lancerbanner

بازنشستگی از حذف دلار ۴۲۰۰ آیا خطر موج متورم برطرف می شود؟

[ad_1]

در رفتن وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولت گام به گام حرکت می کند و به تدریج ارزش تومانی را حذف می کند، گفت: اما در عین حال می خواهم بگویم که حرکت دولت قطعاً گام به گام این مسیر را طی خواهد کرد. در سال و ارزش تومانی یک بار برای همیشه حذف نمی شود.

به گزارش فرارو، احسان خاندوزی با تاکید بر اینکه کشور در سال جاری قطعاً موضع خود را تغییر خواهد داد، قطعاً موافقت خواهد کرد. به عنوان یک کل به یکباره تحت تاثیر قرار نمی گیرد، هنوز هم موضوع بحث جدی است.

بازنشستگی از حذف دلار ۴۲۰۰  آیا خطر موج متورم برطرف می شود؟چرا دولت یکبار برای همیشه از دلار خارج شد؟
مسعود کارشناس مسائل اقتصادی است به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به اینکه کارشناسان مدت هاست نگران رفع تورم بوده اند، هشدار داد: اگرچه در ابتدا دولت و مجلس قصد حذف ارز ترجیحی در سالجاری را داشتند، اما با توجه به شرایط اقتصادی موجود و هشدارهایی در این زمینه، دولت در حال حاضر این طرح را در حالت تعلیق اجرا می کند.

وی افزود: با حذف 2 تومان به یکباره با موجی از تلاطم مواجه می شدیم چرا که واردات بر اساس ارزش 5 هزار تومانی انجام می شد و این دلیل اصلی افزایش قیمت بود. کالاهای اساسی به جز سایر حقوق و آثار گمرکی نیز بر اساس بازار آزاد محاسبه می شود که هزینه واردات را نیز افزایش می دهد، در چنین شرایطی افزایش ارزش کالاهای مسلمان باید با توجه قابل توجهی مواجه شود. .

این دانش پژوه گفت: در این شرایط است که هنوز ارزش تومانی به صورت رسمی حذف نشده است، این امر به تدریج انجام می شود، البته برنامه هایی در این زمینه ارائه نشده است.

مجلس نمایندگان ایران با تاکید بر اینکه کاهش ارزش تومانی باید مرحله به مرحله انجام شود، افزود: دولت که می‌خواهد یارانه‌های یکباره را که در قالب ترجیحی ترجیح می‌دهند حذف کند، بسیار بد است. «ابتدا باید دقیقاً به برنامه ای ارتباط برقرار کرد که قرار است با صرف هزینه، ارزش تومان از بین برود.

وی ادامه داد: دولت تصمیم گرفته ارزش فعلی تومان را نادیده بگیرد، اما متاسفانه برنامه‌ای برای این منظور وجود ندارد و باید صحبت‌های وزیر اقتصاد را مستقیماً ارزیابی کرد زیرا نقشه راه بسیار ساده است. «یعنی به جای زنجیر کردن آن به ابتدا، باید آن را به مصرف کننده و در پایان روز پرداخت کنیم.

این دانشمند خاطرنشان کرد: به عنوان مثال دولت برای واردات طیور ارزش دائمی برای تولید مرغ قائل است، اما باید از این امر صرف نظر کرد و با توجه به قیمت هر کیلوگرم مرغ، واردکننده باید آن را با قیمت آزاد وارد کند. محصول گرم مثلا مرغ بین 5000 تا 2000 تومان فروخته می شود اما اگر دولت بخواهد از مردم حمایت کند قیمت هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کننده 5000 تومان در نظر گرفته می شود و تفاوت آن 5000 تومان است. فرم کمک الکترونیکی به سازنده. کند.

این کارشناس اقتصادی مسائل اقتصادی را اینگونه تشریح کرد: این کار چند مزیت دارد، در وهله اول باید با فسادی که در توزیع 2 تومان وجود دارد مقابله کنیم در حالی که کمک مستقیم به تولیدکنندگان باعث افزایش اشتغال و رونق و زنجیره می شود. تولید کالا و خدمات نیز نسبت به گذشته قوی‌تر خواهد شد، توزیع کمک‌های ثالث نیز هدفمند خواهد بود و معیشت مردم را به خطر نمی‌اندازد، بلکه هزینه‌های بیشتری را برای آنها به همراه خواهد داشت، نیازهای ضروری مردم نباید با افزایش مواجه شود، مگر در چنین وضعیتی و همچنین موج شدید اغتشاش برای حذف ارزش ۲ تومانی.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما