lancerbanner

افشای ورشکستگی چه اتفاقی خواهد افتاد؟

[ad_1]

در رفتن احسان خاندوزی وزیر اقتصاد می گوید: یکی از قدیمی ترین مشکلات این است که چند سالی است که منابع بانک از سوی مشتریان بی حساب مانده و مردم نمی توانند به منابع بانکی دسترسی پیدا کنند. بر اساس دستور رئیس جمهور، بانک های دولتی اقداماتی را برای افشای مقامات فاسد و تشویق آنها به حل و فصل اختلافات انجام داده اند.

طبق گزارش فرارو، وی افزود: به جز وام الحسنه مهر و تمدید همکاری که اشرار بیش از 2 میلیارد تومان حساب نکردند، همه بانک های دولتی وارد عمل شدند. مرحله بعدی اصلاح این لیست و اعلام میزان دقیق دریافتی های مشکوک الوصول بانکی است. در گام های بعدی کمتر از 3 میلیارد تومان برای اعلام بست ها هزینه می شود.

این در حالی است که اقتصاددانان معتقدند که در این زمینه باید به این سوال پاسخ داد، از جمله اینکه اعتبارنامه ها و تضمین ها چگونه است. زمان پرداخت دستمزد کارمندان دولت طی مراحل مختلف اداری و انواع ضمانت نامه از سوی عموم فرا رسیده است. چقدر از این مورد قابل قبول و چقدر مشکوک است؟ هزينه اين كمك ها چقدر است؟آيا بر هزينه نظارت شده است و آيا اين مبلغ در سطح محلي كه در هزينه درخواست شده اغراق شده است؟ در مقابل پولی که از منابع مالی بانک برداشت شده است، چه دارایی هایی ایجاد شده و چقدر ارزش گذاری شده است؟ با تشریح این سوالات از سوی مسئولان بانک اطلاعات کلی دیگری به جامعه داده نمی شود بلکه زمینه تحقق قصد کلی برای حل مشکلات را فراهم می کند.

افشای ورشکستگی  سیاسی است یا جدی؟انتشار پست ها به تنهایی کافی نیست
عباس آرگون، نایب رئیس اتاق بازرگانی بازار و سرمایه تهران به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به افشای اسامی معترضان کلان بانکی گفت: این کار خوبی است اما برای اینکه بتوانیم در این شرایط به نتیجه برسیم و خدمات انجام شود باید اقدامات اساسی انجام شود. از شر ورشکستگی ها خلاص شوید.» در این زمینه اصلاحات جدی مورد نیاز است.

آرگون با اشاره به اینکه اطلاعات جزئی در این زمینه منتشر نشده است، گفت: افرادی شناسایی و همچنین افشا شده اند تا مشخص شود عاملان آن چه کسانی هستند.

رئیس کمیسیون تجارت پول و سرمایه اتاق تهران با اشاره به اینکه از نظر تورمی، تملک بانک کلان نوعی امتیاز ویژه تلقی می شود، افزود: اعم از اینکه این افراد دارای امتیاز باشند یا نداشته باشند. امکان استفاده از این امکانات و اینکه آیا اصولاً از اطلاعات مورد نیاز برخوردار هستند یا نه، هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی افزود: جدا از این باید بررسی شود که آیا کاوشگران تسهیلات بانکی فقط این منابع را تولید و به کار گرفته اند یا اینکه این سیاست ها در جاهایی بی ثمر بوده در حالی که اکثریت جامعه از این اکتشافات بی اطلاع هستند. توجه اندکی به موقعیتی می شود که آنها قادر به انجام آن هستند، صرف نظر از اینکه توانایی بازپرداخت دارند یا خیر.

این کارشناس اقتصادی تاکید می کند: مهم ترین موضوعی که در حال حاضر اقتصاد کشور به آن نیاز دارد، ایجاد شفافیت است، رئیس مدرسه در واقع پدیده تعلیق بانکی یا ورشکستگی را در نظر نمی گرفت.

رئیس کمیسیون بازار و بازار سرمایه اتاق تهران گفت: غیر از آن در چنین شرایط اقتصادی پیش بینی می شود که خود این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

آرگون خاطرنشان کرد: موضوع مهم این است که آیا انتشار پست های خالی این بانکداران فاسد می تواند پاسخگوی مطالبات باشد، تاثیرات بسیار مثبتی خواهد داشت که جدا از فشار عمومی افکار عمومی در این رابطه می تواند بسیار مهم باشد. خواسته های انجام شده

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما