lancerbanner

بازوی سفید: ما هم معتقد به بازگشت به برجام هستیم

[ad_1]

جان کربی، هماهنگ کننده هماهنگی کاخ سفید شورای امنیت ملی با حضور جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران گفت:

جان کربی این اظهارات را در جریان یک سفر محلی به اروپا در روز شنبه به همراه جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، بیان کرد.

این مقام ارشد گفت: ما نیز معتقد به بازگشت به برجام هستیم. در حال حاضر نمی توانم در مورد وضعیت مذاکرات اظهار نظر کنم.

کربی در عین حال تاکید کرد که موضع او بر اساس این واقعیت که توافق هسته ای بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای است، تغییر نکرده است و ما به این موضع باز خواهیم گشت.

پیش از این، یکی از مقامات وزارت خارجه با قدردانی از تلاش های جوزف بورل در بیانیه ای گفته بود که واشنگتن مشتاقانه منتظر رایزنی ها و گفتگوها در تهران است.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشد روز شنبه افزود: «ما از نماینده عالی جوزف بورل در اتحادیه اروپا و تلاش‌های جاری آن قدردانی می‌کنیم و مشتاقانه منتظر مشورت با آنها در تهران هستیم».

وزارت امور خارجه افزود: احتمال مذاکره غیرمستقیم با ایران وجود دارد.

وی در عین حال نظرات خود را در این خصوص درباره خروج تیم اتحادیه اروپا از ایران برای تکمیل قرائت بیان کرد.

وزارت امور خارجه ادامه داد: ما آماده هستیم تا توافق سریعی را که برای بازگشت کامل متقابل به برجام در وین مذاکره کرده ایم، نهایی و اجرایی کنیم.

این مقام آمریکایی بدون صحبت بیشتر درباره واشنگتن، توپ را به سمت ایران پرتاب کرد و مدعی شد: اما ایران باید خواسته هایی را که دور از دسترسش است رد کند.

رابرت فنلاند، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، روز جمعه در امور داخلی و در حساب کاربری خود در توییتر، با انتشار توییتی از انریکه مورا، معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا، از انریکه مورا و جوزف بورل برای همکاری مستمر آنها تشکر کرد. ایالات متحده گفته است: “در مشورت با شرکای اروپایی خود، ما متعهد به یک مسیر معنی دار برای دیپلماسی هستیم.”

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه پس از دیدار با رابرت ایهود اولمرت فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران وارد تهران شد.مذاکرات تهران – واشنگتن درباره از سرگیری مذاکرات توسط وین اعلام شد و به خبرنگاران افزود: «پس از سفر من، مذاکرات ادامه خواهد یافت و تیم من تسهیل خواهد شد.”

وزیر امور خارجه ایران همچنین با بیان اینکه مذاکرات مفصل و عمیقی با نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا داشته است، تصریح کرد: ملت اقتصادی ایران برای کشور مهم است.

«اسفند» می خواست در گفتگو نفس بکشد، گفت. این وقفه باید شکسته شود و به کار سرعت دهیم. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه این توافق برای همه جهان مهم است، اضافه کرد: اگر قرار بود این توافق تاریخی به نتیجه برسد، اهمیت بیشتری پیدا می کرد. به نفع اقتصادی ایران است که نگرانی های جامعه بین المللی در مورد امنیت و ثبات در منطقه را مطرح کند.

مذاکرات وین پس از ماه‌ها گفتگوی پرتنش سال گذشته انجام شد که به تناقضات، تاخیر در تصمیم‌گیری، زیاده‌روی و درخواست‌های جدید واشنگتن اشاره کرد.

جو بایدن دموکرات که مدعی است دیپلماسی با ایران را دنبال می کند و به دنبال بازگشت به برجام است، نه تنها نیت خوبی برای گام برداشتن از خود نشان داده، بلکه بیشترین فشار را بر دولت دونالد ترامپ برای افزایش تحریم ها علیه ایران وارد کرده است. .

لغو تحریم ها نتیجه مذاکرات روز شنبه وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود.

جمهوری اسلامی ایران با قبول مشارکت در مذاکرات با هدف لغو تحریم ها و حفظ توافقات هسته ای بار دیگر حداکثر شجاعت و آینده نگری خود را نشان داد. پیش بینی می شود طی روزهای آینده هیئت های شرکت کننده به وین بازگردند و مذاکرات از سر گرفته شود.

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما