lancerbanner

امکان سفر بین ستاره ها، بدون فضا!

[ad_1]

در رفتن ستاره شناسان ادعا می کنند که خورشید در حدود 2 میلیارد سال آینده به یک “غول سرخ” تبدیل خواهد شد و عطارد، زهره، زمین و احتمالا مریخ را نابود و نابود خواهد کرد. خوب، حداقل من قبل از هر چیز خودم را توضیح ندادم. منطقی است که ما باید سعی کنیم از این کهکشان در حالی که هنوز منقرض شده است فرار کنیم، اما آیا واقعاً می توانیم این کار را انجام دهیم؟

طبق گزارشات فرارو، مرگ ستارگان فرمانی است که ستاره شناسان آن را ثابت کرده اند و خورشید نیز همین سرنوشت را خواهد داشت. حداقل منظومه شمسی ما حیات هوشمندی دارد و انسان ها در مورد چنین چیزهایی منطقی فکر می کنند. ما حتی می توانیم تصور کنیم که موجوداتی از قبل روی زمین و همچنین با برخی از این مشکلات و راه فرار از خود کهکشان وجود دارند، اما این همه در تصور است. حالا بیایید دست از این خیال پردازی ها برداریم و کمتر بصری صحبت کنیم.

فرض کنید بشر با یک تهدید جدی در منظومه شمسی مواجه است که می تواند تمام حیات روی زمین را نابود کند و تنها راه مهاجرت به کهکشانی دیگر است. نزدیکترین منظومه شمسی به منظومه همسایه ما منظومه آلفا کانتور است. فرض کنید اکنون می توانیم خانه سیارات را در خطوط آلفا شناسایی کنیم، اگر بتوانیم با سرعت نور حرکت کنیم، هنوز چهار سال طول می کشد تا به اینجا برسیم. همچنین باید توجه داشت که با فناوری امروزی، پنج سال طول می کشد تا یک مدارگرد در همان منظومه شمسی به سیاره مشتری برسد.

صحبت های زیادی در مورد کشتی های ستاره ای بین نسلی شده است که گفته می شود انسان ها را قادر می سازد تا به یک سیاره قابل سکونت بروند و در آن زندگی کنند. این کشتی‌ها در واقع همان شهرهای فضایی هستند که نمونه‌هایی از آن‌ها را در بسیاری از فیلم‌ها دیده‌ایم و تصور این است که چنین کشتی‌هایی سرعت رسیدن به آن‌ها را ندارند. به عبارت دیگر، انسان می تواند نسل ها و حتی هزاران سال در این شهرها زندگی کند تا سرانجام مکان مناسبی برای زندگی پیدا کند. فکر کردن در مورد این ایده ها جذاب است، اما این ایده نیز فقط یک ایده شیرین است. اما آیا راه دیگری وجود دارد که بتوانیم کهکشان خود را ساده تر و سریع تر ترک کنیم و با خیال راحت به کهکشانی دیگر حرکت کنیم؟

ایرینا رومانوفسایا، استاد فیزیک و ستاره شناسی در دانشگاه هیوستون، در مقاله تحقیقاتی جدید خود در مجله بین المللی اختربیولوژی، بیان می کند که نیازی به چنین فضاپیماها نیست و به جای استفاده از سیارات شناور آزاد که به عنوان سیارات سرکش شناخته می شوند. او نوشت: من معتقدم تمدن های آینده شاید توانسته اند از سیارات سیارات برای حرکت آزادانه بین سیارات زحل به عنوان وسیله ای برای حمل و نقل بین ستارگان استفاده کنند. این دانشمندان تاکید می کنند که سیارات سرکش در همه کهکشان ها وجود دارند و تا زمانی که به یک ستاره در مدار تبدیل نشوند، به حرکت خود ادامه می دهند. بخش‌هایی از این سیارات، حتی بخش‌هایی از عناصر اولیه حیات، آب و دمای مناسبی دارند.

موضوع دیگر این است که چگونه شورش سیاراتی که رومانوفسکایا برای چهار سناریو تعریف کرده است، اینقدر خاص است. سناریوهایی مانند مشاهده نزدیکترین سیاره های سرکش که از کهکشان ما می گذرند، کشیدن سیارات سرکش به منظومه ما، استفاده از چیز سوم برای رسیدن به سیاره سرکش و در نهایت استفاده از سیارات سرکش خود. در سال دوم، تیمی از محققان از کشف “سیاره شورشی” هر سیاره به اندازه مشتری را در کهکشانی به نام کهکشان راه شیری کشف کردند. و امسال، مطالعه دیگری نشان می دهد که ممکن است 2 میلیارد کهکشان در کهکشان ما وجود داشته باشد. بنابراین، با وجود چنین تعداد زیادی از سیارات سرکش در کهکشان ما، هر یک از این سناریوها به طور بالقوه می توانند برای چنین سفرهایی استفاده شوند.

در تمام این سناریوها، سیاره سرکش خانه دائمی نیست. این سیارات را تنها می توان به عنوان وسیله ای برای حمل و نقل در نظر گرفت زیرا محیط برای اقامت دائم مساعد نیست. برای مثال، هیچ عنصری برای استخراج وجود ندارد و از انرژی خورشیدی رایگان استفاده نمی شود. هیچ فصلی، هیچ شب، غذا، گیاه، حیوان و حتی باکتری وجود ندارد. با این حال، بسیاری از کارشناسان معتقدند که رومانوفسکایا از تمدن ما آگاه نیست، اما به احتمال زیاد از این سناریو برای اشاره به موجودات بیگانه استفاده می کند.

شاید پیشرفته‌ترین تمدن پیش از ما، در حالی که خود می‌میرد، با تهدید یک ستاره وجودی مواجه شده است. آنها ممکن است هر سیاره را برای گرفتن یک سیاره سرکش جستجو کرده باشند و مهندسان این کار را بر اساس نیاز خود انجام دادند. ما ممکن است این سیاره را سوار کرده باشیم و به مکان قابل سکونت و پایدارتری رفته باشیم، اما هنوز چیزی را که نیاز داریم پیدا نکرده ایم. در عین حال، ممکن است این گزینه را داشته باشیم که برخی از فناوری‌های سطحی را برای کشف سفرهای بین ستاره‌ای با یا بدون سیارات سرکش کاوش کنیم.

منبع: universetoday

ترجمه: مصطفی گرفی-فرارو

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما