lancerbanner

اولین تصویر از بازار مسکن

[ad_1]

قیمت فروش آپارتمان در سه ماهه اول ماه نسبت به سال قبل متفاوت بوده است. اولین تصویر از بازار مسکن در سال جدید توسط «خدمات آنلاین دیتا مارکت» و همچنین «پژوهش میدانی از طریق رسانه های غیرنظامی» ارائه شده است. جزئیات این تصویر حکایت از «تغییر مثبت قیمت ها با وجود افزایش فروشندگان» دارد. این فورواردین در مقایسه با فورواردین پارسال – در بازار مسکن سرمایه – تفاوت زیادی دارد و “تغییر انتظار” است. رشد التهاب مسکن مسکن در آوریل چهار پارامتر دیگر به جز تقاضای درک شده برای رشد وجود دارد.

به گزارش دنیای اقتصاد، اولین تصویر از بازار مسکن شهر تهران در سال 1401 تابستان پنهان این بازار در فروردین ماه را نشان می دهد. اگرچه هنوز آمار رسمی از قیمت و حجم معاملات مسکن در شهر تهران در سال جاری منتشر نشده است، اما اطلاعات مربوط به پرونده های فروش مسکن که در اولین ماه سال 1401 منتشر شده، حکایت از دو اتفاق مهم در این بازار دارد. این دو اتفاق که در واقع از گرمای پنهان بازار مسکن شهر تهران در فروردین ماه حکایت دارد، باعث افزایش صد درصدی قیمت مسکن پیشنهادی و همچنین تقاضای خرید آپارتمان در این ماه نسبت به فروردین ماه گذشته شده است. سال میانگین قیمت واحدهای مسکونی عرضه شده در فروردین 1401 در بازار مسکن شهر تهران نسبت به اسفند 1400 3 درصد افزایش داشته است.

تورم ماهانه 3 درصد در نیمه اول سال که بازار به مدت نیم سال تعطیل بود، رشد در پرونده های قیمت پیشنهادی که بازار مسکن محسوب می شود، محسوس بود. این در حالی است که در یک سال اخیر – سال 1400 – و همچنین در ارسال بسته، قیمت پیشنهادات و قیمت مسکن در فروش آپارتمان، تورم یکسان (نرخ رشد پنهان) بوده است. در فایل های فروش) در آوریل 1401 بود. سال گذشته میانگین قیمت مسکن فروخته شده در بازار مسکن شهر تهران در فروردین ماه نسبت به اسفند 99 (یک ماه پیش) تنها یک درصد رشد داشته و آمارهای رسمی نیز در این ماه نسبت به اسفند 3 درصد کاهش داشته است. یک داستان. در سال 1400 مسکن ماهانه (فروش پرونده) به طور متوسط ​​یک درصد بوده است. یعنی به طور میانگین قیمت واحدهای مسکونی در شهر تهران نسبت به ماه قبل یک درصد افزایش داشته است. نرخ تورم ماهانه همان نرخ تورم رسمی است که حدود یک درصد در ماه است.

این ارقام حاکی از تورم محسوس در زنجیره تامین فروش مسکن در فروردین ماه امسال است. در واقع میانگین رشد 3 درصدی فروش پرونده که امسال از سوی مالکان به بازار معرفی شد، حکایت از افزایش تورم دارد. علاوه بر تعطیلات بیش از نیمی از ماه آوریل، ماه مبارک رمضان نیز محسوب می شد. معمولا تقاضا و حجم معاملات مسکن در ماه رمضان بیش از هر ماه دیگری از سال است و همین تقاضا نیز متاثر از قیمت پیشنهادها و پرونده های قطعی است. اما با توجه به اینکه اطلاعات مربوط به حجم فایل های ارسالی به بازار کشور و همچنین اطلاعات مربوط به تغییر پیشنهاد قیمت در فایل های ارسالی به بازار شهر مسکونی تهران در فروردین ماه سال جاری، نه تنها قیمت های ارائه شده اما مقایسه شده است همچنین نسبت به فروردین سال گذشته افزایش یافته است.

افزایش حجم عرضه فایل، افزایش تقاضای خرید و از همه مهمتر رشد تورم 3 درصدی (پیشنهاد قیمت مسکن برای فروش در بازار کشور) اولین تصویر غیر رسمی از نبض معاملات و قیمت مسکن در شهر تهران در ماه اول 1401. این اطلاعات از مشخصات فایل های ارسالی به دیوار آنلاین نیاز بازار استخراج شده است.

تجمیع داده های این استارت آپ تفاوت بین دو بازار آوریل 1400 و 1401 را از نظر حجم و قیمت مشخص خواهد کرد. در سال گذشته، تورم ماهانه تنها یک درصد نسبت به اسفند افزایش داشته و تورم مسکن نیز منفی 3 درصد گزارش شده است. با این حال تورم ماهانه در سال جاری 3 درصد برآورد شده است.

اولین تصویر از بازار مسکن

قیمت را در فایل های فروش بیابید

بررسی ها و برآوردها بر اساس داده های فروش آپارتمان های مسکونی عرضه شده در بازار شهرک تهران در فروردین ماه امسال حاکی از آن است که میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در شهر تهران به 34 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است. این قابل مقایسه با میانگین قیمت فایل هایی است که در اسفند ماه به بازار ملک عرضه شده بود و نرخ رشد 3 درصدی داشت. این نرخ رشد با دلایل متعددی برای تورم درک شده در فروش مسکن در ماه اول سال جاری مشخص شده است. دلیل اول این است که این نرخ تورم با نرخ رشد قیمت مسکن در ماه مشابه سال قبل قابل مقایسه است. همچنین میانگین قیمت مسکن در پرونده هایی که سال گذشته به بازار مسکن تهران عرضه شده بود، نسبت به اسفند 99 تنها یک درصد رشد داشته است.

به جز سایر تورم ها، بهمن و اسفند سال گذشته نیز کمتر از امسال بوده است. مسکن مسکن مسکن در سال 1400 نیز یک درصد و دقیقا یک صدم پرونده تورمی در فروردین ماه امسال به بازار مسکن ارائه شد.

تورم ماهانه مسکن در فروش نهایی کشور در سال گذشته نیز به طور میانگین یک درصد در ماه بوده است. در واقع در نتیجه تورم ماهانه، پرونده فروش ماهانه با تورم ماهانه مسکن در یک سال اخیر معادل یک درصد بوده است.

اما یک سوال مهم مربوط به شرایط بازار شهر مسکونی تهران در فروردین ماه است. بر این اساس چرا شرایط این بازار در فروردین ماه سال جاری نسبت به فروردین و همچنین پارسال تغییر مسیر داده است؟

آیا رشد قیمت ادراک شده توسط مدیر زنجیره تامین در بازار سرمایه مسکن در بازار عرضه در این ماه وجود ندارد یا عوامل دیگری در این شرایط نقش داشته است؟

در پاسخ به این سوال باید توجه داشت که امسال نه تنها عرضه فایل برای فروش در شهر مسکونی تهران کاهش یافته، بلکه عرضه فایل در این ماه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. تحلیل اطلاعات مربوط به پرونده های ارسالی به نیاز بازار دیوار آنلاین نشان می دهد که حجم فایل های ارسالی به بازار شهر مسکونی تهران در سال جاری نسبت به سال قبل 32 درصد افزایش داشته است. با توجه به کمبود عرضه در بازار در این ماه، دلیل عدم ثبت تورم ماهانه 3 درصد در بازار اعلام شده است. زیرا نه تنها عرضه فایل در بازار در این ماه کمتر بوده، بلکه 32 درصد نیز افزایش یافته است.

این در حالی است که نتایج تحقیقات میدانی در «دنیای اقتصاد» حاکی از افزایش تقاضای خرید مسکن در فروردین ماه امسال نسبت به افزایش عرضه در سال گذشته به بازار است. بنابراین، بر اساس اطلاعات دریافتی، بازار شهر مسکونی تهران در ماه سال مالی نسبت به فروردین ماه، پیک فروش و پیک خرید نوروزی با رشد سطح پیشنهادی محاسبه می‌شود. قیمت ها در فایل های فروش

5 باعث تورم 3 درصد

در چنین شرایطی سوال مهم این است که با توجه به وضعیت عرضه و تقاضای مسکن در فروردین ماه امسال، عامل رشد افزایش چشمگیر فهرست قیمت پیشنهادی در بازار سرمایه بوده است.

برآوردها و بررسی های انجام شده در این زمینه پنج عامل عمده موثر و مهم در زمینه تورم پنهان بازار مسکن فروردین 1401 را شناسایی می کند.

اولین عامل مربوط به تاثیر تغییر سال و ورود به سال جدید بر قیمت کالاها و خدمات (تورم) است. قیمت کالاها و خدمات معمولا هر سال تغییر می کند. تورم عمومی فروردین 1401 یکی از دلایل اصلی موثر بودن رشد 3 درصدی واحدهای مسکونی پیشنهادی عرضه شده به بازار در شهر تهران است. اما این دلیل به تنهایی نمی تواند عامل رشد 3 درصدی آپارتمان های پیشنهادی برای فروش در نظر گرفته شود. از فروردین ماه سال گذشته، اولین ماه سال 1400، تورم مسکن یک درصد و تورم مسکن قطعا منفی 3 درصد بوده است. البته افزایش 57 درصدی حقوق و اختلافات در سال جاری را می توان از عوامل موثر در این رشد عنوان کرد. غیر از 6 درصد تورم ماهانه اسفند 1400 (یک ماه پیش) در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

تأثیر باز شدن بازار

دومین عامل مربوط به تاثیر افزایش قیمت و نرخ گشایش در بازارهای موازی مسکن در فروردین ماه امسال است. نتایج هاکی در هر یک از بازارهای دلار و سکه در آوریل امسال 6 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که شاخص کل بورس اوراق بهادار نیز در اولین ماه فروردین 1380 رشد 11 درصدی داشته است. بنابراین با توجه به ارتباط موجود بین بازارهای اقتصادی، این عامل را نیز می توان به عنوان عاملی موثر در افزایش قیمت 3 درصدی واحدهای مسکونی پیشنهادی که در سال جاری در شهر مسکونی تهران معرفی می شود، دانست.

رشد قیمت درک شده مسکن در اسفند ماه سال گذشته یکی دیگر از عواملی است که ممکن است بر مسکن ماهانه در فروردین ماه تأثیر بگذارد. میانگین قیمت فروش واحدهای مسکونی در بازار مسکونی شهر تهران در اسفند ماه 1400 نسبت به میانگین قیمت واحدهای مسکونی فروخته شده در بهمن ماه. با توجه به اینکه میانگین قیمت مسکن در معاملات ثابت در ماه قبل از فروردین ماه 6 درصد رشد ماهانه داشته است، این افزایش قیمت متاثر از میانگین قیمت ماهانه فایل‌هایی است که در فروردین ماه به بازار مسکن عرضه می‌شود و در طی ماه‌های گذشته افزایش یافته است. شکل افزایش قیمت مسکن این ماه مشخص شده است.

عامل چهارم افزایش قابل توجه هزینه ساخت مسکن مسکونی در منطقه است. در چند هفته اخیر قیمت برخی از ادویه ها و موسسات از جمله ابزارآلات و آسیاب و غیره چشمگیر شده است. افزایش قیمت واحدهای نوساز به واحدهای مسکونی و همچنین رشد خود در قالب پیشنهادهای فروش آپارتمان در تهران در فروردین 1401 مشخص شده است.

تقاضای رشد

اما پنجمین عاملی که در تبیین دلایل رشد واحدهای مسکونی پیشنهادی در شهر تهران در فروردین ماه قابل بررسی است، مربوط به رشد تقاضای مسکن در فروردین ماه امسال است. علیرغم اینکه نیمی از تعطیلات فروردین هر سال و حتی نیمی از تعطیلات امسال در ماه مبارک رمضان است، بررسی میدانی از معاملات بازار مناطق مختلف مسکونی شهر تهران در مناطق خاص انجام شد. ماه از سال 1401 است. در واقع یکی از مهم ترین ویژگی های شهر تهران، مهم ترین بازار این شهر، افزایش تقاضای مسکن در فروردین ماه امسال بود. سال گذشته که ماه مذاکرات و آغاز مذاکرات بود، تقاضای زیادی در بازار برای خرید آپارتمان وجود داشت. چرا چشم انداز خرید خانه آنقدر خوش بینانه است که در آینده امکان خرید از خود بازار وجود نخواهد داشت به این امید که سطح قیمت ها را بالا ببرد. همین اتفاق با رکورد تورم ماهانه یک درصدی و تورم ماهانه منهای 3 درصد در معاملات نهایی آپارتمان در فروردین 1400 رخ داد. اما آوریل 1401 پایان ماه مذاکرات بود. توقف مذاکرات و آشکار شدن نتایج با تأثیر بر کلیات و تحت تأثیر قراردادهای انتظاری، شرایط متفاوتی را در بازار مسکن در سال جاری نسبت به بازار مسکن پارسال و افزایش محسوس ماهانه نشان می دهد. تورم کشور . .

همین اتفاق نه تنها در سطح واحدهای مسکونی پیشنهادی رخ داد، بلکه حجم تقاضای مسکن را نیز افزایش داد. بررسی های «دنیای اقتصاد» حاکی از آن است که اگرچه هر یک از پنج عامل ذکر شده در توصیف وضعیت بازار فروردین 1401 نقش دارند، اما پنجمین عاملی که تأثیر انتظار برای تغییر در این بازار را می سنجد بیش از چهار عامل دیگر است. عوامل.

شرایطی که در فروردین ماه سال جاری در بازار شهر مسکونی تهران مشاهده شد در واقع نشان دهنده نوع گرمای پنهان بازار سرمایه برای فروش است. تابستان امسال در واقع یکی از 100 شاخص نبض تقاضای مسکن در این ماه به دلیل افزایش تقاضای آپارتمان و سایر شاخص های افزایش قیمت آپارتمان پیشنهادی در فروردین ماه امسال نسبت به فروردین ماه سال گذشته است. اما این تحلیل بر اساس داده های اولیه مربوط به اطلاعات ثبت شده در پرونده های فروش شهر تهران و همچنین بررسی میدانی انجام شده از بازار مسکن پایتخت است. برای تحلیل دقیق وضعیت بازار مسکونی شهر تهران در فروردین ماه امسال باید تا انتشار آمار رسمی شهرک عمرانی تهران در اولین ماه سال 1401 منتظر ماند.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما