lancerbanner

بازار مسکن را همزمان با فصل پیش بینی کنید

[ad_1]

در رفتن بر اساس گزارش مرکز آمار، در دو دهه پایانی قرن چهاردهم، قیمت مسکن در تهران دو برابر شد. یعنی در دو دهه اخیر قیمت واقعی مسکن در تهران 1.2 برابر شده و قدرت خرید مسکن 3 درصد کاهش یافته است.

به گزارش فرارو، شکاف بین قیمت مسکن و قدرت خرید مردم به حدی عمیق شده که تامین مسکن غیرممکن شده است. بعد از تهران و کلان شهرها، نه تنها خانه‌داری در شهرهای کوچک و متوسط ​​غیرممکن شد، بلکه حتی پرداخت اجاره بهای خانه نیز از دسترس خارج شد.

به طور خلاصه، آمارها حاکی از آن است که هزینه زندگی در ایران برای خانوارها بسیار پایین بوده و توجه قابل توجه از سوی قدرت خرید خانوارها منجر به از دست دادن مسکن و آب شده است. میتون همچنین گفت: اگر دولت ها در ایران اساساً به مسکن علاقه مند باشند (مثلاً به صفر رساندن قیمت زمین های مسکونی یا اجاره مشاغل یا گسترش دامنه تورم)، آرامش نسبی در خانوارهای ایرانی مستلزم زندگی و کیفیت بهتر است. زندگی تو ایران بهتر میشی

پیش بینی بازار مسکن همزمان با فرا رسیدن فصل برداشتهزینه مسکن نیز افزایش خواهد یافت
مهدی سلطان محمدی کارشناس بازار مسکن در به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به اینکه در فصل تبستان نوع اشتغال افزایش می یابد، گفت: با توجه به اینکه مدت انتظار در چند سال اخیر موازی با افزایش بوده است، قیمت مسکن نیز افزایش می یابد، اما باید افزایش یابد. توجه داشته باشید که نرخ رشد مسکن کمتر از نرخ تورم خواهد بود.

وی افزود: سال گذشته بر اساس آمارهای رسمی تورم 3 درصد بود اما قیمت مسکن 3 درصد افزایش یافت بنابراین امسال نیز روند فعلی ادامه خواهد داشت و قیمت مسکن کمتر از نرخ تورم خواهد بود. .

سلطان محمدی گفت: در سه سال اخیر قیمت مسکن بسیار بالا بوده و قیمت ها بیش از ۷ گران شده است اما در یک سال اخیر این روند متوقف شده و با توسعه مسکن مواجه نیستیم. در مقابل، این اجاره نامه در یک سال اخیر با رشد افسران زیاد افزایش یافته است.

این کارشناس به بازار مسکن افزود: 4 تا 5 سال است که در بازار مسکن با چرخه های زمانی زندگی می کنیم، در این رابطه با ایام افزایش قیمت ها، به دلیل تلاش مردم برای خرید مسکن بیشتر از قیمت افزایش یافته است خرید خنثی نمی کند، اما با نزدیک شدن به پایان مسیر رشد کشور، اتفاقاً اجاره ها در بازار شروع به افزایش می کند که در یک سال گذشته روند نزولی داشته است و این روند از ابتدای سال ادامه داشته است. .

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت کنونی مسکن در بازار امروز، می توان پیش بینی کرد که قیمت مسکن در بازاری در میان مدت و بلندمدت افزایش یابد، اما در کوتاه مدت در سال های آینده افزایش قیمت خواهد داشت. به گفته وی، نرخ رشد مسکن کمتر از تورم خواهد بود.

سلطان محمدی با اشاره به اینکه مداخلات قانون اساسی در بازار مسکن تحت هیچ عنوانی پاسخگو نخواهد بود، خاطرنشان کرد: سطح عمومی قیمت ها برای پاسخگویی به انتظارات رو به رشد تورمی بسیار بالاست.

این مدرس در پاسخ به عوامل موثر در افزایش قیمت مسکن اشاره کرد، با توجه به اینکه انتظار می رود قیمت فعلی مسکن تحت تاثیر تورم افزایش یابد و در صورت تعادل، نرخ ارز افزایش یابد. برقراری ثبات نسبی در بازار، تسویه حساب حاکم خواهد شد، اما اگر مذاکرات به هیچ وجه به نتیجه نرسد، مدت انتظار نیز افزایش می یابد و طبیعتاً در چنین شرایطی تسویه حساب می شود و قیمت افزایش می یابد.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما