lancerbanner

امیرعبداللهیان: غرب تصمیم نهایی را گرفته است

[ad_1]

در حاشیه پنجاهمین و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ، الکساندر شلاینبرگ وزیر امور خارجه و وزیر امور خارجه اتریش طیف گسترده ای از موضوعات دوجانبه و بین المللی مورد علاقه دوجانبه از جمله مذاکرات جاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، امیر عبداللهیان از دیدار با اتریش به دلیل میزبانی این مذاکرات قدردانی کرد.

وی با تشریح اهمیت خطوط قرمز ایران و عدم امکان نادیده گرفتن آن، در وین توضیح داد: در راستای منافع ملی و عدم ترانزیت خطوط قرمز، جمهوری منطقی و مشروع اسلامی ایران است.

وزیر امور خارجه ضمن ایجاد و حفظ تعادل بین حقوق و مسئولیت ها در راستای پایداری، از هرگونه توافقی آگاه است و افزود: هند یا در عین حال می خواهد بهانه های غیرقابل قبولی برای مجروحان بگذارد.

رئیس معاونت دیپلماسی تاکید کرد: عملیات رسانه ای سه کشور اروپایی و آمریکا برای در دسترس قرار دادن خود در راستای اهداف مذاکره، هیچ تاثیری بر ماموریت نهایی مذاکره کنندگان برای حفظ منافع مردم ایران ندارد.

امیرعبداللهیان در بخشی دیگر به بیان خاطراتی از سخنان خود پرداخت: روابط دو کشور ایران و اتریش قدمتی طولانی و چند صد ساله دارد و ابعاد متفاوت و نسبت به سیر تحول این روابط دارد.

وزیر امور خارجه همچنین از سرکنسول جمهوری اسلامی ایران خواستار رفع مشکلات شهروندان ایران از جمله مشکلات خانواده های دانشجویان برای دیدار با فرزندان، تمدید اقامت دانشجویان و همچنین مشکلات دانشجویان شد. بانک ایرانی

الکساندر شلاینبرگ وزیر امور خارجه اتریش نیز به دیدار با تمامی مذاکره کنندگان روسی در وین اشاره کرد.تا زمان توافق.
وی افزود: اتریش اگرچه توافق یک طرفه ندارد، اما تعهد قطعی به هرگونه کمک احتمالی به مذاکرات دارد.

وی گفت: نمی توان انکار کرد که احیاء و بازگشت همه طرف ها به تعهدات خود راه حلی حیاتی برای بحرانی است که رئیس جمهور سابق ایالات متحده ایجاد کرده است و ما امروز نیز به آن رسیدگی می کنیم.
وزیر امور خارجه اتریش نیز عزم خود را برای گسترش روابط دوجانبه با تهران اعلام کرد و اظهار داشت که مسائل کنسولی در مذاکرات دو وزارتخانه حل خواهد شد.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما