید شده است. آنها استدلال می کنند که ورود و خروج آنها ثابت می کند که سوریه هنوز کشور امنی برای بازگشت پناهجویان است.

احزاب اپوزیسیون از جمله حزب جمهوری خواه و حزب مردم وعده داده اند در صورت قدرت گرفتن از سوریه خارج خواهند شد.

احمد آردام، خیاطی که دو سال پیش محله فتح استانبول را ترک کرد، می‌گوید: “من استانبول را ترک کردم، زیرا زبان عربی در محله ما غالب بود. میلیون‌ها خارجی در این کشور هستند که تصادفی نیستند. در این صورت، قیمت ملک پایین می آید.حالا امکان کاهش قیمت وجود ندارد،چون به اجاره و خرید خانه ادامه می دهند.این به معنای نژادپرستی نیست.(ترک ها)ما پول دیگری نداریم.اگر بتوانیم” به خودمان کمک نکنیم چگونه می توانیم منتظر باشیم تا دیگران میزبان و مراقب ما باشند؟

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما