lancerbanner

افزایش ۶ برابری مالیات به مدت ۳ سال

[ad_1]

افزایش ۶ برابری مالیات ها به مدت ۱ سال  دولت از مردم مالیات می گیرددر رفتن احسان سلطانی، پژوهشگر اقتصادی: با توجه به اینکه بودجه دولت نسبت به سال قبل 2 درصد رشد داشته است، درآمد مالیاتی از 2 میلیارد به 4000 میلیارد 3 درصد افزایش می یابد و سهم مالیات از بودجه نیز 2 درصد به 5 درصد افزایش می یابد. .

دولت از مجموع 4000 میلیارد تومان درآمد مالیاتی 3000 تومان (با سهم 5 درصد از کل مالیات)، مصرف (کالا و خدمات)، 4000 میلیارد تومان (2%) افراد حقیقی (واردات) تعیین کرده است. هزار میلیارد تومان از واردات (1 درصد)، 2000 میلیارد تومان (2 درصد) از بانگها و 2000 میلیارد تومان از ثروتمندان (1 درصد) گرفته شده است.

سهم کل جمعیت 3 درصد و سهم مالیات دهندگان غیردولتی (خصوصی و خصوصی) و ثروتمندان 1 درصد مالیات پرداختی در سال است. امسال سهم کارمندان دولت و بخش خصوصی 5 درصد، سهم ساکنان 3 درصد و ثروتمندان یک درصد مالیات دهندگان هستند. مالیات موسسات و بنیادها 7000 میلیارد تومان (با سهم 1.2 درصدی از کل) و آستان قدس یک میلیارد تومان (1.2 درصد) در سال است.

افزایش ۶ برابری مالیات ها به مدت ۱ سال  دولت از مردم مالیات می گیرد

پیش بینی می شود مالیات بر واردات نسبت به سال قبل 5 درصد رشد سالانه داشته باشد. با توجه به اینکه عمده واردات کشور شامل کالاهای اساسی (از جمله مواد غذایی) و مواد اولیه و کالاها است، مشخص نیست که افزایش مالیات بر واردات معادل 1.2 درصد واردات باشد یا خیر.

اما واضح است که این افزایش رشد حداقل 5 درصد ارزش کالاهای وارداتی (و در نتیجه کالاهای داخلی) است. علیرغم اینکه کل مالیات و مالیات بر مصرف (کالاها و خدمات)، مشاغل و درآمدها نسبت به سال قبل 3 درصد افزایش یافته است، اما مالیات بر ثروت 5 درصد و دارایی 2 درصد افزایش یافته است.

سهم هزینه های مالیاتی (کالاها و خدمات) 1 درصد، واردات 3 درصد، دستمزد 2 درصد، واردات (افراد) 1 درصد و ثروت تنها 1.6 درصد از کل مالیات سالانه نسبت به سال قبل افزایش یافته است. . از کل افزایش سال مالی 1، سهم مردم 3 درصد، سهم شرکت های غیردولتی (خصوصی و خصوصی) 5 درصد و ثروتمندان تنها 1.2 درصد است.

افزایش ۶ برابری مالیات ها به مدت ۱ سال  دولت از مردم مالیات می گیرد

با توجه به اینکه در بودجه سالانه نسبت به عملکرد سال به سال واردات (و بیش از آن سود) بین 2 تا 3 برابر افزایش یافته است، نرخ مالیات 1.2 درصد افزایش یافته است. . مالیات بانگها در سال ۱۳۹۶ ۱.۲ میلیارد یا ۱.۳ میلیارد در سال بود که از ۱.۲ درصد در سال به کمتر از ۵۱ میلیارد کاهش یافت.

اما با توجه به اینکه واردات (و بیش از آن سود) به تولیدکنندگان صنعتی و صادرکنندگان مواد اولیه و مواد اولیه تعلق گرفته است، حد 3 درصد به خودی خود به واردات صنعتی و معدنی اختصاص یافته است و درصد افزایش قیمت جهانی باعث شده است. بالا رفت

در شش سال اول سال مالی جاری مجموع مالیات ها (مصرف، واردات و واردات) مردم 1.2 برابر شده است و این در حالی است که واردات مردم کمتر از 3 برابر بوده است. مالیات بر مواد اولیه و محصولات معدنی (نسبت به خام فروشی) تنها هزار میلیارد تومان (1.2 درصد کل مالیات) با نسبت فروش حداقل 1.2 درصد حداقل 3000 میلیارد تومان تعیین شده است.

بر اساس قانون بودجه سال اول، مالیات خودرو و وانت 4000 میلیارد تومان (با سهم 1.2 درصدی از کل مالیات) گران است و تسویه آن 7000 میلیارد تومان (1.2 درصد) برآورد شده است. کل مالیات مسکن و مازاد لوکس تنها 3 میلیارد تومان (1.3 درصد از کل مالیات) است.

افزایش ۶ برابری مالیات ها به مدت ۱ سال  دولت از مردم مالیات می گیرد

برای درک ارزش ناچیز 1 میلیارد تومان مسکن مشمول مالیات و مازاد، می توان با 2 میلیارد تومان نقل و انتقالات مالیاتی و احتساب خودروها، 2 میلیارد تومان فروش سیگار، 2 میلیارد تومان مهاجرت از کشور یا 2 میلیارد تومان آن را درست کرد. درآمد دولت در مقایسه با بیمه شخص ثالث.

در مجموع درآمد مالیاتی سال بودجه به سبک و سیاق بودجه سال ها پیش تدوین شده است، اما دارایی های مابه التفاوت و خروجی پوشش داده شده است.

(2) با وجود افزایش شدید واردات و نرخ بهره، بار مالیاتی بر مشاغل سودآور (به ویژه خصوصی و دولتی) کاهش یافته است.

(2) با وجود تشدید شکاف ثروت در جامعه، مالیات بر ثروت با رشد ناچیز نقش مهمی در درآمد مالیاتی دارد. کمتر از 5 درصد از جمعیت که بیش از نیمی از ثروت کشور را در اختیار دارند، تنها 0.1 درصد از مالیات کشور را برای ثروت و تجمل می پردازند.

(2) مالیات بر خانه‌های مجلل و مازادی که قرار بود به تجارت اضافه شود، نقش اساسی در تنظیم بازار مسکن و تخلیه قیمت‌های حباب‌دار دارد.

(2) مالیات بر عایدی سرمایه که یکی از اصلاحات ساختاری کلیدی در نظام مالیاتی است، ابزاری کلیدی در کنترل تجارت و بازرگانی در بازار به ویژه در بازار مسکن (و بازار سرمایه) است، با توجه به اینکه ارزش افزوده بدون اختراع یکی از بالاترین ها در چند سال اخیر (پس از بیش از دو سال) بوده است، اکنون بیش از دو سال است که با مجلس و دولت در تضاد بوده است.

(2) با توجه به لابی های قدرت مالکان، ثروتمندان، و ثروتمندان و ثروتمندان در ایالت و پارلمان، این گروه ها نیز مایلند مالیات کمتری (نسبت به ثروت و درآمد) در سال بپردازند و مالیات اصلی را بپردازند. کشور باید جلوی لایه های پایین و میانی باشد.

(1) سهم 1% و افزایش 1.2% معادل مالیات واردات و مصرف و سایر افزایش 5% قیمتهای جهانی مواد اولیه و مواد غذایی بدون احتساب نرخ ارز ترجیحی و افزایش مستمر قیمتها علاوه بر افزایش مالیات. نرخ کسر مالیات (که طبقات پایین و متوسط ​​را هدف قرار می دهد و طبقه متوسط ​​را کوچکتر و طبقات پایین را فقیرتر می کند) سال به سال افزایش خواهد یافت.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما